Bekijk volle/desktop versie : Ik ga trouwen maar ik weet niet hoe!



04-09-2002, 21:31

Citaat door LalaHalima:
Salaam allemaal,

ik heb een groot probleem,ik wil gaan trouwen, het is niet echt op korte termijn, over een paar maanden inshallah maar ik kan er niet gauw genoeg aan beginnen, maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen, hoe en wat, en het ergste hoe ik het ga betalen, wie kan mij helpen met mijn probleem?
ik heb om te beginnnen een aantal vrg
1)eten ze schapevlees op een bruiloft?
2)zo ja, hoeveel kost 1 schaap en hoeveel heb ik er nodig?
3)hoeveel kost een neggafa die de henna,jurken etc allemaal regelt?
4)waar kan ik het beste een zaal huren, ik hoor dat een zaal bij een school goedkoop is is dit zo?
5)hoeveel ben je kwijt op een mar bruiloft met ong 300 gasten aan eten en drinken?
6)wie kent er een goede anasiedband en hoeveel kost het?
7)hoeveel kosten professionele uitnodigingen?
8)hoe gaat het officiele gedeelte eigenlijk in zn werk?en hoeveel bedragemn de kosten voor bv een trouwakte en al die dingen
9)moet ik nog iets uit marokko halen? 1 of ander document ofzo?
10)wie weet er hoe ik goedkoop en snel aan een woning kan komen?

ik zou heel graag reacties krijgen van mensen met verstad hiervan en vooral mensen die er dus ervaring mee hebben , mijn email is ibtissem_tisoudali@yahoo.com dus jullie kunnen me altijd mailen
alvast bedankt!
.

05-09-2002, 14:16


Hoi Meid,

Waar woon je, ik ken een goede negaffa die hele mooi spullen heeft en niet duur is, voor de rest is ze ook nog eens van onze tijd en lief!
Ik had haar bij mijn verloving, nou die was heel geslaagd door haar. Ze doet trouwens ook kapsels voor familieleden voor een klein prijsje!

haar nummer is 06- 41 31 99 34 en ze heet negaffa saliha

11-09-2002, 12:56
Hallo,

Voor prijsopgave etc van negaffa saliha zou ik haar maar bellen, ze opereert door heel nederland wat ik weet...
Wat betreft negaffa mirjam uit utrecht---) dat is echt een kreng die raad ik je af (heeft mijn zus gehad) en negaffa nadia is meestal helemaal volgeboekt en tevens ook duur--) voor één jurk vraagt ze minstens 200 euro!

gr.
samra

10-10-2002, 23:58
Beste meid, ik kan heel veel wensen van je in vervulling brengen dus als je wilt kun je me altijd bellen of email sturen ibtissam_555@hotmail.com telefoonnummer 0616016586 doei

15-10-2002, 17:25


Salaam je wou weten wat het eten en drinken ongeveer voor 300 personen zou uitkomen nou ik kan je vertellen dat ik het voor 4000 euro helemaal compleet voor je regel ik hoor je wel

26-09-2005, 22:40

Citaat door LalaHalima:
Salaam allemaal,

ik heb een groot probleem,ik wil gaan trouwen, het is niet echt op korte termijn, over een paar maanden inshallah maar ik kan er niet gauw genoeg aan beginnen, maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen, hoe en wat, en het ergste hoe ik het ga betalen, wie kan mij helpen met mijn probleem?
ik heb om te beginnnen een aantal vrg
1)eten ze schapevlees op een bruiloft?
2)zo ja, hoeveel kost 1 schaap en hoeveel heb ik er nodig?
3)hoeveel kost een neggafa die de henna,jurken etc allemaal regelt?
4)waar kan ik het beste een zaal huren, ik hoor dat een zaal bij een school goedkoop is is dit zo?
5)hoeveel ben je kwijt op een mar bruiloft met ong 300 gasten aan eten en drinken?
6)wie kent er een goede anasiedband en hoeveel kost het?
7)hoeveel kosten professionele uitnodigingen?
8)hoe gaat het officiele gedeelte eigenlijk in zn werk?en hoeveel bedragemn de kosten voor bv een trouwakte en al die dingen
9)moet ik nog iets uit marokko halen? 1 of ander document ofzo?
10)wie weet er hoe ik goedkoop en snel aan een woning kan komen?

ik zou heel graag reacties krijgen van mensen met verstad hiervan en vooral mensen die er dus ervaring mee hebben , mijn email is ibtissem_tisoudali@yahoo.com dus jullie kunnen me altijd mailen
alvast bedankt!
Hoi meid..

Voor ieders budget valt er wel wat te regelen..
Je kan beter een zaal huren van een school of buurthuis ofzo, en dan laten versieren dan dat je een zaal neemt compleet met alles..
Catering zal niet echt goedkoop zijn voor 300 gasten, zoals jij schrijft uit nodigen.. Je kan beter een tiaba nemen..
Je hoeft niet perse schapenvlees te doen.. Je kan ook andere dingen serveren.. Naar jouw smaak en budget.. Hoeveel je aan het eten kwijt bent kan je dus zelf bepalen..

Negafat zijn er ook in allerlei prijsklasses.. Vanaf 150 euro geloof ik..
En een bruidsjurk kan je ook huren ipv kopen.. Dat is meestal wel duurder..

Bij de gemeente hoef je niks te betalen voor de trouwakte als je dat niet wilt..Want wij marokkkanen doen toch niet die preek van de ambtenaar en al dat gedoe.. Wij gaan eigenlijk om alleen te tekenen.. Dus zou zonde zijn als je daarvoor moet betalen..
Op sommige dagen is het gratis om huwelijks akte te doen.. Welke dagen en tijden en zo moet je even informeren bij de stadsdelen.. Want het verschilt per stadsdeel..
Bij de consulaat moet je wel betalen voor de trouwakte.. Weet niet zeker, maar volgens mij is dat iets van 60 euro ofzo.. Dat zal je even na moeten vragen bij de consulaat.. Maar dat betaalt de man.. Hoef jij niet te doen

Als jij en je man hier geboren zijn, dan hebben jullie niks nodig van marokko.. Tenzij 1 van jullie in marokko is geboren, dan moet de geboorte akte vanuit marokko komen, en eerst nog gestempeld worden in rabat enzo..
Maar als jullie allebei of 1 van jullie een nederlands paspoort heeft, dan moeten jullie dus eerst bij de gemeente trouwen, en daarna met het trouwboekje en de uitreksels enzo, en jullie beide vaders naar de consulaat om daar te tekenen.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb.. Veel succes meid