Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Integratie onder dwang?

Pagina's : [1] 2

sword
04-12-2003, 14:40

De huidige hetze tegen de migranten is tegenwoordig een hot item in de media en staat met stip op één genoteerd op alle politieke agenda's. Het verkoopt als zoete broodjes in de geschreven pers en het haalt hoge kijkcijfers op de kijkbuis. Politici van allerlei pluimage bezondigen zich aan een opbod van anti-migranten voorstellen en in de huiskamers van de modale Jan met de Pet wordt er soms schuimbekkend over dit thema gediscussieerd. Na een non-beleid van verschillende decennia tegenover de moslim-migranten is men onder druk van enkele ultra-rechtse politieke partijen gaan beseffen dat er iets grondig verkeerd gelopen was met de integratie van deze bevolkingsgroep. Een beleid was dringend aan de orde voor de tradionele politieke partijen want zij voelden de hete electorale adem van de extremistische partijen in hun nek. Men opteerde voor een 2-sporen beleid: een harde aanpak voor alle uitwassen die deze jarenlange verwaarlozing met zich had meegbracht en anderzijds een versnelde integratie en emancipatie van deze bevolkingsgroep met stemrecht maar ook met inburgeringsplichten. Het slagen en zalven is een beproefde methode en met een beetje goodwill van beide kanten lijkt het een haalbare kaart maar daar wringt net het schoentje. Door het jarenlange non-beleid van de overheid is er een klimaat ontstaan waarin het mogelijk is geweest om door zowel autochtone als allochtone groepen misbruik te maken van het vacuum dat is onstaan door het wegblijven van een integratie-project. Enerzijds werden vele allochtonen gediscrimineerd en achteruitgesteld op domeinen als arbeid, school, uitgangsleven,.... en anderzijds namen de allochtone misbruiken toe op domeinen van criminaliteit, vandalisme en misbruik van de sociale voorzieningen. Het was een wisselwerking waarin beide bevolkingsgroepen beurtelings de rol overnamen van slachoffer of dader. Deze verziekte situatie kon niet blijven duren en bereikte de laatste jaren een hoogtepunt mede door extreem-rechtse politici die deze problematiek voor hun kar spanden. De huidige bewindslui willen een forcing doorvoeren op het domein van integratie en houden maar weinig rekening meer met het broze sociale weefsel dat er ondanks hun jarenlange verwaarlozing toch tussen beiden bevolkingsgroepen is gegroeid. Volgens mijn bescheiden mening een catastrofale fout die zware gevolgen gaat hebben en zwaar gaat wegen op de toch al veel geplaagde en geteisterde bevolkingsgroepen die moeten samenleven! :zwaai: Sword

Willemien
04-12-2003, 15:17
Ik vind integratie (zoals het tegenwoordig in 1 adem met migranten gebruikt wordt) een rotwoord. Het impliceert dat elke hollander per definitie niet fout kan zitten omdat ie hollander is. Ik zou graag willen dat ze die term schrapten, en voortaan gingen spreken over "goed burgerschap" of zoiets. En dan een lijstje opstellen waar ALLE nederlanders boodschap aan moeten hebben, niet alleen allochtonen. Een boodschap die voor iedereen geldt, DAT is pas integratie.

Willemien
04-12-2003, 17:17
haring, spruitjes, pindakaas, zuurkool, dubbelvla, boterham met hagelslag .. Persoonlijk heb ik nog nooit haring-gehapt, en spruitjes en zuurkool vind ik vies. Moet ik nou mijn paspoort inleveren ? :D

Peej
04-12-2003, 17:29
Origineel gepost door razizi ik leef op mijn manier en heb schijn aan alles en idereen. Wat ik thuis allemaal doe hoeft niemand te weten. ook heeft niemand recht om mij te vertellen hoe ik moet leven Kijk, hiermee sla je de spijker op zijn kop. Gelukkig denken heel veel mensen daar zo over. Maar helaas probeert een groot deel van die mensen wel om andere mensen te vertellen hoe ze moeten leven. Als overtuigd Atheïst ben ik van mening dat er te vaak mensen zijn die proberen hun religie aan mij op te dringen. En daar heb ik een ontzettende pesthekel aan. Ik heb niets tegen gelovigen. Maar laat ze hun geloof wel op hun eigen terrein (dat wil zeggen in eigen huis, kerk, moskee of synagoge) beleiden en laat ze mij daar vooral niet mee lastig vallen. Zolang ze mij met rust laten mogen ze van mij leven hoe ze willen.

Willemien
04-12-2003, 17:30

Origineel gepost door razizi men zegt niet voor niets dat smaken verschillen en ik heb het een keertje geprobeerd en vond het lekker. meer niet. geintegreerd ben ik niet. ik ben mezelf en respecteer iedereen ongeacht zijn ras of geloof. Wel heb ik geen respect voor mensen die mij niet respecteren en die weten het gelijk ook. Waarom ben je niet geintegreerd dan ? Je spreekt/schrijft goed nederlands. Je doet ongetwijfeld mee aan de maatschappij (scholing, werk). Wat valt er nog te integreren dan ?

an3sdej
04-12-2003, 20:00
Volgens mijn bescheiden mening een catastrofale fout die zware gevolgen gaat hebben en zwaar gaat wegen op de toch al veel geplaagde en geteisterde bevolkingsgroepen die moeten samenleven! Er is maar één geteisterde groep mensen, dat zijn diegenen die aan straatcriminaliteit blootstonden van K.Marokkanen en K. Antillianen.

madv
04-12-2003, 20:33
Origineel gepost door an3sdej Er is maar één geteisterde groep mensen, dat zijn diegenen die aan straatcriminaliteit blootstonden van K.Marokkanen en K. Antillianen. niet zo egoïsties he er zijn meer soorten traumas dan alleen de jouwe :D en dat geld volgens mij voor meer mensen hier :D

HeyoanQT
04-12-2003, 20:54
Goed voor allen die niet weten wat integratie inhoudt. Integratie = een bijdrage leveren aan de maatschappij. En als je aan deze factor voldoet mag je verders doen en laten wat je wilt, alle mensen leven binnen de maatschappij en dusdanig beinvloed, de kwaliteit en bestaansrecht ervan is gebonden aan wat men bijdraagt aan dit overlevingssysteem. Men MOET leven , dus men MOET aan de maatschappij bijdragen, dit is de realiteit. Om deze realiteit die tevens wet is te handhaven moet men mensen dwingen om hieraan mee te werken. Dit geld zowel voor autochtoon als allochtoon. De niet geintegreerde, niet Nederlands sprekende autochtoon en allochtoon is men liever kwijt dan rijk. Deze leveren niet of nauwelijks bij, of doen zelfs afbreuk aan het systeem door misbruik met als gevolg dat het systeem instort(wat nu gebeurt) en er economische crisis ontstaat op macro economisch perspectief. En dit is de harde realiteit , want niemand in Nederland wil in de goot belanden, want we weten dat we steeds hoger moeten om een beter leven te krijgen, met als conclusie dat men wel moet integreren ,desnoods met dwang.

Barbarije
04-12-2003, 23:41
Nederland altijd tolerant? Wat een kul verhaal om het laakbare optreden van o.a. Rotterdam goed te praten

Willemien
05-12-2003, 09:42
Origineel gepost door razizi Willemien: Ik ben niet geintegreerd omdat ik overtuigd ben dat dat soort dingen normaal zijn. Je gaat toch niet in een land wonen en hun taal niet spreken/schrijven, laat staan dat je de hele dag zit te luieren en wacht op hongerige uitkering!! Als je maar weet hoeveel van mijn geld naar de belasting gaat!!!! ik zeg niet maar werken is gezond!! Volgens mijn definitie ben je 100% geintegreerd :D Iemand is m.i. niet geintegreerd als ie: - geen nederlands spreekt, of - geen flauw idee heeft wie pim fortuyn is, of - helemaal nooit een gesprek voert met een niet-marokkaan, of - geen 5 namen van steden in Nederland kan noemen, of - zijn/haar eigen woonplaats niet kan aanwijzen op een kaart van nederland Volgens mij voldoe je 500% aan mijn criteria

Ghribe
05-12-2003, 11:53
Origineel gepost door Willemien Volgens mijn definitie ben je 100% geintegreerd :D Iemand is m.i. niet geintegreerd als ie: - geen nederlands spreekt, of - geen flauw idee heeft wie pim fortuyn is, of - helemaal nooit een gesprek voert met een niet-marokkaan, of - geen 5 namen van steden in Nederland kan noemen, of - zijn/haar eigen woonplaats niet kan aanwijzen op een kaart van nederland Volgens mij voldoe je 500% aan mijn criteria Als men jou criteria volgt is 99.9 van de niet nederlanders zeker geintegreerd. Maar dat criteria past niet in de context en de definitie van sommige partijen als LPF en VVD sorry zo is het

Willemien
05-12-2003, 12:02
Origineel gepost door Ghribe Als men jou criteria volgt is 99.9 van de niet nederlanders zeker geintegreerd. Maar dat criteria past niet in de context en de definitie van sommige partijen als LPF en VVD sorry zo is het Ik ben bang dat dat niet waar is, en dat er meer dan 0,1 % van de allochtonen niet fatsoenlijk nederlands spreekt en ook niet veel weet van nederland en de actuele spelende thema's in het nieuws/politiek (o.a. doordat ze geen nederlands spreken). Maar misschien is dat ook wel een groep waarvan je niet kan eisen dat ze dat alsnog doen: namelijk de wat oudere 1e generatie allochtonen, die bijvoorbeeld analfabeet hier gekomen zijn wat het heel moeilijk maakt om een nieuwe taal te leren. Maar misschien kun je mij dan vertellen, wat jij als concrete criteria ziet voor geintegreerd zijn ? (niet van die vage uitspraken aub, maar concreet !!)

Willemien
05-12-2003, 12:20
Ja, als ik naar de VVD en LPF luister soms, dan ben ik ook blij dat ik niet in dat soort geouwehoer geintegreerd ben, en dat maar een vreemde vertoning vindt. Maar dom uit je nek lullen, zou dat een vereiste zijn voor het predicaat " ik ben geintegreerd" ?? Je zou het bijna gaan denken .. maar ik blijf hopen dat dat toch echt niet zo is !

Ghribe
05-12-2003, 14:11
Origineel gepost door Willemien Ik ben bang dat dat niet waar is, en dat er meer dan 0,1 % van de allochtonen niet fatsoenlijk nederlands spreekt en ook niet veel weet van nederland en de actuele spelende thema's in het nieuws/politiek (o.a. doordat ze geen nederlands spreken). Maar misschien is dat ook wel een groep waarvan je niet kan eisen dat ze dat alsnog doen: namelijk de wat oudere 1e generatie allochtonen, die bijvoorbeeld analfabeet hier gekomen zijn wat het heel moeilijk maakt om een nieuwe taal te leren. Maar misschien kun je mij dan vertellen, wat jij als concrete criteria ziet voor geintegreerd zijn ? (niet van die vage uitspraken aub, maar concreet !!) even weg mijn critiria is: *respect voor elkaar *de ander behandelen als een mens ,geloof, kleur afkomst moet geen barriere zijn * elkaar vertrowen *geen algemeen beoordelen als jou buurman associal = iedereen associal *dat de buitenlanders hier is een feit *iedereen moet leren en werken *gelijk kans geven in al domeinen (werk school.....) wil je nog meer

Pagina's : [1] 2