Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Net gestart!

Ilias2008
21-02-2008, 15:12

Salaam alaikoem Mijn naam is Ilias, 19 jaar en studeer op dit moment aan de VU in Amsterdam. Onlangs ben ik samen met 2 studiegenoten een onderneming begonnen! Wij bieden chauffeurs-diensten aan, voornamelijk representatieve studenten-chauffeurs. We opereren in heel Nederland en op dit moment zijn we de voordeligste. Bekijk voor meer informatie onze website: www.car-drivers.nl Op dit moment proberen we steeds meer klanten te trekken, en ik vroeg me af of er mensen op dit forum zijn die mij kunnen helpen. Dit kan in de vorm van tips, ideeën uitwisselen etc. Misschien zijn er wel mensen op dit forum die een student-chauffeur nodig hebben? Of misschien kennen jullie mensen die graag gebruik willen maken van representatieve studenten-chauffeurs. Ik zou hulp op dit moment goed kunnen gebruiken en erg op prijs stellen.:) Ilias

ka0utartje
21-02-2008, 16:20
Salaam alaikoem Mijn naam is Ilias, 19 jaar en studeer op dit moment aan de VU in Amsterdam. Onlangs ben ik samen met 2 studiegenoten een onderneming begonnen! Wij bieden chauffeurs-diensten aan, voornamelijk representatieve studenten-chauffeurs. We opereren in heel Nederland en op dit moment zijn we de voordeligste. Bekijk voor meer informatie onze website: www.car-drivers.nl Op dit moment proberen we steeds meer klanten te trekken, en ik vroeg me af of er mensen op dit forum zijn die mij kunnen helpen. Dit kan in de vorm van tips, ideeën uitwisselen etc. Misschien zijn er wel mensen op dit forum die een student-chauffeur nodig hebben? Of misschien kennen jullie mensen die graag gebruik willen maken van representatieve studenten-chauffeurs. Ik zou hulp op dit moment goed kunnen gebruiken en erg op prijs stellen.:) Ilias stuur een mailing naar alle (mogelijke) potentiele klanten. Maak heldere, duidelijke folders en verstuur deze ook! Probeer je bedrijf zoveel mogelijk te promoten op diverse manieren. Mocht je hulp willen bij het schrijven van teksten, let me know

Ilias2008
21-02-2008, 20:56
Bedankt Kaoutar! We hadden al plannen idd om een mailing te sturen naar diverse bedrijven. Dat van die folders is ook een goed idee. Mensen met nog meer tips?

DMBC
24-02-2008, 17:25
Salam Ilias, Proficiaat met je onderneming! Ik weet niet hoe serieus je ermee bezig bent, maar hieronder aantal tips. 1- Wat je hier schrijft is naar mijn mening fout. Want zo kom je en je onderneming in de google te staan. Dan zien je potentiele klanten en je concurrenten op het net dan je ilias heet, dat je 19 jaar bent. En dat je nog student bent. Mijn advies is, zeg nooit dat je de eigenaar bent. Zeg altijd dat je voor dit bedrijf werkt. Todat je wat ouder bent, en je naamsbekendheid hebt binnen deze branche. 2- Klanten kun je niet hier op M.nl vinden, en ook niet op andere fora. Meeste klanten bevinden zich in de hogere segment. directeuren, managers, ondernemers. Voordat ik ermee verder ga, je hebt neem ik aan een ondernemingsplan geschreven? of tenminste een marketingplan? Want in jou branche is er veel concurrentie. 3- Ik weet niet wat je allemaal weet over deze branche, maar prijzen zijn niet perse bepalend om je klanten binnen te halen. Maar service, klantvriendelijkheid en netjes rijden. 4- Is het niet een idee om bij je concurrent te gaan werken voor een paar uurtje per week? Gewoon om te zien wat voor klanten zij hebben. Je hoeft die klanten niet te benaderen of mee te nemen, maar dan weet je wat voor soort mensen maken gebruik van deze diensten. Voor de rest , wens ik je veel succes, DMBC

Ilias2008
24-02-2008, 19:15

Beste DMBC, Bedankt voor je reactie! Je hebt inderdaad gelijk op een aantal punten. Bedankt voor de gratis consultancy sessie! :D

Lucide
24-02-2008, 22:19
Allereerst gefeliciteerd met jullie onderneming! Misschien wat kleine tips? - Leg de nadruk niet teveel op "studenten", dit zou nadelig kunnen uitwerken; - Je klantenbestand wordt niet groter als je de laagste tarieven van Nederland hebt. De klanten die gebruik maken van deze service, geven daar een lagere prio aan; - Missschien is er een optie om zelf diensten aan te bieden met een eigen auto? Zo zou je ook meerdere personen kunnen vervoeren. Denk aan personeel-trips, VIP's etc. Mocht je zelf niet beschikken over een "geschikte" auto, dan zou je deze altijd kunnen huren en doorberekenen aan de klanten; - Klantenbestand opbouwen is een van de lastigste punten jullie plan meen ik. Schroom niet en probeer het uiterste uit de kan te halen. Al klop je aan bij de topman van Philips. Maar nogmaals, benadruk niet dat je de voordeligste bent.... ;). Zorg voor nette brieven/emails (telefonisch is ook een optie) en een waslijst aan adressen; Ik zal eens bij mij op mijn werkplek informeren of er behoefte is aan een nieuw chauffeurs-bedrijf. Veel succes en niet opgeven! :goedzo: