Bekijk originele versie : maagd moeten zijn in de praktijk
= je zorgen maken of je wel zult bloeden tijdens de huwelijksnacht.
= een man huwen die niet gelooft dat je nog maagd bent als dit niet het geval is (of die je zelfs die nacht nog verstoot).
= geen stap kunnen verzetten zonder dat je vader/broers je in de gaten houden omdat die stap weleens een misstap zou kunnen zijn.
= bij een mogelijke misstap het risico lopen vermoord te worden door vader/broer.
= geen man kunnen krijgen als je als meisje verkracht bent of erger nog, moeten trouwen met je verkrachter
= moeite hebben om te hertrouwen na scheiding, geen man wil immers een 'gebruikte' vrouw.
Ik stel het hier even erg extreem voor, alsof al deze misstanden (anders kan ik ze niet noemen, want geen van allen zijn ze terecht) in alle culturen waar meisjes als maagd het huwelijk in dienen te gaan een (even grote) rol spelen. Dit is natuurlijk niet het geval. Misschien heb ik er zelfs een veel te overdreven indruk van gekregen van wat ik op deze site en in kranten lees, zeg dat dan vooral, desnoods haal ik dan de hele topic weg. Maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat vooral het 1e en 2e punt een grote bron van zorgen zijn onder Marokkaanse meisjes. Terwijl dat nergens voor nodig zou moeten zijn.
Maar ik vraag me wel af hoe deze misstanden zover hebben kunnen komen? Talloze vrouwen bloeden helemaal niet de 1e keer en toch zijn er nog talloze mannen en ook vrouwen die daar toch vanuit gaan. De hele ziel en zaligheid van een meisje (en soms zelfs van haar hele familie) hangt af van wat bloed tijdens de huwelijksnacht. Dat slaat toch nergens op?
Dat je als maagd het huwelijk ingaat, prima, maar waarom deze nare consequenties?
Tja niet elke vrouw bloedt op dr huwelijksnacht al heeft ze nooit sex gehad, maar als je eens goed erover na denkt hoe zou het zijn als niet zo was neem als voorbeeld een heleboel jongens die met sex beginnen terwijl ze nog niet getrouwd zijn, omdat het toch niet te controleren is als dat ook zo was bij de vrouwen dan werd het een rotzooi maja aan de andere kant zoals ik eerder zei niet elke vrouw bloedt
Het bloeden lijkt een handig 'controle middel', maar omdat dus lang niet iedere vrouw bloedt - al schijnt het te helpen om je spieren flink aan te spannen en te vragen of je kersverse man niet al te zachtzinnig doet - , zou dit zogenaamde bewijs onmiddellijk moeten worden afgeschaft.
En ik vergat nog een mogelijk vervelendheidje:
= te jong trouwen, zodat vader/broers je eer niet meer hoeven te bewaken.
ChOcOtOfFfF
01-12-2003, 23:33
Origineel gepost door tonk
= je zorgen maken of je wel zult bloeden tijdens de huwelijksnacht.
= een man huwen die niet gelooft dat je nog maagd bent als dit niet het geval is (of die je zelfs die nacht nog verstoot).
= geen stap kunnen verzetten zonder dat je vader/broers je in de gaten houden omdat die stap weleens een misstap zou kunnen zijn.
= bij een mogelijke misstap het risico lopen vermoord te worden door vader/broer.
= geen man kunnen krijgen als je als meisje verkracht bent of erger nog, moeten trouwen met je verkrachter
= moeite hebben om te hertrouwen na scheiding, geen man wil immers een 'gebruikte' vrouw.
Ik stel het hier even erg extreem voor, alsof al deze misstanden (anders kan ik ze niet noemen, want geen van allen zijn ze terecht) in alle culturen waar meisjes als maagd het huwelijk in dienen te gaan een (even grote) rol spelen. Dit is natuurlijk niet het geval. Misschien heb ik er zelfs een veel te overdreven indruk van gekregen van wat ik op deze site en in kranten lees, zeg dat dan vooral, desnoods haal ik dan de hele topic weg. Maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat vooral het 1e en 2e punt een grote bron van zorgen zijn onder Marokkaanse meisjes. Terwijl dat nergens voor nodig zou moeten zijn.
Maar ik vraag me wel af hoe deze misstanden zover hebben kunnen komen? Talloze vrouwen bloeden helemaal niet de 1e keer en toch zijn er nog talloze mannen en ook vrouwen die daar toch vanuit gaan. De hele ziel en zaligheid van een meisje (en soms zelfs van haar hele familie) hangt af van wat bloed tijdens de huwelijksnacht. Dat slaat toch nergens op?
Dat je als maagd het huwelijk ingaat, prima, maar waarom deze nare consequenties?
Omdat veel mensen zich meer druk maken om hun cultuur, dan om het geloof. Je hoort als maagd het huwlijk in te gaan in de Islam, maar nergens staat dat je moet bloeden als je ontmaagd wordt. Het belangrijkste is dat jij als jongen of meisje maar weet dat je maagd bent en Allah.
Een vrouw die verkracht is, en daardoor haar maagdelijkheid heeft verloren kan hier absoluut!!! niks aan doen(het moet niet gekker worden). Dat haar familie of toekomstige man hier een probleem van maakt is dan ook achterlijke cultuur! Ik kan me heel goed voorstellen Tonk dat je hier je vraagtekens bij zet, want inderdaad lees je de domste topics hierover op het forum: (*wie wil er nog een verkrachte vrouw* het bloeddoekje*maagdenvliesherstel operatie) en nog meer van dit soort onzin. Deze dingen hebben dan ook niks met de Islam te maken, ik hoop dat dit duidelijk is bij je.
xxxSou
HaagseHafida
02-12-2003, 11:41
Ik denk dat de vrouwen het onderling zelf ook in stand houden.
Hoe vaak heb ik wel niet van die vreselijke verhalen gehoord van kersverse bruidjes over hun eerste keer. In die verhalen verliezen ze echt liters bloed wat dus al onmogelijk is. Maar ja, als je geen ervaring op dat gebied hebt dan weet je niet beter dan dat je hoort te bloeden. Dat is namelijk wat je uit al die verhalen opmaakt.
Dus een oproep aan alle dames, als jullie er dan toch over beginnen vertel dan de waarheid of hou je mond erover.
Want ieder normaal denkend mens weet dat er niet zoiets is als een maagdenvlies!
Origineel gepost door HaagseHafida
Hoe vaak heb ik wel niet van die vreselijke verhalen gehoord van kersverse bruidjes over hun eerste keer. In die verhalen verliezen ze echt liters bloed wat dus al onmogelijk is. Maar ja, als je geen ervaring op dat gebied hebt dan weet je niet beter dan dat je hoort te bloeden. Dat is namelijk wat je uit al die verhalen opmaakt.
Dus een oproep aan alle dames, als jullie er dan toch over beginnen vertel dan de waarheid of hou je mond erover.
Want ieder normaal denkend mens weet dat er niet zoiets is als een maagdenvlies!
Ik had eigenlijk een beetje expres in mijn lijstje "=vrouwen die opscheppen over de hoeveelheid verloren bloed" niet erbij gezet...
Dat legt namelijk enigszins de 'schuld' bij de vrouwen, terwijl verder in mijn lijstje voorbeelden staan van hoe vrouwen 'slachtoffer' zijn van misverstanden rond de maagdelijkheid. Niet zo netjes van mij, want vrouwen houden inderdaad zelf ook de mythe in stand. Goed dat jij dit postte!
missaatje
02-12-2003, 14:08
Misschien een ideetje.
Er bestaat een heel goed boek over dit onderwerp.
Het heet de gesluierde Eva en is geschreven door Nawal el sadawi.
Krijg nou wat, volgens mij heb ik dat boek in mijn kast staan!
Ik ga vanavond (ik zit nu op mijn werk) gelijk even checken! Dank je, missaatje!
power_flower
02-12-2003, 21:00
Weer zo'n onderwerp..:jammer:
RitaMaria
03-12-2003, 14:30
Origineel gepost door HaagseHafida
Precies ..:goedzo:
Dit is door mensen die nooit op school geweest zijn en die nooit sexuele voorlichtingen gehad hebben in stand gehouden.
Wij zouden beter moeten weten en ja als maagd het huwelijk in gaan vind ik persoonlijk meer een eerbetoon aan je zelfd dan voor je toekomstige man...
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.