Bekijk originele versie : Help..............een dringende vraag??
Rhizlane
04-09-2002, 17:34
A Salaam aleykoem beste broeders en zusters,
Ik heb een dringende vraag waarbij ik jullie hulp nodig heb:
Een nicht van mij wil binnenkort Zoezieja (huwelijksakte) in marokko gaan doen
en onlangs heeft zij aan mij gevraagd welke papieren zij allemaal
nodig heeft als zij hier in Nederland geboren is?
Zij gaat binnenkort naar Marokko een heeft ze nodig.
Ik dank jullie alvast voor de mederwerking.
Beslama
kaoutar23
04-09-2002, 17:42
je kunt het beste bij de consulaat informeren, maar ik zal vertellen
wat ik nodig had, paspoort, la carte, doktersverklaring,geboorteakte, eeh even denken dit was het geloof ik, mijn man heeft toen alles geregeld, dit was het enige wat ik heb meegenomen.
je kunt voor de zekerheid toch bij het consulaat / ambassade informeren zodat ze zeker niets vergeet.
Alvast gefeliciteerd en veel geluk samen.
De volgende papiertjes:
Geboorte akte. (als ze deze niet meer heeft kan ze die ophalen bij de gemeente van de plaats waar ze is geboren, ze heeft geluk dat ze in NL is geboren, dus dat bespaart weer een reisje naar Rabat)
Uiteraard up to date paspoort, als ze allebei de nationaliteiten heeft dan beiden paspoorten dus.
Card National, niet verlopen anders eerst nieuwe halen bij de consulaat.
Verder vragen ze bij de Consulaat naar een bewijs dat ze op dit moment niet getrouwd is of in scheiding ligt. Ook dit bewijsje kan ze bij de gemeente halen.
Let op!! Als ze ook de nederlandse nationaliteit heeft moet ze eerst voor de nederlandse wet trouwen anders mag ze niet huwen voor de marokaanse wet! Zij moet eerst het bewijsje vragen dat ze nog niet getrouwd is voor de NL wet en dan pas trouwen voor de NL wet, anders krijgt ze dat bewijsje niet, snappie 't nog? Dat bewijs dat ze niet eerder getrouwd is is 3 maanden geldig, dat betekent dus dat ze binnen 3 maanden op de stoep van de consulaat moet staan.
Verder is het zo, dat als ze een eikel van een consulaat heeft die die dag een slechte bui heeft zal hij naar een shahada el ouzbia vragen. Hier vragen ze niet altijd naar maar als het gebeurt kom je er niet onder uit. Ze bedoelen eigenlijk dat ze een bewijs willen zien dat je nog maagd ben. Dit kun je bij je huisarts halen, als hij er moeilijk over doet, dan moet ze naar een gezondheids verklaring vragen en hopen dat ze daar genoegen mee nemen en anders gewoon met de benen wijd! Als ze al eerder getrouwd is geweest dan hoeft ze deze natuurlijk niet te geven.
Volgens mij was dat 't wel, hopelijk heeft ze 'r wat aan.
En natuurlijk: Mabrouk!!
Origineel gepost door Pebbles
Verder is het zo, dat als ze een eikel van een consulaat heeft die die dag een slechte bui heeft zal hij naar een shahada el ouzbia vragen. Hier vragen ze niet altijd naar maar als het gebeurt kom je er niet onder uit. Ze bedoelen eigenlijk dat ze een bewijs willen zien dat je nog maagd ben. Dit kun je bij je huisarts halen, als hij er moeilijk over doet, dan moet ze naar een gezondheids verklaring vragen en hopen dat ze daar genoegen mee nemen en anders gewoon met de benen wijd!
WAAAAAT! EEN BEWIJS DAT JE NOG MAAGD BENT!?
ZIJN ZE NOU HELEMAAL GEK GEWORDEN!
Dat gaat hun toch niks aan? Dat is toch iets tussen jou en je toekomstige man.
Origineel gepost door karima_lal
WAAAAAT! EEN BEWIJS DAT JE NOG MAAGD BENT!?
ZIJN ZE NOU HELEMAAL GEK GEWORDEN!
Dat gaat hun toch niks aan? Dat is toch iets tussen jou en je toekomstige man.
Trust me, toen ik 't hoorde sprong ik ook uit m'n vel!!!
't 's te gek voor woorden maar dat lef hebben ze echt wel!!!
En hun intensie van "dat is iets tussen jou en je man" nemen ze letterlijk op, want als ze het vragen zit je vent 'r ook bij!!
Zoals ik al zei; het wordt niet altijd gevraagd, 'k ken verschillende meiden en bij de een hebben ze 't wel gevraagd en bij de ander niet.
We hebben het eens zitten analyseren en kwamen tot de conclusie dat het aan het volgende ligt:
Als je vader/broer/who ever meegaat en die heeft connecties met de leden van het consulaat dan vragen ze er niet. ECHTER is geen enkel van de mensen die met je meegaan een vriend van een van de consulaat leden, nou dan ben je dus de pineut!
Hoe bedoel je vriendjes politiek en mensen belachelijk maken.
Guadaloupe
04-09-2002, 21:23
Origineel gepost door hichamtwentyone
of het kan omgekeerd zijn als je MAN connecties heeft bij de consulaat
en hij wil het niet aan jou vragen om een maagdverklaring te halen
dan regelt hij het van te voren bij de consulaat zodat ze het aan je vragen
Naievelingen
good point!!!
Angel_fatima
05-09-2002, 12:49
maar die verklaring kan je gewoon bij je huisarts halen, en in marokko kan je er gewoon voor betalen, dan krijg je een verklaring, maar voor de meiden die niet bloeden tijdens de huwlijks nacht, is dit een manier om te bewijzen dat je maagd was!, dus het is toch ergens goed voor!
liefs fatima
Origineel gepost door Angel_fatima
maar die verklaring kan je gewoon bij je huisarts halen, en in marokko kan je er gewoon voor betalen, dan krijg je een verklaring, maar voor de meiden die niet bloeden tijdens de huwlijks nacht, is dit een manier om te bewijzen dat je maagd was!, dus het is toch ergens goed voor!
liefs fatima
Always look at the bright side of live!!!!!!
:D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.