Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Trouwen of Niet

Pagina's : [1] 2

Bachelorette
01-12-2003, 11:14

Voor degenen die bekend zijn met het Salaat istigharah gebed, een vraagje: Ik heb het gebed een aantal keer verricht om te weten of een huwelijk met een betreffend persoon mogelijk kan zijn. In het begin waren de seintjes groot, maar naarmate alles vordert wordt het steeds minder. Misschien moet ik niet zo ongeduldig zijn, maar ik hou gewoon niet van spelletjes. Als die tekenen er niet waren geweest, dan zou ik nu zeer zeker geen contact met hem hebben gehouden, maar weet iemand ook of het kan veranderen? Ik wil hem binnenkort weer verrichten en ik hoop dan dat ik een duidelijke teken krijg. Heeft iemand ervaring hiermee, heeft iemand wel eens gedacht van, JA, dat is hem/haar, maar achteraf toch niet?? Laat me weten hoe jullie het hebben ervaren Tnx PS. Wat waren jullie tekenen om te weten of hij/zij een goede/slechte partij is voor je??

GillDeLaTouret
01-12-2003, 11:24
ik hoor wel vaak van dat salaat..alleen heb ik het zelf nog nooit verricht.. wat ik zelf zou doen is het 3 keer proberen en kijken wat de uitkomsten zijn de volgende dag...en als het 2 keer t zelfde is geweest( in jou geval 2 keer t zelfdegedroomd dat diegene echt ook voor jou is voorbestemd) dan kan je denk ik wel die stap zetten...maar uiteindelijk is en blijft alles elmektab he ;)

Bachelorette
01-12-2003, 11:40
Origineel gepost door GillDeLaTouret ik hoor wel vaak van dat salaat..alleen heb ik het zelf nog nooit verricht.. wat ik zelf zou doen is het 3 keer proberen en kijken wat de uitkomsten zijn de volgende dag...en als het 2 keer t zelfde is geweest( in jou geval 2 keer t zelfdegedroomd dat diegene echt ook voor jou is voorbestemd) dan kan je denk ik wel die stap zetten...maar uiteindelijk is en blijft alles elmektab he ;) je weet dat er geen mekteb is zonder sebbeb he, niks komt je zomaar toe ;) en het hoeft ook niet altijd een droom te zijn, het kan een gevoel zijn, de zaak waarvoor je het doet kan gemakkelijker of moeilijker worden gemaakt. Bij mij is het opeens wat aan de moeilijke kant geraakt, dus ga ik het maar nog een aantal keer verrichten... inshallah tnx ;)

Ikkeh
01-12-2003, 11:50
Salaam, Ik heb het ook een x gedaan. Ik kon me niet meer goed herinneren wat ik had gedroomd, maar kreeg achteraf wel een erg slecht gevoel over de desbetreffende persoon.. Wat achteraf ook beter bleek te zijn, elahmdulillah:) Ik denk dat je 'niet aan de gang'moet blijven...anders blijf je alleen maar twijfelen. Probeer te bedenken wat het eerste gevoel was dat je kreeg en ga daar op af, inshaAllah zal het de juiste keuze zijn. Salaam

Bachelorette
01-12-2003, 12:09

Origineel gepost door Ikkeh Salaam, Ik heb het ook een x gedaan. Ik kon me niet meer goed herinneren wat ik had gedroomd, maar kreeg achteraf wel een erg slecht gevoel over de desbetreffende persoon.. Wat achteraf ook beter bleek te zijn, elahmdulillah:) Ik denk dat je 'niet aan de gang'moet blijven...anders blijf je alleen maar twijfelen. Probeer te bedenken wat het eerste gevoel was dat je kreeg en ga daar op af, inshaAllah zal het de juiste keuze zijn. Salaam wa 3alaikoem asalaam :) ja dat denk ik ook, want ik moet mijn gevoelens achterwege houden. Ik mag me niet leiden door mijn gevoelens, wat wel zal gebeuren als ik zo langer door blijf gaan met twijfelen. Mijn eerste gevoel was dus wel goed, Ik moet beginnen met het volledig vertrouwen op Allah sob7anahu wa ta3ala..want je weet..alle twijfel s afkomstig van de sjaitaan..allahy na3loe ou yagzieh :zwaai: ps. Mooi he, hoe Allah ta3ala je de mogelijkheid hebt gegeven om hulp van Hem in te schakelen...:verliefd:

Ikkeh
01-12-2003, 12:26
Origineel gepost door Bachelorette wa 3alaikoem asalaam :) ja dat denk ik ook, want ik moet mijn gevoelens achterwege houden. Ik mag me niet leiden door mijn gevoelens, wat wel zal gebeuren als ik zo langer door blijf gaan met twijfelen. Mijn eerste gevoel was dus wel goed, Ik moet beginnen met het volledig vertrouwen op Allah sob7anahu wa ta3ala..want je weet..alle twijfel s afkomstig van de sjaitaan..allahy na3loe ou yagzieh :zwaai: ps. Mooi he, hoe Allah ta3ala je de mogelijkheid hebt gegeven om hulp van Hem in te schakelen...:verliefd: Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, vooral als je iets ziet dat je juist niet had willen zien of andersom. Maar vertrouw op Allah s.w.t dan komt het altijd goed:) Het is idd heel erg mooi, soubhan Allah :verliefd:

jinane
03-12-2003, 12:31
Origineel gepost door Bachelorette Voor degenen die bekend zijn met het Salaat istigharah gebed, een vraagje: Ik heb het gebed een aantal keer verricht om te weten of een huwelijk met een betreffend persoon mogelijk kan zijn. In het begin waren de seintjes groot, maar naarmate alles vordert wordt het steeds minder. Misschien moet ik niet zo ongeduldig zijn, maar ik hou gewoon niet van spelletjes. Als die tekenen er niet waren geweest, dan zou ik nu zeer zeker geen contact met hem hebben gehouden, maar weet iemand ook of het kan veranderen? Ik wil hem binnenkort weer verrichten en ik hoop dan dat ik een duidelijke teken krijg. Heeft iemand ervaring hiermee, heeft iemand wel eens gedacht van, JA, dat is hem/haar, maar achteraf toch niet?? Laat me weten hoe jullie het hebben ervaren Tnx Misschien een domme vraag, maar zou iemand mij uit kunnen leggen hoe deze salaat uitgevoerd moet worden? Ik ben nogal een leek op dit gebied. Mocht iemand nog een site weten waar ik meer informatie kan vinden dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt. Ma3a Salama Gr. Ji

aziza20
03-12-2003, 13:32
Salaam o3lykom... Ik heb deze salaat ook nooit gedaan maar ik had er het wel over met een dame die het wel elke dag doet...en het giong ook over haar toekomstige..het was niet zo dat je slecht droomt en klaar hij is niet de man die allah swt heeft gekozen..maar het kan zijn dat je je niet goed voelt bij de loop van de maanden enz enz....maar het kan dus ook zijn dat je wel goed bij hem voelet maar jij voelt je nie goed...dus datkan ook een teken zijn!!! wasalaam...wa allahoeahlam

aziza20
03-12-2003, 13:40
Origineel gepost door aziza20 Salaam o3lykom... Ik heb deze salaat ook nooit gedaan maar ik had er het wel over met een dame die het wel elke dag doet...en het giong ook over haar toekomstige..het was niet zo dat je slecht droomt en klaar hij is niet de man die allah swt heeft gekozen..maar het kan zijn dat je je niet goed voelt bij de loop van de maanden enz enz....maar het kan dus ook zijn dat je wel goed bij hem voelet maar jij voelt je nie goed...dus datkan ook een teken zijn!!! wasalaam...wa allahoeahlam En Mensen wie het wil weten hoe de salaat moet vericht worden: klik op deze link : http://yasmina.marokko.nl/islam/bekijkfaq.cgi?newsid977958000,62361,

Najib26
03-12-2003, 13:46
Smeekbede van de istikhaarah-gebed.(1) Djaabier Ibn Abdoellah (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: "De Profeet was gewend ons te leren Allah's raad te vragen in alle zaken. Zoals hij gewend was ons een Soerah uit de Qor'aan te leren. Hij zei: "Als iemand van julllie een belangrijke beslissing moet nemen, laat hem twee Raka'aat (2) bidden buiten de verplichte gebed, en dan zeggen: 74. O Allah! Ik zoek leiding in Uw kennis en kracht van Uw macht. en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt over macht en ik niet , U bent alwetend en ik niet. U bent de kenner van het onwaarneembare, O Allah! Als U weet dat deze aangelegenheid gunstig is voor mijn religie en mijn (levens) onderhoud en voor mij in het Hiernamaals, (of zeg: Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee. En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens) onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg: Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan afstand nemen. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden." (3) "ÇááøåõÜãøó ÅöäøöÜí ÃóÓúÊóÎíÜÑõßó ÈöÚöÇúÜãöß¡ æóÃÓúÊóÞúÜÏöÑõßó ÈöÞõÜÏúÑóÊöÜß¡ æóÃóÓúÜÃáõÜßó ãöäú ÝóÖúÜáößó ÇáÚóÙÜíã¡ ÝóÅöäøóÜßó ÊóÞúÜÏöÑõ æóáÇ ÃóÞúÜÏöÑ¡ æóÊóÜÚúáóÜãõ æóáÇ ÃóÚúáóÜã¡ æóÃóäúÜÊó ÚóáÇøãõ ÇáÛõÜíæÈ¡ ÇááøåõÜãøó Åöäú ßõäúÜÊó ÊóÚúÜáóãõ Ãóäøó åÜÐÇ ÇáÃãúÜÑó- æóíõÓóÜãøöí ÍÇÌóÊóÜå - ÎóÜíúÑñ áí Ýí ÏíäÜí æóãóÚÜÇÔí æóÚÇÞöÜÈóÉö ÃóãúÜÑí¡ ÝóÇÞúÜÏõÑúåõ áí æóíóÓøöÜÑúåõ áí ËÜãøó ÈÇÑößú áí ÝíÜå¡ æóÅöäú ßõäúÜÊó ÊóÚúÜáóãõ Ãóäøó åÜÐÇ ÇáÃãúÜÑó ÔóÜÑñ áí Ýí ÏíäÜí æóãóÚÜÇÔí æóÚÇÞöÜÈóÉö ÃóãúÜÑí¡ ÝóÇÕúÑöÝúÜåõ æóÇÕúÑöÝúäí ÚóäúÜåõ æóÇÞúÜÏõÑú áí ÇáÎóÜíúÑó ÍóíúÜËõ ßÇäó ËõÜãøó ÃóÑúÖöÜäí ÈöÜå." "Allaahoemma iennie astakhieroeka bi'ielmieka, wa astaqdieroeka bieqoedratieka, wa as-aloeka mien fadlieka l-'adhziem, fa-iennaka taqdieroe wa laa aqdier, wa ta'lamoe, wa laa a'lam, wa Anta allaamoe lghoeyoeb, Allaahoemma ien koenta ta'lamoe anna hadha l-amra - [zeg dan wat er moet worden besloten] - Khayroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie - [of zeg] - 'Aadjieliehie wa aadjielieh. Faqdhoerhoe lie wa yassierhoe lie thoemma baariek lie fieh, wa ien koenta ta'lamoe anna haadha l-amra sharroen lie fie dienie wa ma'aashie wa 'aaqiebatie amrie - [of zeg] - 'Aadjieliehie wa aadjielieh. Fasriefhoe 'annie wasriefnie 'anhoe waqdoer liey lkhayra h'aythoe kaana thoemma ardiennie bieh". Een ieder die de raad van de Schepper vraagt, zal er geen spijt van krijgen en degene die de raad van de gelovigen vraagt, zal zich zeker voelen over zijn beslissingen. Allah heeft in de Qor'aan gezegd: "… en raadpleeg hen bij de zaak. En wanneer je dan besloten hebt, vertrouw dan op Allah."(4) 1. Allah om raad vragen. 2. Raka'aat is de meervoudsvorm van Rak'a. Rak'a is het neerbuigen tijdens het gebed. 3. Al-Boekhaarie 7/162. 4. 3:159 De Edele Qor'aan.

Najib26
03-12-2003, 13:51
Origineel gepost door Bachelorette Voor degenen die bekend zijn met het Salaat istigharah gebed, een vraagje: Ik heb het gebed een aantal keer verricht om te weten of een huwelijk met een betreffend persoon mogelijk kan zijn. In het begin waren de seintjes groot, maar naarmate alles vordert wordt het steeds minder. Misschien moet ik niet zo ongeduldig zijn, maar ik hou gewoon niet van spelletjes. Als die tekenen er niet waren geweest, dan zou ik nu zeer zeker geen contact met hem hebben gehouden, maar weet iemand ook of het kan veranderen? Ik wil hem binnenkort weer verrichten en ik hoop dan dat ik een duidelijke teken krijg. Heeft iemand ervaring hiermee, heeft iemand wel eens gedacht van, JA, dat is hem/haar, maar achteraf toch niet?? Laat me weten hoe jullie het hebben ervaren Tnx Ik heb gehoord dat je het een paar dagen achter elkaar moet doen. Ik stond twee keer voor het dillema, omdat ik niet zeker wist of de vrouw die met mij wilde trouwen de juiste voor mij was. Dus ik heb twee keer de salaat istighaar gedaan. De eerste keer kreeg ik geen duidelijk teken. Maar mijn twijfels over haar bleven groot, dus heb ik haar verteld dat ik niet met haar wilde trouwen. De tweede keer, soubnallah, was het heel duidelijk. Ik twijfelde over haar uiterlijk. En op een hele vreemde manier kwam ik aan haar foto, zonder daar zelf voor iets te hebben gedaan. Ik zag dat als een teken dat ik het niet moest doen. Maar later dacht ik na: ze stond er heel erg masshallah op, je zag haar op de foto iets voor de islam doen. Maar wat ik wil zeggen, is dat het niet altijd duidelijk wordt. Je krijgt niet altijd een duidelijk teken. Soms kan je gevoel voor iemand veranderen. Als je een steeds slechter gevoel over iemand krijgt, dan is dat misschien een teken om het niet te doen. Succes ermee en inchallah zal je de juiste keuze maken.

jinane
03-12-2003, 18:46
Allen hartelijk bedankt voor jullie reactie (ook al is het niet mijn topic :D ) Ik ben van plan jullie wijze raad zeker op te volgen. Thallaw Ma3a Salama Ji.

against_me
03-12-2003, 18:52
mag ik weten wat zo'n gebed in houdt?? ik heb er eerlijk gezegd nooit van gehoord

against_me
03-12-2003, 18:53
o w8 ik zie het al...............stupid

jinane
03-12-2003, 18:54

Slimmerd :D

Pagina's : [1] 2