Bekijk originele versie : Bestaat God (Allah)??????
Jemal2002
05-09-2002, 19:47
In het naturalisme is er geen plaats voor God die werkelijk bestaat, een mens die naar Gods beeld is geschapen, een mens die gehouden is aan morele normen. Alles staat in dienst van 'zie dat je zelf overleeft'.
Is dit naturalisme wel het resultaat van wetenschappelijk onderzoek? Wetenschap gaat uit van theorieën. Die kunnen verschijnselen beschrijven, verklaren en/of voorspellen. Niet elke theorie heeft deze drie functies. Sommige hebben er een, andere twee, weer andere hebben er drie. Een naturalistische theorie kan geen verklaring geven voor het morele verschil tussen goed en kwaad.
Er wordt alleen gekeken of degene die handelt de biologische wedren goed aanpakt: zorg ervoor dat je genetisch materiaal zo ver mogelijk verspreid wordt. Overspel of verkrachting, maakt niet uit; raakt je vrouw te ziek, zet haar aan de kant voor een betere.
Het naturalisme maakt geen verschil tussen moreel goed en kwaad. Maar de meeste van ons zijn wel van overtuigd dat het onderscheid bestaat. Wat moeten we nou geloven: het naturalisme of onze eigen overtuiging???????? :confused:
Tis altijd goed om over zaken na te denken en er vragen over te stellen.
Als je maar bij de goede conclusie terecht komt. :)
geloven doen we in Allah elke overtuigde moslim en niets geloven andere onbenulligheden alleen Allah
Jemal2002
05-09-2002, 21:44
Origineel gepost door OMar_EN_OMar
antwoord: als jij een overtuigd moslim was zoals je op verschillende topics laat blijken dan stelde je deze idiote vraag niet!
heb ik geschreven dat in niet in Allah (swt) geloof??
Er zijn mensen die op zoek gaan naar logische verklaringen, verklaringen over ons bestaan. Deze mensen zoeken hun verklaringen in de wetenschap. Waar ze eigenlijk op zoek naar zijn is Allah (swt). Allah (swt) heeft ons alle logische antwoorden gegeven over ons bestaan.
Mensen hebben moeite om in iets te geloven dat zij niet kunnen zien (Allah (swt) de onzichtbare god van Ibrahiem,).
Bijvoorbeeld onze voorvoorouder gebruikte afbeeldingen (standbeelden, tekeningen, etc..) Om hun afgoden te aanbidden.
De mensen die de wetenschap gebruiken om Allah (swt) te vinden (aanbidden) zoeken naar iets dat zij kunnen zien om Allah (swt) te verklaren.
Allah (swt) hoeft niet verklaart te worden. Allah (swt) bestaat en daar kan niemand om.
Kijk om je heen probeer een wetenschappelijke antwoord te vinden om dit (wat je om je heen ziet) te verklaren???
soussiasaida
05-09-2002, 21:49
Geloven doe je met je hart, als je het gevoel niet hebt ga je dan maar in iets anders verdiepen. Ik geloof wel in allah swt, en geloof in de koran, ik betwijfel helemaal niets aan wat erin de koran staat. Voor mij klinkt alles wel zo goed als logica.
Jemal2002
05-09-2002, 22:07
Origineel gepost door soussiasaida
Geloven doe je met je hart, als je het gevoel niet hebt ga je dan maar in iets anders verdiepen. Ik geloof wel in allah swt, en geloof in de koran, ik betwijfel helemaal niets aan wat erin de koran staat. Voor mij klinkt alles wel zo goed als logica.
de islam = logica, alhamdullillah!
ik hoef nergens anders verklaringen te zoeken.
BentDagilia
05-09-2002, 23:27
Dat is de kracht van geloven... je Gelooft in iets omdat iets in je hart zegt dta het waar is. We hebben de koran en daar moet je 100 % op vertrouwen... En je hebt van die kleine dingetjes die grote tekenen kunnen zijn voor het geloof in allah Ik heb eergister iets moois gezien op onse schoolplein
IK zga dat de wolken het woord allah hadden gemaakt ik heb iedereen erbij gehaald iedereen keek op en iedereen zei SOEBHANA ALLAH... En ik was de eerste die het opmerkte ik heb echt een half uur zitte staren naar de wolken....
Allah bestaat alleen als je voor 200 % In hem gelooft..
Bent Dagilia
Jemal2002
05-09-2002, 23:44
Origineel gepost door Bent Dagilia
Dat is de kracht van geloven... je Gelooft in iets omdat iets in je hart zegt dta het waar is. We hebben de koran en daar moet je 100 % op vertrouwen... En je hebt van die kleine dingetjes die grote tekenen kunnen zijn voor het geloof in allah Ik heb eergister iets moois gezien op onse schoolplein
IK zga dat de wolken het woord allah hadden gemaakt ik heb iedereen erbij gehaald iedereen keek op en iedereen zei SOEBHANA ALLAH... En ik was de eerste die het opmerkte ik heb echt een half uur zitte staren naar de wolken....
Allah bestaat alleen als je voor 200 % In hem gelooft..
Bent Dagilia
Ongelofelijk.........
dat is Allah (swt)
BentDagilia
06-09-2002, 00:04
Precies... en raak dat gevoel NOOIt kwijt.. weet je sinds eergister is mijn geloof in Allah sterker geworden... IK kijk nu iedere keer op naar de wolken het was zo mooi helder blauw lucht en een wolkje maakte allah.... Ik vergeet dat nooit zelfs l koefar keken naar boven en vroegen me wat is dat en toen zei ik.. DAT IS ALLAH!!!
Bent Dagilia
Safira75
06-09-2002, 00:57
geloven heeft niks met logica te maken
dat is nou juist inherent aan geloof
dat maakt het niet onwaar
maar dat moet je wel erkennen
dat het 2 verschillende dingen zijn
die wel eens overlappingen hebben
maar inherent aan hun bestaan verschillend zijn van elkaar
Safira75
06-09-2002, 00:59
Origineel gepost door killer
wat is dit voor een vraag man????????
wat is er mis mee dan?
Jemal2002
06-09-2002, 02:03
Origineel gepost door Safira75
geloven heeft niks met logica te maken
dat is nou juist inherent aan geloof
dat maakt het niet onwaar
maar dat moet je wel erkennen
dat het 2 verschillende dingen zijn
die wel eens overlappingen hebben
maar inherent aan hun bestaan verschillend zijn van elkaar
Ook al ben je gelovig moet je ook nog vrij (breed) denkend zijn.
Daar komt je logica ook van pas.......om vrij te kunnen denken.
Je hebt vragen nodig voor dat je antwoorden daarop kan verzinnen.
zonder vrijdenkende logische vragen zouden we de islam niet nodig hebben.
geen vragen ---> geen antwoorden (de koran)
in andere woorden de koran geeft je logische antwoorden op logische vragen.
Jemal2002
06-09-2002, 09:21
Origineel gepost door OMar_EN_OMar
(lees het nog eens!!)
Ben ik een idioot???
wat wil je zeggen?
Jemal2002
06-09-2002, 09:22
Origineel gepost door Jemal2002
heb ik geschreven dat in niet in Allah (swt) geloof??
Er zijn mensen die op zoek gaan naar logische verklaringen, verklaringen over ons bestaan. Deze mensen zoeken hun verklaringen in de wetenschap. Waar ze eigenlijk op zoek naar zijn is Allah (swt). Allah (swt) heeft ons alle logische antwoorden gegeven over ons bestaan.
Mensen hebben moeite om in iets te geloven dat zij niet kunnen zien (Allah (swt) de onzichtbare god van Ibrahiem,).
Bijvoorbeeld onze voorvoorouder gebruikte afbeeldingen (standbeelden, tekeningen, etc..) Om hun afgoden te aanbidden.
De mensen die de wetenschap gebruiken om Allah (swt) te vinden (aanbidden) zoeken naar iets dat zij kunnen zien om Allah (swt) te verklaren.
Allah (swt) hoeft niet verklaart te worden. Allah (swt) bestaat en daar kan niemand om.
Kijk om je heen probeer een wetenschappelijke antwoord te vinden om dit (wat je om je heen ziet) te verklaren???
lees dit !
MissBlaBla
06-09-2002, 09:23
Aan zulke dingen moet je niet twijfelen...
BlaBla
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.