Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nut van Sint en Piet

Pagina's : [1] 2 3 4

Flipper
01-12-2003, 23:26

Wie kan me het nut van Sint en Piet vertellen? Vroeger op de Basisschool geloofden alle kindjes in Sinterklaas en zijn knechten. Ik niet. Ik wist beter! Ha! Soms vond ik het zelfs akelig. Dan waren we gefocust op Aap, Boom en Kees en dan opeens...BENG BONS TIK op de deur! Wat een herrie en we raakten er nog geshokeert van ook! Dan kwamen de vol gesminckten Zwarte Pieten en dan gooiden ze keihard het snoep tegen ons onschuldige gezichtjes. Ze konden niet eens richtten ook! Het snoep knetterde door het lokaal en alle kindjes die dan op de vloer lagen snoep te rapen. Lekker van de grond. Ik ging dan meestal naar Piet en kreeg dan snoep omdat ik van ma heb geleerd nooit snoep van de grond te rapen :D Dan kwam Sinterklaas met zijn baard waarvan je kon raden welke leraar het was. Daarna moest je ook nog eens bij hem op schoot zitten wat ik NIET prettig vond. Zat niet echt lekker. Ik wist gewoon dat het die etter van die leraar was waar ik een hekel aan had. En toen moest ik bij em op schoot ook. Dan kregen we pauze...zodat dan de kadootjes snel door leraren uitgedeeld konden worden.... Kortom...zo nep, zo vals en dat de kinderen dit wijs wordt gebracht vind ik helemaal triest! Als het om de kadootjes gaat nou die krijgen mijn kinderen zonder die ouwe ook wel hoor. Ik lever ze wel persoonlijk ipv indirect op een leugenachtig manier. http://www.zlsm.nl/pic/sinterklaas.jpg

Zelfkritiek
02-12-2003, 00:50
Dit is cultuur, weet je wel? We moeten toch respect hebben voor elkaars cultuur? Of ben je het daar niet mee eens?

arabchrstn
02-12-2003, 01:15
Ach toch Flipper...je hebt er een trauma van overgehouden geloof ik... Misschien kan je de psychologen kosten verhalen op Spanje... Gefrustreerd? Laat ze lekker, die baardaap en die Sjuurinamers

rytje
02-12-2003, 03:32
http://upload.petuhr.nl/upload/29996089.jpg

Erwin
02-12-2003, 07:27

Het is nu nog steeds nodig om kinderen in het gareel te houden. Daar is Sinterklaas niet voor. Daar was Sinterklaas niet voor. Daar zal Sinterklaas nooit voor zijn. Dacht je dat kleine Erwin met z'n 5 jaar ergens in Juni aan de toorn van een boze Sinterklaas dacht? Toen we die auto insmeerden met drek kregen we een lel om onze oren. Toen we op elkaar aan het spugen waren op het schoolplein moesten we van half 4 tot 4 in de wasbak spugen. Zo hebben ze mij op het rechte pad gehouden. Sinterklaas is een feest. Flipper >> Ik vind het ook jammer dat je er geen plezier aan beleefd hebt. Waar is het misgegaan? Ik heb er heilig in geloofd. Prachtige tijd was dat. Een beetje liedjes zingen en een schoen of een stoomboot in elkaar knutselen, waar dan een muis in zat 's morgens. 's Middags kwam hij, met z'n paard, wat buiten bleef. Wij zaten met de hele onderbouw in het gymlokaal en dan kwam Sinterklaas binnen. Elk jaar stootte zijn mijter bijna weer af, omdat de deurpost te laag was. Elk jaar mopperde hij dan weer dat meester Kees daar iets aan moest doen. Gelukkig kregen wij gewoon een handje pepernoten en schuimpjes in handen. En thuis elke ochtend hopen dat er bij je broertje een zakje zout in de schoen zit. Oh nee! Er zit bij papa een zakkie in! Hahaha, die papa! Ik zou het jammer vinden als je je kinderen dit niet gunde. Alleen al om zo'n prachtfeest wil ik wel kinderen.

Peej
02-12-2003, 10:27
Het heeft helemaal niks met "nut" te maken. Het is gewoon een geweldig kinderfeest.

Jupiter
02-12-2003, 10:32
Origineel gepost door achmad ach sinterklaas en piet zijn achtelijke nederlandse cultuur eigenschappen en is achterhaald. vroeger was het nodig om de kinderen in het gareel te houden (een andere manier is voor de kaaskop niet weg gelegd) tegenwoordig slaat het zover door dat zelfs de kleur van de huid veranderd moet worden. als alles dus niet blijkt te werken dan verander je toch de wet? :D mensen de ballen met jullie respect voor cultuur. die sinterklaas is geen brenger van smart of goed maar alleen en enkel van ellende Als je het zo bekijkt dan is elk feest belachelijk. Slachtfeest: een schaap ophalen bij een slachthuis en 3 dagen barbecuen tot je geen vlees meer kan zien suikerfeest: iedereen is zo blij dat de ramadan afgelopen is dat ze elkaar gaan omhelzen omdat ze het overleeft hebben Kerst: zoveel mogelijk eten zodat je vanaf 1 januari een nieuwe dieet kan uitproberen Carnaval: rare kleren aantrekken en proberen zoveel te drinken totdat je net niet dood gaat

Moezhint
02-12-2003, 11:43
hier was al een discussie over geopend en wat bleek dat velen in die leugenaar willen blijven geloven!! Mag best van mij... als ze het dragelijk vinden om in belachelijke leugens te leven met hun kindjes...vooral doen is mijn motto!! resultaat is nog meer van die acherlijke persoonlijkheden zoals die hier rondhangen op marokko.nl, Vikker is zo'n groot voorbeeld van iemand die de sint aanbad!!! http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=176335

Jupiter
02-12-2003, 11:47
Origineel gepost door Moezhint hier was al een discussie over geopend en wat bleek dat velen in die leugenaar willen blijven geloven!! Mag best van mij... als ze het dragelijk vinden om in belachelijke leugens te leven met hun kindjes...vooral doen is mijn motto!! resultaat is nog meer van die acherlijke persoonlijkheden zoals die hier rondhangen op marokko.nl, Vikker is zo'n groot voorbeeld van iemand die de sint aanbad!!! Volgens mij kun je beter de Sint aanbidden dan wie dan ook. Hij is denk ik een profeet. De eerste trouwens die kadootjes uitdeelt in plaats van domme geouwehoer.

Khanoussi
02-12-2003, 11:49
als ze het dragelijk vinden om in belachelijke leugens te leven met hun kindjes...vooral doen is mijn motto!! Nee het geloof (islam , christendom , etc etc) aan je kinderen opdringen , dat is goed , net zo als sint en piet nep is kan je dat van God of Allah ook zeggen , is ook nog nooit bewezen dat ie bestaat.

Moezhint
02-12-2003, 11:50
Origineel gepost door Jupiter Volgens mij kun je beter de Sint aanbidden dan wie dan ook. Hij is denk ik een profeet. De eerste trouwens die kadootjes uitdeelt in plaats van domme geouwehoer. whatever Jupiter! Ga heen mens!

Jupiter
02-12-2003, 11:52
Origineel gepost door Moezhint whatever Jupiter! Ga heen mens! hahahaha, jij wil natuurlijk dat ik met jou mee ***.... :D

Moezhint
02-12-2003, 11:52
Origineel gepost door Khanoussi Nee het geloof (islam , christendom , etc etc) aan je kinderen opdringen , dat is goed , net zo als sint en piet nep is kan je dat van God of Allah ook zeggen , is ook nog nooit bewezen dat ie bestaat. jij staat ver van mij moet ik zeggen. Een griezel met een witte baard die later niet te bestaan blijkt is nog altijd anders dan je kinderen laten geloven in een hogere macht, die je niet kan zien maar wel kan voelen, heel je leven lang...

Jupiter
02-12-2003, 11:56
Origineel gepost door Moezhint is nog altijd anders dan je kinderen laten geloven in een hogere macht, die je niet kan zien maar wel kan voelen, heel je leven lang... Leg eens uit Moezhint hoe kun je het voelen. Als je het aan kinderen kan uitleggen dan moet het hier ook lukken.

Moezhint
02-12-2003, 12:00

Origineel gepost door Jupiter Leg eens uit Moezhint hoe kun je het voelen. Als je het aan kinderen kan uitleggen dan moet het hier ook lukken. God zit in je hart mens! Ik stel hem dus absoluut niet voor als een op een hoge troon zittend Iemand die de mens maar beveelt en beveelt. Je voelt hem gewoon, net als je liefde voelt. Liefde kun je ook niet zien! Je ervaart dat in je binnenste.

Pagina's : [1] 2 3 4