Bekijk volle/desktop versie : Wie o wie bahgrir



21-02-2008, 14:57
Salaam dames,
wie kent er een goed baghrir recept en die ook lukt......
ik heb vandaag het drie keer geprobeerd ,,maar het wil niet lukken..

bedankt

21-02-2008, 15:20


Warm(lauw) water met zout en gist in een blender doen..aan zetten...doe je smida(fijn) een beetje bij een beetje ..niet al te veel..moet wel vloeibaar zijn en ook niet te dik..dan doe je als laatst bakpoeder in(1zak) ff laten draaien ongeveer 2min.daarna pan op het vuur,beetje proberen of het goed is anders ff 5min.wachten...Ik spoel altijd de pan,moet niet heet laten.Maar sommige spoelen weer het niet..maar ik kan je verzekeren als je dit doet..dat het gaat lukken!!

21-02-2008, 15:23
Recept van Insania heb ik deze week gemaakt, kan er ook niet veel van maar prima gelukt topic staat onderaan deze pagina.

21-02-2008, 15:40
bedankt meiden ga het weekend proberen.

21-02-2008, 16:29


Ik gebruik het recept van riannah en lukt heel goed! Veel gaatjes...


150 gram smid fijn
350 gram bloem
1 bakpoeder
1 zakje gedroogde gist (7 gram)
2 theelepels zout
700 ml water

Meng smid, bloem, bakpoeder, gist en zout.




Voeg een ongeveer 1/3 water aan de ingredienten en begin met mixen.
Mix tot alle smida en bloem is opgenomen.





Voeg weet een scheut water toe en mix het door.



Voeg nu de rest van het water toe en blijf doormixen tot een glad beslag.



Eindresultaat van het beslag:



Laat het nu een uur rijzen (tip van mij (ellouisa): ik zet de kom in een afwasbak met warm water en dek het af met een theedoek, het rijst dan heel snel en goed!)

Schep dan een soeplepel beslag in de koekenpan die koud is (niet voorverwarmen en ook niet invettem!) en zet het vuur hoog



Na een paar minuten merk je dat er gaatjes in het beslag komen en dat de randen droog worden



Zet het vuur nu lager, en laat het langzaam gaar worden. Als de bovenkant droog is, is hij gaar.



Schep de beghrir eruit en spoel de pan om met koud water en droog hem af. Weer een lepel beslag erin doen (dus niet de pan voorverwarmen) en hetzelfde doen als bij de anderen.

21-02-2008, 16:36
deez is echt waar super goed ik denk nu inmiddels meer dan 20 keer ( ja echt baghrir freaks maar ze zijn zooooooooo lekekr en maklijk

21-02-2008, 16:38
bedankt ellouisa
ik ga het zeker maken van het weekend ik laat je het weten.