Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoge School A'dam Overweegt Gebedsruimte Te Sluiten..

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

Vreemdeling
03-12-2003, 21:05

Volgens de school zou het gebedsruimte voor splitsing zorgen binnen de school tussen moslims en niet-moslims studenten. Daarnaast is de school van mening dat het beschikbaar stellen van gebedsruimte de integratie niet ten goede komt. Ik kan het niet meer volgen!!! Wat vinden jullie hiervan?

SabroenDjamiel
03-12-2003, 21:16
Neen kan 't zelf ook nie meer volgen?.....Dr wordt jarenlang gebruik gemaakt van de gebedsruimte door moslimstudenten en waarom zou 't nu ineens nie kunnen?....Waarom zou 't in hemelsnaam de integratie belemmeren ( lees: de Nederlandse taal beheersen in woord en geschrift)....Neen tis gewoon weer zo'n waanidee dat aangewakkerd is door de VVD en dan vooral die nietsnut van een Zalm ( die werkelijk uitgekotst was door de kiezer en nu zit ie er weer; over kiezersbedrog gesproken )....Keek net naar Netwerk aan daar zat zo'n "zogenaamde moslim" die ff kwam vertellen dat men gebedsruimtes moet ontmoedigen, en zefl kon tie geeneens fatsoenlijk Nederlands spreken, ieuww krijg bekant kotsneigingen van da soort gevalletjes....

sahira
03-12-2003, 21:35
Hier nog iemand die het niet kan volgen, ik heb de uitzending niet uitgekeken, want die man irriteerde me mateloos. Wat ik niet begrijp is dat de gebedsruimte al 6 jaar aangeboden wordt en sinds vandaag mag het dus niet meer! Studenten ga in protest!

Vreemdeling
03-12-2003, 21:40
Origineel gepost door abdarrahman maar.. kun je de 'argumenten' van de directie ook noemen? Netwerk 03/12/03..........kijk naar de herhaling vanavond ;)

Vreemdeling
03-12-2003, 21:50

Origineel gepost door Nawera Neen kan 't zelf ook nie meer volgen?.....Dr wordt jarenlang gebruik gemaakt van de gebedsruimte door moslimstudenten en waarom zou 't nu ineens nie kunnen?....Waarom zou 't in hemelsnaam de integratie belemmeren ( lees: de Nederlandse taal beheersen in woord en geschrift)....Neen tis gewoon weer zo'n waanidee dat aangewakkerd is door de VVD en dan vooral die nietsnut van een Zalm ( die werkelijk uitgekotst was door de kiezer en nu zit ie er weer; over kiezersbedrog gesproken )....Keek net naar Netwerk aan daar zat zo'n "zogenaamde moslim" die ff kwam vertellen dat men gebedsruimtes moet ontmoedigen, en zefl kon tie geeneens fatsoenlijk Nederlands spreken, ieuww krijg bekant kotsneigingen van da soort gevalletjes.... Heb ik ook naar gekeken :D Deze persoon is geen moslim maar aangeboren christen . Hij komt oorspronkelijk uit Iran en zijn afkomst is Armeense. Voor de rest hoef ik je niet uit te leggen waar zijn haat vandaan komt ;)

MuijnBuu
03-12-2003, 21:51
Gaat het hier om de HVA amstel?

sahira
03-12-2003, 22:05
Origineel gepost door abdarrahman SPIJBELEN IS niet DE OPLOSSING Staken misschien? Demonstreren? Ik bedoel, zij die dagelijks gebruik maken van de gebedsruimte kunnen toch hun ongenoegen laten zien en horen?

Nabila20
03-12-2003, 23:16
Assalamoe alaikoem, Triest.....zéér triest is het! Op wie willen ze nou "indruk" maken?? Als er nou problemen waren oky....maar je moet geen fabeltjes gaan verzinnen met hun "verdeeltheid zaaien". Integreren...het word met de dag gekker... En dan nog dat irritant mannetje A. Ellian of zo...Hij bedoelde te zeggen dat we ZIJN voorbeeld moeten nemen!! Dat zo nota bene zo iemand naar de studio halen...met z'n zogenaamde argumenten die nergens op slaan. Please zeg...!! Die presentator leek het nog beter te snappen dan hij!

sahira
03-12-2003, 23:17
Origineel gepost door Succath Ik vind het wel logisch, aangezien die studenten straks in het bedrijfsleven te recht komen (als het goed is) en op een kantoor hebben ze toch echt geen achtelijke gebedsruimte. En Ik vind het goed. Dan rest alleen het sluiten van die bouwvallen nog, uhhh, sorry mokeeen. Van Dale: in·te·gra·tie (de ~ (v.), ~s) 1 het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel ^Integreren doe niet alleen door de taal te leren spreken en schrijven, dat is iets dat vele van jullie nooit zullen begrijpen.^ Voor mij is het geen logica, eerst iets toestaan en dan jaren later op de beslissing terugkomen...dat schoolbestuur heeft geen ballen, om het maar populair te zeggen. Als het er echt op aankomt heb ik geen gebedsruimte nodig, waar ik ben leg ik mijn kleedje en ga gewoon bidden, geen enkele baas die mij tegen kan houden, wanneer anderen pauze hebben kan ik mijn gebeden doen, niemand die er last van heeft...dus die achterlijke mening van jou slaat nergens op!

Gollum
03-12-2003, 23:53
gewoon spontaan je matje leggen in de aula :D en beginnen te bidden.

an3sdej
03-12-2003, 23:55
't Is niet ineens een probleem. Het was altijd al een probleem, alleen nu kan het pas verwoord worden. Als de moslims een eigen gebedsruimte hebben op een school, dan moet elke andere groep gelovigen dat ook hebben. Iedereen moet gelijk berechtigd worden. Ik ben niet tegen een stilte ruimte, maar dan moet die wel openbaar, voor iedereen bruikbaar zijn. Dan moet elke gelovige, jood, christen, hindoe of moslim daar kunnen bidden of mediteren.

an3sdej
03-12-2003, 23:57
En Elian is een zeer belezen man, die toevallig heeft moeten vluchten voor de islamitische revolutie in Iran, logisch dat hij niet blij is met de islamisering van de grote steden, maar dat ben ik ook niet. Maar als iemand het niet met je ees is, hoef je hem niet te gaan uitschelden

Gollum
04-12-2003, 00:01
Origineel gepost door an3sdej 't Is niet ineens een probleem. Het was altijd al een probleem, alleen nu kan het pas verwoord worden. Als de moslims een eigen gebedsruimte hebben op een school, dan moet elke andere groep gelovigen dat ook hebben. Iedereen moet gelijk berechtigd worden. Ik ben niet tegen een stilte ruimte, maar dan moet die wel openbaar, voor iedereen bruikbaar zijn. Dan moet elke gelovige, jood, christen, hindoe of moslim daar kunnen bidden of mediteren. groot gelijk daarin maar ze komen niet met dit argument maar met een hoop ander onzin.

MELILLENSE
04-12-2003, 00:07
Een oplossing zou zijn dat moslimstudenten hun heil op een andere school zouden zoeken waar een gebedsruimte geen probleem is....Hoge School Amsterdam minder studenten, minder studenten betekent minder subsidies, minder subsidies betekent minder mogelijkheden die de school kan aanbieden,....ongetwijfeld zullen ze hun overweging herzien, immers met geld koop je iedereen om. Een andere mogelijkheid zou zijn dat in de buurt, naast de school een onafhankelijke organisatie een gebedsruimte uitbaat...probleem opgelost en de politiek weeral eens belachelijk gemaakt door hun kortzichtige visie...je moet wel echt een achterlijke idioot wezen om te denken dat je moslims van hun gebeden zou kunnen weerhouden. Een derde oplossing is dat men uit protest gewoon in de gangen gaat bidden, matje uitrollen en bidden....en al diegenen die daar problemen mee hebben, zitten dan inderdaad met een probleem. Last but not least, misschien kan een gesprek in alle sereniteit met de voorstanders van deze onzin hen terug met hun beide voeten op aarde brengen...integratie heeft niets te maken met mensen verbieden hun geloof te belijden. Hopelijk ziet men in dat niet het geloof een probleem vormt, maar het feit dat mensen anderen beletten hun geloof te belijden om welke reden dan ook... MELILLENSE :belgie:

mondsnoerend
04-12-2003, 00:19

Wolfowitz wij blijven bidden waar we kunnen en ons geloof laten we niet vallen. je hebt gelijk Waoers moeten worden herkeurd want dat is ook niet goed in ons geloof maar je hebt het over christen nou die zijn pas scheinheilig ze verkrachten al die kleine kinderen terwijl ze pastoor zijn. En maken de hele wereld samen met de joden tot een hel. We zullen zien wie er aan het langste eind trekt en als we onze zin niet krijgen blazen we gewoon de boel op want daar zijn jullie toch zo bang voor

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7