Bekijk originele versie : Bescherming van je kind
roosje22
04-09-2002, 13:12
Hoever zou jij gaan om je kind te beschermen.
Gisterenavond zag ik iets op televisie dat een vrouw uit Engeland zo rond de kerst periode een zendertje in de lichamen van haar twee dochters laat inplanteren.
Op die manier kan ze ten alle tijde precies zien waar haar dochters zijn. Vind je dit een ethisch verantwoorde manier om je kind(eren) te beschermen tegen ontvoeringen en bijvoorbeeld dat ze vermist raken enz. of ben je hier absoluut tegen.
groetjes,
roosje
roosje22
04-09-2002, 13:19
Maar als je die vreselijke verhalen hoort over Dutroux en nog meer van dat soort zielige persoontjes. Je zou er toch niet aan moeten denken dat het je eigen kind zou zijn die dat heeft meegemaakt.
Deze tijd is niet als vroeger.. het is veel gevaarlijker...
Amanatallah
04-09-2002, 13:21
Een zendertje??? Dat gaat me iets te ver.... Ik zou als moeder (wat ik niet ben) alles doen voor mijn kind, maar er is een grens.
mack_379
04-09-2002, 13:29
Origineel gepost door FarD
Dus moet je extra voorzichtig zijn... Maar ik zou geen dingen laten implanteren bij mijn kinderen.. Dan nog, wat als de batterijen opzijn en het kind dus alsnog meegenomen kan worden? Dit is niet 100% vrij, het enige wat je kunt doen is Allah (swt) om bescherming vragen naast het bijbrengen aan je kind van de mogelijke gevaren en wat te doen....
Er zit geen batterij in die chip, maareh anyway dat gaat een beetje te ver.. zieke mensen blijven er altijd, als ze echt kwaad willen valt er weining tegen te doen, maar je kan een hoop voorkomen door goed op te letten en ze de standaard regeltjes te leren........
Obiwan_kenobi
04-09-2002, 13:57
Origineel gepost door roosje22
Hoever zou jij gaan om je kind te beschermen.
Gisterenavond zag ik iets op televisie dat een vrouw uit Engeland zo rond de kerst periode een zendertje in de lichamen van haar twee dochters laat inplanteren.
Op die manier kan ze ten alle tijde precies zien waar haar dochters zijn. Vind je dit een ethisch verantwoorde manier om je kind(eren) te beschermen tegen ontvoeringen en bijvoorbeeld dat ze vermist raken enz. of ben je hier absoluut tegen.
groetjes,
roosje
Welke ethische bezwaren voer jij dan aan?
roosje22
04-09-2002, 14:47
Origineel gepost door Obiwan_kenobi
Welke ethische bezwaren voer jij dan aan?
Ik heb geen ethische bezwaren aan te voeren, behalve dan dat ik het vind lijken op een chip voor koeien. Het is immers niet iets om je lichaam te versieren zoals een piercing of een technisch speeltje waar je weet ik wat allemaal mee kunt doen, maar ik vind dat het een verantwoorde functie heeft.
Ik vind dat het het goed recht is van een ouder om daar zelf over te mogen beslissen. Stel dat je kind nu wordt ontvoerd dan kunnen ze binnen enkele minuten weten waar het is en ook al ben je te laat en is het meest verschrikkelijke al gebeurd, je zult als ouder niet meemaken wat de ouders van bijv. marjon van Buren hebben meegemaakt...jaren lang in twijfel leven.
Helaas leven we met zn allen in zo een rotte wereld waar mensen dit soort dingen moeten doen om hun kinderen enigszinds veilig te kunnen laten buitenspelen. Denk bijv. aan Jasmina enige jaren geleden in Utrecht, was gewoon voor de deur aan het spelen. Is niet door een enge man meegenomen maar door notabene haar eigen buurjongetje. Met zo een zender was ze misschien binnen enkele minuten gevonden en leefde ze misschien nog wel.
wow wat voor een vrouw is dat nu z odenken de kinderen dat ze altijd bang moete zijn als jeje kind beschermt zijn er veel andere manieren rare manier hoor zou ik nooit bij mijn kinderen doen maar ja kangebeuren :-)
Obiwan_kenobi
04-09-2002, 14:53
dus je hebt er eigenlijk geen bezwaren tegen?
Ik ook in beginsel niet! :D
Enige bezwaar in mijn ogen is bijvoorbeeld wie heeft het recht om die info op te vragen en te gebruiken. Kan het niet misbruikt worden etc etc.. ;)
mack_379
04-09-2002, 15:41
Origineel gepost door FarD
Jawel, er stond namelijk in het artikel dat je hem uit kon zetten als het kind sliep bijvoorbeeld om batterijen te besparen....
Maar dat maakt inderdaad niets uit verder....
Effe serieus?????? maar die chip wordt toch in haar lichaam(onder haar huid) gebracht, moeten ze het straks weer gaan vervangen, hmmmm :confused: :confused:
mack_379
04-09-2002, 15:55
Thanks, maar ik geloofde je op je woord al......
roosje22
04-09-2002, 19:35
Origineel gepost door Imaan
wow wat voor een vrouw is dat nu z odenken de kinderen dat ze altijd bang moete zijn als jeje kind beschermt zijn er veel andere manieren rare manier hoor zou ik nooit bij mijn kinderen doen maar ja kangebeuren :-)
"zo denken de kinderen dat ze altijd bang moeten zijn" ja duh een kind moet je ook leren om op zn hoede te zijn. Want er zal niet zo snel iets met je kind gebeuren als je er zelf bij bent maar juist als je er zelf niet bij bent.
Een chip is natuurlijk niet de beste oplossing maar ik haat die gore pedofielen die ze van mij allemaal allemaal mogen :auw:
Ik ben zelf geen moeder maar ben wel tante, en ik zou er niet aan moeten denken dat er iets met de kids zou gebeuren.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.