Bekijk originele versie : Bekeerde zuster wil huwen inchaAllah
Bismillahir Rahmanir Rahiem,
Asalaam alaikoem wa rahmatoellah wa barakatoeh wa magfiratoeh,
Dit bericht is serieus bedoeld, gelieve dit te respecteren.
Het gaat als volgt, een Belgische zuster die alhamdulillah teruggekeerd is tot de Islaam, welke al vele moeilijke watertjes doorzwommen heeft alhamdulillah, en er alleen maar sterker is uitgekomen, zou graag willen huwen incha'ALLAH.
Maar zoals je wel weet, wanneer je alhamdulillah de regels van de islaam wil respecteren, is het niet de bedoeling dat je op straat etc. je van je allerbeste kant laat zien astagfoerillah.
Deze zuster mashaAllah zo zuiver van intentie zat vaak met de vraag hoe ze iemand zou kunnen leren kennen inchaAllah. Vandaar dat ik haar zou willen helpen inchaAllah door dit bericht.
Zij is 23 jaar, broeders die zich inchaALLAH aangesproken voelen, kunnen altijd een mailtje zenden naar het tijdelijke e-mailadres:
bismillahir@hotmail.com
Wel verwacht ik enkel serieuze reacties inchaAllah.
Moge Allah (soubhana wa Ta3ala) ons leiden in deze wereld, en ons behoeden tegen de vervloekte sheytan Allahoema ameen
Salaam oe alaikoem warahmatoellah wa barakatoeh wa magfiratoeh.
Mizzy, kan jij vanaf je stoel zien wat er op haar mailadres binnenkomt.
eerst goed lezen voordat je een rare reactie neerzet.
Wat verwacht je dat als mensen zich bekeren tot de Islam dat ze bekentenis moeten afleggen van wat ze in het verleden gedaan hebben?
Als jij denkt van wel, dan heeft u het niet goed begrepen de Islam.
Allah is de Vergevensgezinde en niet de mensen. Als een man prostituee is geweest en hij gaat berouw tonen dan is er niemand maar dan ook niemand aan wie hij moet gaan vertellen wat voor zondes hij gedaan heeft.
Jij zou dat toch ook niet fijn vinden dat als je serieus wil bezig zijn met de islam, dat jij aan iedereen moet gaan vertellen wat je in het verleden gedaan hebt. Laat staan als je nog zou gaan trouwen en je man vraagt je of je wel eens gezoend hebt met een andere man. Je zou je kapot schrikken als hij dat zou vragen, je zou misschien zelfs gaan liegen. Begrijp je wat ik bedoel.
BIj alles wat je doet moet je je afvragen of jij het leuk zou vinden als ze dergelijke vragen aan jou zouden stellen. Zou jij het niet leuk vinden, stel ze dan ook niet aan de medemens.
Een mooie overlevering van onze geliefde profeet vzmh:
"Niemand van jullie is gelovig totdat hij voor zijn broeder wenst als wat hij voor zichzelf wenst"
En"
"Degene die berouw toont voordat de zon uit het westen opkomt, zijn berouw zal worden geaccepteerd"
Duidelijke overleveringen toch.
Alles is in de handen van Allah en niet in de handen van mensen. Als Allah bepaald heeft voor het belgisch bekeerde meisje dat ze trouwt met iemand van marokko.nl dan gebeurt dat ook, geen enkele jaloerse meid kan dat tegenhouden.
Jaloezie maakt meer kapot dan je lief is.
En trouwens met bekeerde bedoelt ze dus. Een meisje dat een ongelovige was en zich bekeerd heeft tot de islam. Dat heet een bekeerde. Dus net zoals dat er een blanke nederlandse meisje is die de islam prachtig vind en zich gaat bekeren tot een moslima, zij heet een bekeerde.
It's so simple
Laat mensen in hun waarde, vooral mensen die bereid zijn om anderen te helpen.
salaam
heel goed gezegt,ik kan het niet beter zeggen
Ja eerst er lekker op los leven en dan er achterkomen dat je verkeerd bezig bent! Nee, je moet van tevoren bedenken dat je de fout ingaat en dat bedoel ik met bovenstaande te zeggen. Of zijn alle mensen zo DOM!
Ik weet niet waar jij deze onzin vandaan haalt, maar het lijkt me logish dat wanneer jij als niet muslim word opgevoed je niet 1 2 3 weet wat er verkeerd is aan de dingen die ook de meeste van je leeftijdsgenootjes doen. Alhamdullilah heeft dit meisje nu de waarheid ontdekt, en jij mag niet oordelen over haar eventuele verleden, dat is niet aan ons!
Origineel gepost door mizzy
Ja eerst er lekker op los leven en dan er achterkomen dat je verkeerd bezig bent! Nee, je moet van tevoren bedenken dat je de fout ingaat en dat bedoel ik met bovenstaande te zeggen. Of zijn alle mensen zo DOM!
een tweede domme reactie van mevrouw mizzy, kan het nog dommer.
wordt vervolgd :zwaai:
maghrabia82
02-12-2003, 15:46
.wat een domme reactie...sorry.....mensen zijn ook maar mensen en maken ook fouten......Allah(swt) heet niet voor nix de de vergever van zonden( al-ghaffar) of de meest vergevingsgezinde (al-ghafur)
alleen onwetende mensen maken zulke uitspraken.....
reactie van mizzy was voorspelbaar.
Mizzy, ik heb voor u vier persoonlijke vragen;
- Bid jij vijf keer per dag, zo ja, sta je ook op met fajr(voor de belgen onder ons dat is het eerste gebed 'smorgens vroeg)
- Draag jij hijaab, khimaar of niqaab en de daarbij behorende wijde kleding die je figuur niet prononceren?
- pleeg jij zondes in jouw leven?
- Heb jij het gevoel dat als je zo doorgaat dat je naar de hemel gaat?
- Heb je je wel eens verdiept in het leven van de metgezellen van de profeet Mohamed vrede zij met hem?
salaam
zeg mizzy kijk eerst naar jezelf.
ben jij wel moslim.
wie ben jij mo mensen te oordelen?
weet jij wel dat wat je doet shirk heet.
das je gelijk stellen aan allah.
weet wat je zegt,allah ziet en hoort alles.
voor bissmillahir ik wens je het beste toe,moge allah je helpen.
doe dua in je gebed,want tenslotten zei allah ons ,als je iets wil richt je
aan mij al is het voor iets heel klein.
mashallah dat je in de islam heb betreden,moge allah je voort helpen naar het goede.
ChOcOtOfFfF
02-12-2003, 20:57
De enige die hier dom is ben jijzelf zo te zien:jammer: Wat een oordeel zeg. Ben jij eigenlijk een moslim? Zo ja, dan mag je blij zijn dat jouw ouders jou met de Islam hebben grootgebracht. Niet iedereen heeft dit geluk dat hij of zij in een moslimgezin wordt grootgebracht. Sommigen worden door andersgelovigen opgevoed, en komen tot de ontdekking dat het geloof van hun ouders toch geen vruchten afwerpt. Ze gaan dan zelf opzoek naar de reden van het bestaan en Insha Allah komt men dan bij Islam uit. Ipv jouw vooroordeeltjes zou je liever deze persoon met blijdschap ontvangen, omdat men de beste beslissing van hun leven hebben gemaakt. Honderd keer beter iemand die onwetend was en fouten heeft gemaakt, en zich dan vol overgave op de Islam stort, dan iemand die wetend is en zo een oordeeel over iemand heeft. Moge Allah jou leiden Insha Allah.
Sou
Soebhana Allah, is dit de manier zoals de profeet Mohamed vrede zij met hem met de mensen omging. Is op deze manier zoals wij ons gedragen tegen mizzy, de manier hoe de profeet Mohamed vzmh dahwa deed.
Dus als iemand onwetend is, dan moeten wij ons allemaal gaan keren tegen deze persoon. Wij moeten haar of hem vernederen en beledigen en op zo'n manier behandelen dat diegene nooit meer terugkomt.
Astaghfierolah wat een achlaaq. Is dat wat de ramadan van ons gemaakt heeft. Is dat het mooie karakter die de islam ons belooft als we gehoorzaam zijn aan Allah en aan de profeet Mohamed vrede zij met hem.
Waar is de wijsheid gebleven van deze oemah? Wij moeten nog heel hard werken aan onszelf voordat we onszelf moslim kunnen noemen.
Werk aan jezelf totdat je merkt dat je je zelf een zacht karakter hebt aangeleerd. Want op de manier hoe wij ons nu gedragen als moslims, lopen er meer mensen weg dan dat ze erbij komen.
Kijk maar naar huwelijk en islam. Soebhana Allah de topic die het voorbeeld moet geven. Als ik een paar seconden alleen al daar even ben om te kijken of er topics tussenzitten waar ik wat van kan leren dan schrik ik mij wezenlijk(wezenloos is nieuwe spelling). Al dat geroddel daar, de snotneuzen die mensen omlaag halen die meer kennis hebben dan zij, de zaken die naar boven komen en die allang uitgesproken zijn en weer naar boven worden gehaald door dezelfde personen.
Echt waar, ik walg daarvan. Waar verderf is, moet je afstand nemen. En de verderf is daar inderdaad groter dan de verbetering.
Laten we ons gedragen naar het voorbeeld van de profeet Mohamed vrede zij met hem en de mensen uitnodigen met wijsheid en op de juiste manier.
Onwetendheid met onwetendheid bestrijden is fout
onwetendheid met kennis bestrijden is effectiefer.
Origineel gepost door Aichake
salaam
heel goed gezegt,ik kan het niet beter zeggen w wat wil je zegen de islaam je moet eigelijk blij zijn wat kom jij ons hier vertellen jij en die boven jou gelukkig is ze terug gekeerd er moeten veel meisjes terug keeren gelukkig heeft zij de eerste stap genommen en allah,heeft haar gezien en zal haar zonden worden vergeven jullie moeten haar gaan aanmoedigen en bijv als het jullie zuje of zus was wat hadden jullie dan gedaan en nu eerlijk zijn
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF
De enige die hier dom is ben jijzelf zo te zien:jammer: Wat een oordeel zeg. Ben jij eigenlijk een moslim? Zo ja, dan mag je blij zijn dat jouw ouders jou met de Islam hebben grootgebracht. Niet iedereen heeft dit geluk dat hij of zij in een moslimgezin wordt grootgebracht. Sommigen worden door andersgelovigen opgevoed, en komen tot de ontdekking dat het geloof van hun ouders toch geen vruchten afwerpt. Ze gaan dan zelf opzoek naar de reden van het bestaan en Insha Allah komt men dan bij Islam uit. Ipv jouw vooroordeeltjes zou je liever deze persoon met blijdschap ontvangen, omdat men de beste beslissing van hun leven hebben gemaakt. Honderd keer beter iemand die onwetend was en fouten heeft gemaakt, en zich dan vol overgave op de Islam stort, dan iemand die wetend is en zo een oordeeel over iemand heeft. Moge Allah jou leiden Insha Allah.
Sou moge allah je hebben gehoord ze denken dat iedereen het zelfde is ze moeten eigelijk blij zijn voor die meisje
:kwaad:
Origineel gepost door zubair
Soebhana Allah, is dit de manier zoals de profeet Mohamed vrede zij met hem met de mensen omging. Is op deze manier zoals wij ons gedragen tegen mizzy, de manier hoe de profeet Mohamed vzmh dahwa deed.
Dus als iemand onwetend is, dan moeten wij ons allemaal gaan keren tegen deze persoon. Wij moeten haar of hem vernederen en beledigen en op zo'n manier behandelen dat diegene nooit meer terugkomt.
Astaghfierolah wat een achlaaq. Is dat wat de ramadan van ons gemaakt heeft. Is dat het mooie karakter die de islam ons belooft als we gehoorzaam zijn aan Allah en aan de profeet Mohamed vrede zij met hem.
Waar is de wijsheid gebleven van deze oemah? Wij moeten nog heel hard werken aan onszelf voordat we onszelf moslim kunnen noemen.
Werk aan jezelf totdat je merkt dat je je zelf een zacht karakter hebt aangeleerd. Want op de manier hoe wij ons nu gedragen als moslims, lopen er meer mensen weg dan dat ze erbij komen.
Kijk maar naar huwelijk en islam. Soebhana Allah de topic die het voorbeeld moet geven. Als ik een paar seconden alleen al daar even ben om te kijken of er topics tussenzitten waar ik wat van kan leren dan schrik ik mij wezenlijk(wezenloos is nieuwe spelling). Al dat geroddel daar, de snotneuzen die mensen omlaag halen die meer kennis hebben dan zij, de zaken die naar boven komen en die allang uitgesproken zijn en weer naar boven worden gehaald door dezelfde personen.
Echt waar, ik walg daarvan. Waar verderf is, moet je afstand nemen. En de verderf is daar inderdaad groter dan de verbetering.
Laten we ons gedragen naar het voorbeeld van de profeet Mohamed vrede zij met hem en de mensen uitnodigen met wijsheid en op de juiste manier.
Onwetendheid met onwetendheid bestrijden is fout
onwetendheid met kennis bestrijden is effectiefer. he broeder eigelijk mag ik jou geen broeder noemen ben jij wel een goeie moslim, je zit hier maar met je praatjes,ja die praatjes van jou vullen hier heele maal niks log je uit man wat doe je op deze chat :kwaad:
Origineel gepost door dina22
:kwaad: he broeder eigelijk mag ik jou geen broeder noemen ben jij wel een goeie moslim, je zit hier maar met je praatjes,ja die praatjes van jou vullen hier heele maal niks log je uit man wat doe je op deze chat :kwaad:
Beste dina,
Allah geeft op jouw opmerking in de Koran een reactie.
"walmoemienoena walmoeminatie bahdoehoem awlijaoe bahd jaamoeroena bielmahroefie wajanhauwna hanie almoenkar wajoeqiemoena salaat wajoewtoena azakaat wajoetiehoena Allaha wa rasoela"
(Soerah At Taubah ayat 71)
"En de gelovige mannen en de gelovige vrouwen zijn elkaars helpers, zij roepen op tot het goede en verbieden het slechte en zij onderhouden de salaat en geven de zakaat en zij gehoorzamen Allah en Zijn Boodschapper"
Zolang iemand de poorten sluit voor zina en er afstand van neemt en zijn broeders en zusters wil motiveren tot het opdoen van kennis en uit de buurt te blijven van slechte praktijken, dan heeft hij een geldig excuus om door te gaan. Je moet weten dat bij het doen van dahwa niet alles soepel loopt. Je komt constant hindernissen tegen. De profeet Mohamed vrede zij met hem werd gestenigd tijdens zijn profeetschap door mensen om zich heen. En is hij er mee gestopt?
Nee, hij ging door, hij werd toen beproefd of hij het zuiver deed voor Allah of niet.
En zo is het ook met ons.
Als ik zou stoppen na jouw opmerking, dan zou dat betekenen dat ik dit niet voor Allah doe, maar voor de mensen. En astagfhieroelah ik wil mijn daden zuiver houden voor Allah. Want uiteindelijk moeten we verantwoording afleggen voor onze daden, hoe zuiverder je daden hoe groter de kans is dat ze geaccepteerd worden door Allah.
Beste Dina, misschien zou het een tip zijn om lessen te volgen in moskeen bij zusters. Kan altijd goed te pas komen.
En laten we eerlijk zijn, je bent nooit te oud om te leren. Je kennis nu is je gereedschap voor de rest van je leven.
definitie chat:
heen en weer sturen van berichten door mensen van verschillende geslachten om elkaars lusten op te wekken of om tijd te verspillen.
definitie reacties plaatsen op vraag het aan yasmina:
"de mensen die zich aangetrokken voelen tot de islam, een duwtje geven en wakker te schudden en hun laten terugkeren met twee voeten tot deze aarde en hun het besef geven dat ze hier als test zijn en niet voor vermaak en tijdverspilling.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.