Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Gemengde Relaties

Pagina's : [1] 2

salimma19
01-12-2003, 22:51

Wat vind jij ervan. Moet het kunnen of niet. Ik open deze topic omdat er vandaag over werd gesproken in het jongeren lagerhuis. Ik heb ook eerder een discussie gehad met een collega van mij. Ik vind dat het moet kunnen. We zijn allemaal mensen en iedereen is gelijk. Turk, Marokkaan, Surinamer, Antiliaan. Zolang hij een islamitische achtergrond heeft of zich bekeerd vind ik het wel ok. Wat vinden jullie??

mocrow
01-12-2003, 22:57
Helemaal mee eens :goedzo:

salimma19
01-12-2003, 23:00
Ik ben benieuwd hoe onze broeders daarover denken. De meeste hebben volgens mij al bezwaar tegen een huwelijk met een Marokkaans meisje uit Nederland laatstaan 1tje van een ander cultuur. Maar niet allemaal natuurlijk.

Lampjuh
02-12-2003, 00:33
Het zou wel kunnen ja, maar leven met iemand die uit een ander cultuur komt is niet altijd even makkelijk, alleen tussen de marokkanen zelf en dan heb ik het over berber en arabier gaat het helaas niet altijd makkelijk :( maar als er verder geen problemen zijn en hij/zij is moslim waarom niet ;)

Brownsugar
02-12-2003, 01:05

ik heb liever een man die én moslim én marokkaans is. maar heb niks tegen gemengde huwelijk als ze allebei moslim zijn. maar gewoon mijn menig, vind het wel leuk om marokaans te praten met mijn man.

Himieto_zinador
02-12-2003, 01:58
Origineel gepost door salimma19 Wat vind jij ervan. Moet het kunnen of niet. Ik open deze topic omdat er vandaag over werd gesproken in het jongeren lagerhuis. Ik heb ook eerder een discussie gehad met een collega van mij. Ik vind dat het moet kunnen. We zijn allemaal mensen en iedereen is gelijk. Turk, Marokkaan, Surinamer, Antiliaan. Zolang hij een islamitische achtergrond heeft of zich bekeerd vind ik het wel ok. Wat vinden jullie?? Weet je het kan wel,maar ik denk dat op ten duur er sprake zal zijn van cultuur botsing.Marokkanen onderling krijgen al vaak ruzies enzo,laat staan mensen met verschillende afkomst.

Miss_mandalinna
02-12-2003, 10:17
Ik ben voor moslim met moslim, of dat dan gemengt is maakt me dan niet zo veel uit, maar mijn voorkeur gaat uit naar een maroccaan Mandalinna

nadoria_zinador
02-12-2003, 10:19
Origineel gepost door Himieto_zinador Weet je het kan wel,maar ik denk dat op ten duur er sprake zal zijn van cultuur botsing.Marokkanen onderling krijgen al vaak ruzies enzo,laat staan mensen met verschillende afkomst. salam broeder, ik ben het helemaal met je eens dus waarom zouden ze met iemand anders gaan halen. ma3a salama

sammmy
02-12-2003, 11:34
geloof me het zal niet gaan. ten eerste je moet je ouders en familie zien over te halen, zij moeten hem accepteren en respecteren... dan komen d'r vroeg of laat altijd wel botsingen... het kan op zich wel maar je moet er kei hard voor vechten en het bewijzen...

voetbalgirl82
02-12-2003, 11:52
ik val alleen op marokkanen,dat schilt weer

Chatefemqemamu
02-12-2003, 13:03
nationaliteit boeit me geen #@!*%#* :)

Missy_Cheima
02-12-2003, 13:04
Origineel gepost door salimma19 Wat vind jij ervan. Moet het kunnen of niet. Ik open deze topic omdat er vandaag over werd gesproken in het jongeren lagerhuis. Ik heb ook eerder een discussie gehad met een collega van mij. Ik vind dat het moet kunnen. We zijn allemaal mensen en iedereen is gelijk. Turk, Marokkaan, Surinamer, Antiliaan. Zolang hij een islamitische achtergrond heeft of zich bekeerd vind ik het wel ok. Wat vinden jullie?? Maakt niet uit! Moslim is moslim daar hoor je geen onderscheid in te maken! Maar goed smaken verschillen, Ik blijf bij me eigen ras.. :p

sammmy
02-12-2003, 13:21
Origineel gepost door Missy_Cheima Maakt niet uit! Moslim is moslim daar hoor je geen onderscheid in te maken! Maar goed smaken verschillen, Ik blijf bij me eigen ras.. :p en die lelijke k*u*t cutluur van ons??????

merjemke
02-12-2003, 15:50
Origineel gepost door voetbalgirl82 ik val alleen op marokkanen,dat schilt weer ik ook :) vooral de marokaanse meiden zijn AF :blauwkus: :stout:

HaagseMoCro
02-12-2003, 16:01

Gemengd huwelijk vaker op de klippen DEN HAAG | Gemengde huwelijken lopen vaker op een echtscheiding uit dan huwelijken tussen autochtonen. Dat blijkt ondermeer uit het dinsdag verschenen rapport 'Allochtonen in Nederland' van het Centraal Bureau voor de Statistiek. Het minst gelukkige huwelijk is volgens de statistische gegevens dat tussen een Nederlandse vrouw en een Turkse- of Marokkaanse man van de eerste generatie. Dergelijke stellen lopen een bijna vier keer groter risico op echtscheiding dan alle andere geliefden met een boterbriefje. Als een autochtone vrouw trouwt met de Marokkaanse- of Turkse man dan is de kans dat ze binnen tien jaar weer van hem gescheiden is maar liefst zeventig procent. Trouwt de autochtone vrouw met een autochtone man dan is de kans dat ze voor haar twaalf-en-een-half jarig jubileum alweer uit het huwelijksbootje is gestapt iets minder dan twintig procent. Voor gemengde stellen is het vierde huwelijksjaar een crime. In dat jaar is een zogenoemde 'scheidingspiek' zichtbaar. Twintig tot dertig procent van deze huwelijken wordt in het vierde jaar ontbonden. Dit duidt mogelijk op schijnhuwelijken, ook al is dat sinds de invoering in 1994 van de Wet voorkoming en bestrijding van schijnhuwelijken een stuk ingewikkelder geworden. Misschien is er ook niet direct sprake van een vooropgezet schijnhuwelijk, maar wel wordt er bij een mislukt huwelijk vaak met scheiden gewacht totdat de geïmigreerde partner voor een zelfstandige verblijfstitel in aanmerking komt. Ook huwelijken tussen een eerste generatie Turk of Marokkaan met iemand uit de tweede generatie van diezelfde bevolkingsgroep zijn vanwege een gapende generatiekloof risicovolle ondernemingen. De kans op scheiding is weliswaar lager dan bij een gemengd huwelijk, maar nog altijd flink hoger dan bij een huwelijk tussen leeftijdsgenoten. Huwelijken tussen Turkse– of Marokkaanse partners van de eerste generatie zijn aanzienlijk duurzamer. Na tien jaar is tachtig procent nog bij elkaar. Dit is nauwelijks minder dan bij huwelijken tussen autochtonen. Een huwelijk tussen twee eerste generatie Marokkanen is minder stabiel dan tussen twee eerste generatie Turken. De echtscheidingscijfers voor Surinamers laten een heel ander beeld zien. Bij deze bevolkingsgroep heeft het huwelijk tussen twee eerste generatie Surinamers de slechtste kaarten. Ruim veertig procent is binnen tien jaar beëindigd. De echtscheidingspercentages voor gemengde huwelijken ligt na tien jaar rond de dertig. Of de Surinamer man of vrouw is, maakt daarbij weinig uit. Voor Antillianen en Arubanen in Nederland liggen de percentages ongeveer gelijk. Een aparte groep zijn de vrouwen uit de 'bruidendonorlanden' als Thailand, de Filippijnen en Polen waar de Nederlandse man, na een vergeefse zoektocht in eigen land, graag zijn echtgenote vandaan haalt. Het risico op echtscheiding is het grootst voor de bruiden die door hollandse mannen uit Zuid-Amerika zijn gehaald. De kans dat Willem-Alexander en Máxima over tien jaar alweer zijn gescheiden is volgens het CBS zo'n 43 procent. Van de circa 3,5 miljoen gehuwde paren in Nederland zijn er slechts 170 duizend gemengd.

Pagina's : [1] 2