Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : » Zijn er veel dames die..

Brunette__
29-02-2008, 15:14

[op zichzelf wonen??] ivm studie of werk..???

Beloved
29-02-2008, 15:16
Ik ken nog niemand die dat doet. Maar die zullen er best zijn. Weet wel dat het de normaalse zaak in Belgie is om op kamers te gaan.

Brunette__
29-02-2008, 15:22
oke ja ik zit eraan te denken om t huis uit te gaan ivm werk maar dat ik dan ga samenwonen met een beste vriendin v mij die wilt ook t huis uit

Beloved
01-03-2008, 23:18
oke ja ik zit eraan te denken om t huis uit te gaan ivm werk maar dat ik dan ga samenwonen met een beste vriendin v mij die wilt ook t huis uit Ik vind het tegen de normen van onze cultuur, en belangrijker ons geloof, ingaan. Er is vast wel een baan dichter bij huis.

Luitenant
02-03-2008, 01:23

Ik vind het tegen de normen van onze cultuur, en belangrijker ons geloof, ingaan. Er is vast wel een baan dichter bij huis. wat is er mis met veranderingen in een cultuur als die cultuur inhoudt dat je niet op jezelf kan wonen ivm studie of werk...hoe eerder hoe beter zou ik zeggen Moslima's en moslims wonen ook op kamers... Kijk maar als een dorpeling in de stad gaat studeren..denk je dat ie elke dag een retourtje rabat-berkane gaat nemen?? opties overwegen...Keuzes maken en goed overleggen met je ouders...niks op tegen

Brunette__
02-03-2008, 21:16
Tsja daar zat ik ook mee.. met ons geloof.. maar ik zit nu in een situatie dat t denk ik (insha' Allah) beter voor me zou zijn als ik me eigen huis heb.. en als ik op mezelf ga wonen wilt niet gelijk zeggen dat ik een losbannig leven ga leiden..

Beloved
02-03-2008, 22:54
Tsja daar zat ik ook mee.. met ons geloof.. maar ik zit nu in een situatie dat t denk ik (insha' Allah) beter voor me zou zijn als ik me eigen huis heb.. en als ik op mezelf ga wonen wilt niet gelijk zeggen dat ik een losbannig leven ga leiden.. Het gaat niet om de losbandigheid. Het feit alleen dat het niet toegestaan is, zou voldoende moeten zijn. Maar de meest logische reden die bij mij opkomt is dat je onbeschermd woont. Geen Mahram bij je hebt.

Brunette__
02-03-2008, 23:41
Ja oke das waar.. maar toch zit ik ermee..

Beloved
03-03-2008, 19:47
Ja oke das waar.. maar toch zit ik ermee.. I can imagine. Soms moet je wat opofferen voor je geloof. Vaak krijg je er iets mooiers voor terug. Allah zegt in een hadieth qoedsi: “Degene die Mij ter lengte van een duim nadert, kom Ik een armlengte dichterbij, en als hij een armlengte dichterbij Mij komt, kom Ik een meter dichterbij, en als hij lopend naar Mij toe komt, ga Ik rennend naar hem toe.”

Marocca
03-03-2008, 20:25
Ik ken genoeg Marokkaanse meiden hier in België die het doen, en helemaal alleen wonen of gewoon samenwonen met andere studenten :).