Bekijk originele versie : mensen even waarschuwen uitkijken bij marktplaats
noorjenna
24-02-2008, 10:06
salam alaikom
ik ben op zoek naar een auto , ong 1,5 week geleden zag ik een mooie auto voor weinig hij was van 2004 en de prijs was zeker te doen, ik natuurlijk mailen tot 3 keer aan toe na 4 dagen kreeg ik een mail terug van ja je kan de auto kopen alleen dat die man verhuist is naar engeland en dat hij hem wilt opsturen en dat ik voor de helft de verzendkosten zou betalen, en dat ik de auto niet meteen hoeft te betalen dat ik hem eerst 5 dagen mag testen, en daarna betalen ik van ok maar ik hoef hem niet 5 dagen te testen weer een paar dagen wachten op zijn mail en later kwam hij met een metode dat ik eerst een shipping company moet betalen in opdacht daarvan stuurt hij de auto en als ik beslis dan zijn zij vertwoordelijk voor de verkoop, maaaaaaaaaaaaaaar ik moet eerst een paar duizend euro storten hahahaha, ik wantrouwig natuurlijk, mailt hij mij weer een site waar ik aan moet betalen, ik heb hem een mail gestuurt dat ik niets betaal voor dat ik de auto zie.
ik weet niet of iemand het bekend vookomt ik in ieder geval nooit, dus bij deze wees aub voorzichtig met geld overmaken < eerst zien dan kopen.>
hmdl allah is whit me
ps. ik heb vandaag de site proberen te chekken en jaa hoor hij doet het niet, en gisteren wel.
allah a3lam zit hier een luchtje aan, maar goed ik wacht op meer emails.
dit is slechts een waarschuwing aan mijn mede mens.
BlondeTetouania
24-02-2008, 10:21
Dit klopt!
Dit ben ik al een aantal malen tegengekomen. De prijs zegt vaak ook al genoeg. When it is too good to be true, it is not true! Ook als je wil verkopen, reageren ze. Dan willen ze je meer geven, dan dat je vraagt en willen ze de porto kosten ook betalen. Maar het meest kom je ze tegen bij "echte'' koopjes. En dan eerst even geld overmaken, via western union aan een verzendmaatschappij. Zij kunnen niet bij het geld, pas na een aantal dagen. Jij krijgt een code, nog voordat je het geld opstuurd, zodat je kan checken of er iets is opgestuurd. Let hier vooral op ''iets''. Kan ook een blikje cola zijn. En dan bye bye geld!
Nou als hier iemand intrapt......
noorjenna
24-02-2008, 11:59
Dit klopt!
Dit ben ik al een aantal malen tegengekomen. De prijs zegt vaak ook al genoeg. When it is too good to be true, it is not true! Ook als je wil verkopen, reageren ze. Dan willen ze je meer geven, dan dat je vraagt en willen ze de porto kosten ook betalen. Maar het meest kom je ze tegen bij "echte'' koopjes. En dan eerst even geld overmaken, via western union aan een verzendmaatschappij. Zij kunnen niet bij het geld, pas na een aantal dagen. Jij krijgt een code, nog voordat je het geld opstuurd, zodat je kan checken of er iets is opgestuurd. Let hier vooral op ''iets''. Kan ook een blikje cola zijn. En dan bye bye geld!
Nou als hier iemand intrapt......
salam alaikom
de prijs was inderdaad mooi voor zo een auto maar hij legde bij uit dat hij door dat hij naar het buitenland moest verhuizen inverband met zn werk, en ik moet je wel zeggen dat ik eerst geloofde en dacht ja dan wel je meteen van je auto af en bied je hem natuurlijk voor een goedkope prijs aan.
oh ja zn vrouw was nederlandse en is vertrokken naar amerika hij vroeg dus in het engels te schrijven.
nadorladys4ever
24-02-2008, 12:12
salam alaikom
de prijs was inderdaad mooi voor zo een auto maar hij legde bij uit dat hij door dat hij naar het buitenland moest verhuizen inverband met zn werk, en ik moet je wel zeggen dat ik eerst geloofde en dacht ja dan wel je meteen van je auto af en bied je hem natuurlijk voor een goedkope prijs aan.
oh ja zn vrouw was nederlandse en is vertrokken naar amerika hij vroeg dus in het engels te schrijven
precies net als bij mij!!!
Ook op EBAY worden wanpraktijken uitgevoerd.
BV. een nieuwe 100cm plasma scherm voor 500EUR.
Je moet dan wel eerst geld opsturen met Western Union of iets dergelijks.
nadorroos306
24-02-2008, 13:47
TEring jantje mensen flashen, had ik ook is meegemaakt, had die een fake webste gemaakt van TNT.. Ik dacht huh deze pagina is anders dan die ik ken.. dus nachekken op google op naam van verkoper bleek die gast zoveel mensen te hebben opgelicht, het kwam zelfs aan bod in programma Opgelicht!
Nou een gewaaschuwd mens telt voor 2!!
So watch out!!
gatarman
24-02-2008, 15:38
dames dames laat het kopen van auto's aan de mannen voor, want wij marokkaanse mannen geven geen cent uit voordat we er een proefrit mee hebben gemaakt
ontopic: aan zulke adverteerders en emails kun gelijk zien dat het gaat om oplichters :wat?!:
nooit intrappen
Ik kreeg een tijd geleden onderstaande mail. Ik zag een hele mooie goedkope audi a2
---------------------------------
Ik heb een paar foto's van de auto bijgedaan.
Deze auto is in perfecte staat,altijd dealer onderhouden, onderhoudsboekjes ter inzage.
Ik ben in Engeland met de auto, dit is geen enkel probleem.
Ik kan de auto naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de auto te testen, voordat ik m'n geld krijg.
De prijs van deze auto is 4.900 euro, en de verzendkosten zijn 300 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)
De prijs incl verzendkosten zijn 5.050 euro.
Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.
Als je enige vragen hebt stuur een e-mail.
PS: Please reply me in english, because I don't know to write dutch. Only my wife write dutch and she will leave the country tomorrow
Regards
En rijdt de auto lekke ? :hihi:
Laat me raden, was het geen golf 4, blauw 4 deurs?
dit is zijn mail die hij me heeft gestuurd.
Date: Sat, 2 Feb 2008 05:37:46 -0800
From: busthi5@yahoo.com
Subject: Volkswagen Golf 1.9 Tdi 74kw - 2003
To: ..........@hotmail.com
Deze auto is in perfecte staat,altijd dealer onderhouden, onderhoudsboekjes ter inzage.
Ik ben in Spanje met de auto, dit is geen enkel probleem.
Ik kan de auto naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de auto te testen, voordat ik m'n geld krijg.
De prijs van deze auto is 4.900 euro, en de verzendkosten zijn 300 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)
Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.
PS: Please reply me in english, because I don't know to write dutch. Only my wife write dutch and she will leave the country tomorrow
Regards
noorjenna
24-02-2008, 21:02
Ik kreeg een tijd geleden onderstaande mail. Ik zag een hele mooie goedkope audi a2
---------------------------------
Ik ben in Engeland met de auto, dit is geen enkel probleem.
Regards
salam alaikom
ik heb precies de zelfde email gekregen als jou, alleen de verzendkosten waren 200 euro waar van hij de helft zou betalen en het gaat hier om een renault megane sedan van 2004.:(
noorjenna
24-02-2008, 21:05
Laat me raden, was het geen golf 4, blauw 4 deurs?
dit is zijn mail die hij me heeft gestuurd.
Date: Sat, 2 Feb 2008 05:37:46 -0800
From: busthi5@yahoo.com
Subject: Volkswagen Golf 1.9 Tdi 74kw - 2003
To: ..........@hotmail.com
Ik ben in Spanje met de auto, dit is geen enkel probleem.
Regards
salam alaikom
bij mij ging het om een renault megane van 2004 een donkergrijze.
noorjenna
24-02-2008, 21:09
ps: zn naam is roger strait, en de site die hij me stuurde om via die site zaken te doen is: agrotran.com.
Derbouka__
25-02-2008, 23:59
Heb ik ook gehad. Ik ging een tijdje terug mijn Samsung D900 verkopen ik had hem voor 150 euro ofzo gezet op Marktplaats.
En toen kreeg ik zo'n mail in het engels van : Ja ik wil hem kopen voor iemand in africa. Als je het daar kan sturen, dan geef ik je 300 euro.
BULLLLLLLLSCHEISSSSSE!
nadorroos306
26-02-2008, 00:28
Heb ik ook gehad. Ik ging een tijdje terug mijn Samsung D900 verkopen ik had hem voor 150 euro ofzo gezet op Marktplaats.
En toen kreeg ik zo'n mail in het engels van : Ja ik wil hem kopen voor iemand in africa. Als je het daar kan sturen, dan geef ik je 300 euro.
BULLLLLLLLSCHEISSSSSE!
Wuahahaa ja dat had ik dus ook...
Derbouka__
26-02-2008, 00:47
Wuahahaa ja dat had ik dus ook...
Yeah, Ga jij naar Nador Dit jaar?
:o
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.