Bekijk originele versie : Waarom zoveel echtscheidingen in NL?
BraveHeart79
02-12-2003, 23:08
Allah ie hfad hoor ik de laatste tijd dat er veel jonge stellen in NL al binnen een jaar uit elkaar gaan. Vraag me af hoe dit komt :confused:
Vraag het aan hunnnnnnnnnnnnnnnn
BraveHeart79
03-12-2003, 01:10
Maar vinden jullie dat niet raar, mensen schreeuwen bekant om een huwelijk maar eenmaal getrouwd te zijn is het ook gelijk afgelopen :confused:
Ben alhamdoelilah al ruim 2 jaar getrouwd!! Ik hoop dat iedereen voor het trouwen goednadenkt ipv just to marry voor het inderdaad getrouwd zijn of voor de bruiloft! Het eniga wat na het feest en de witte jurk blijft is tsiesier dus .................
Allah je3tiekoe ma fe nwajtskoem!!
mensen hebben andere verwachtingen van elkaar.
pas als je getrouwd ben en met elkaar in een huis woon dan pas leer je elkaar goed kennen. en blijkt iedere hele andere verwachtingen.
plus de familie van de heren hebben nog steeds een ouderweds beeld bij hun schoondochters. en dat bots en ja geduld is de laatste tijd ook ver te zoeken.
en ja de dames trouwen veels te jong 20, 21,22, is eigenlijk nog te jong ik vind 25,26,27 een veel betere leeftijd.
Jij weet niet wat er tussen een vrouw en een man afspeelt!!! En als ze binnen een jaar gescheiden is dan scheiden ze met een reden.Of deze al dan niet gegrond is laat ik aan Allah over.Scheiden is hallah mits met een geldige reden.
Als de vrouw het niet meer kan uitstaan thuis wegens verwaarlozing,slechte schoonfamilie,alle kanten van de kamer laten zien, kan ik meer dan volkomen begrijpen dat ze binnen een jaar weg gaat.
Wie wilt er in zo'n situatie leven :zwaai:
Origineel gepost door BraveHeart79
Maar vinden jullie dat niet raar, mensen schreeuwen bekant om een huwelijk maar eenmaal getrouwd te zijn is het ook gelijk afgelopen :confused:
Beter snel voorbij dan in een hel te leven ja toch. :confused:
wardawarda
04-12-2003, 00:07
E hoe denken jullie erover als er kinderen in het spel zijn, moet een vrouw die het niet meer uithoud bij haar man omdat ie bijna alles wat god verboden heeft (van drank tot en met softdrugs en gokken) doet
en er gewoon lak aan heeft dat dat haram is. Wat moet zo'n vrouw doen scheiden of omwille van de kinderen bij hem blijven. Ook al wil hij niet luisteren naar zijn vrouw en daadwerkelijk iets doen aan zijn verslavingen.
warda
'Een bruiloft is een gebeurtenis. Een huwelijk is een prestatie.....' Snap ie???? :D
anoniemie
05-12-2003, 10:31
Origineel gepost door wardawarda
E hoe denken jullie erover als er kinderen in het spel zijn, moet een vrouw die het niet meer uithoud bij haar man omdat ie bijna alles wat god verboden heeft (van drank tot en met softdrugs en gokken) doet
en er gewoon lak aan heeft dat dat haram is. Wat moet zo'n vrouw doen scheiden of omwille van de kinderen bij hem blijven. Ook al wil hij niet luisteren naar zijn vrouw en daadwerkelijk iets doen aan zijn verslavingen.
warda
Als de man ( of vrouw) al niet BIDT is het al haram voor de partner om met deze persoon te leven, en is echtscheiding toegestaan!
Maar los hiervan, volgens mij is deze topic voor iets anders geopend, namelijk voor de meisjes van 16,18, 19 jaar die alleen maar denken aan de bruiloft, aan koets/limo, blabla, en niet denken aan een goede partner kiezen en een goed huwelijk beginnen.
Ik bedoel, laatst heb ik een bruiloft meegemaakt van een meisje dat meteen met school stopte toen haar vriend om haar hand kwam vragen. Nu zit ze enkele weken thuis en nu verveelt ze zich de pest, want haar man gaat gewoon naar zijn werk en heeft nog gewoon zijn verplichtingen.
En wat dacht je van de meisjes die met drugsmensen trouwen!! Die voor het geld trouwen? En de meisjes die trouwen om het huis uit te gaan? De meisjes die trouwen om de zogenaamde "vrijheid" die de jongen belooft? Ze weten niet waar ze aan beginnen.
Dat zijn de huwelijken die na een jaar stuk gaan, omdat ze er dan achter komen dat ze teveel verschillen; in normen en waarden, in interesses en in toekomstperspectieven.
:zwaai:
Origineel gepost door sabigha
'Een bruiloft is een gebeurtenis. Een huwelijk is een prestatie.....' Snap ie???? :D
:goedzo:
salaam
omdat het in deze tijd ,zowel jongen als meisjes
geen sbar en imaan hebben in hun hart.
bravo ,voor de mensen die volhouden.
spijtig voor sommige die geen uitweg kunnen vinden en toch scheiden.
kijk naar de vrouw van farao,hoe veel zij moest doormaken in haar leven.volgehouden heeft ze wel,tot op het laatst dat ze in vuur sprong,tewijl het voor haar sjenna was.sobhannallah
Omdat we snel opgeven.
Want je mag haast niks negatief tegen elkaar zeggen.
Want de zon moet altijd schijnen.
wardawarda
05-12-2003, 22:41
salam aichake,
Hoezo bravo voor de mensen die volhouden, en als ze volhouden en super ongelukkig zijn en het leuke en rustige en onbezorgde leven moeten missen omdat ze volhouden. Nou bravo voor de mensen die er eerst alles maar dan ook er alles aan doen om hun huwelijk te redden.
En scheiding pas in hun mond nemen als er niets meer te redden valt. daar heb ik respect voor. En trouwens corrigeer me als ik het fout heb a.u.b het is toch haram om in een huwelijk te blijven/hangen als je zielsongelukkig bent???Je kunt als man of als vrouwzijnde toch niet je verplichtingen jegens je partner nakomen als je niet van elkaar houd of ongelukkig bent met de situatie etc.. Een huwelijk brengt verplichtingen met zich mee maar ook rechten en als het recht om gelukkig te zijn in een huwelijk van je wordt afgenomen of je krijgt het niet van je partner, nou dan vind ik het heel normaal als een persoon aan scheiden denkt of daadwerkelijk gaat scheiden. Ik weet niet of je getrouwd bent, maar je weet pas waar het over gaat als je er middenin zit. Als een meisje nog niet getrouwd is dan kan ze nog zoveel gehoord en gezien hebben, maar een huwelijk moet je meemaken voordat je kan zeggen :je moet volhouden etc..
Het was niet vijandig bedoeld, maar begrijp je wat ik bedoel??
Moge god ons beschermen voor al het kwade in de wereld.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.