Bekijk originele versie : Wie kent er lekkere rijstgerechten???
gelovigmeisje
01-12-2003, 12:37
Ik ben op zoek naar lekkere rijstgerechten, mag van alles in: kip, vlees vis. Als het maar lekker is :D Dus aarzel niet en zet hier een lekker recept op!!! Bslama
lilchakir
02-12-2003, 09:46
hier een rijst gerecht voor je ik hoop dat je het wat vindt
lilchakir
02-12-2003, 09:48
IK HEB NU NIET ZOVEEL TIJD MEER TOT LATER
gelovigmeisje
02-12-2003, 11:22
Ohhh nou dank je wel lieve meid. Ik zal er op wachten. thanxxxxxx
Asalaam ou alikoum
He meid ik heb iets voor jou
Je kookt rijst met een beetje zout naar smaak als de rijst gekookt is laat je het uitdruppelen
en wast het en doet het in een tulbandvorm (waar je cake in bakt)
goed aandrukken
en op een bord om gooien
en gehakt naar smaak bereiden je kan er uien en paprika in doen kruiden zout natuurlijk
en dan in het midden van de tulband gieten
en erom heen kan je het met salade versieren tomaatjes en komkomer
fantasie gebruiken
sorry van de schrijffouten ik schrijf het snel voor je op
succes laathet me weten hoe het heeft gesmaakt
\VEEL LIEFS HOUDA!
Asalaam ou alikoum ou rahmat oua llah
lilchakir
02-12-2003, 19:40
nou meid hier is mijn rijst recept .2courgets geraspt,2wortels geraspt 3 prei in rondjes gesneden,bouillon blokje van tuinkruiden,erwten beetje safraan pepper,komijn,beetjemaggie ,zeevruchten van alles wat rijst die door zichtige, je begint eerst met de rijst te koken niet te gaar dan leg je die naar dat je het hebt uit gezeefd aan de kant dan ga je begginen met de hier boven genoemde ingredienten te smoren in een wok met een beetje olijfolie als dat een beetje gaar is moet je die zeevruchten er bij doe samen met de rijst goed door elkaar halen dan neem je een paar appels die snijd je in ronjes doe ze in een pan samen met wat rozijnen en met wat kaneel suiker en een laagje water op een laag pitje als de appels gaar zijn giet je het vocht weg en legt dat ook even aan de kant dan paj wat amendelen die bak je even aan als ze zijn afgekoeld dan maal je die grof als alles klaar is pak je een grote tulband of een ander ronvoorwep dan doe je die rijst gercht in stort het op een bord die je eerst met wat sla blaadjes hebt bekleed dan doe je een paar appels aan de zij kanten e en stooi als volgt de amendelen er over en wat citoen schijfjes ebij voor de sier en wat peterselie nou ik hoop dat het je zal smaken laat me horen dat je het hebt overleefd.
gelovigmeisje
02-12-2003, 19:47
Dag dames
Heel erg bedankt, ik ga ze zeker uit proberen en laat het jullie weten.
Groetjes en ps: andere recepten zijn nog steeds welkom:)
doeiiiiiiiiii
Hee ik wil die nasi recepten wel zou je ze willen plaatsen??
mi_lou_da82
13-03-2004, 17:06
wil je die recept zetten van kouseband en garnalen alsjeblieft
alvat bedankt
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.