Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Verzondkosten

khebsgijt
18-02-2008, 02:04

Salaamoe3alaikoem, Ik wil in de toekomst Inchallah een onderneming gaan starten waarbij ik producten op bestelling moet versturen naar de adressen van de consumenten. Ik zou het zeer op prijs stellen als iemand die er verstand van heeft mij een beetje kan voorlichten. Hoe zit het bijvoorbeeld met de verpakking en de kosten ervan. Zou graag informatie hierover willen ontvangen. Uiteraard moet het de meest goedkope manier zijn. Ik hoop Inchallah nuttige informatie te krijgen. 3alaikoem Salaam.

Lynn
18-02-2008, 02:06
wat voor producten ?? praat je bijv over wasmachines of bijvoorbeeld kleding

Lynn
18-02-2008, 02:20
Mochten het dozen zijn dan kun je het via de postkantoor verzenden. Ik zou het sowieso getekent versturen. Bij mij op het werk moeten we soms ook spullen verzenden, we pakken de dozen in in grijs/bruin papier met een etiket en een collega brengt het dan bij de postkantoor. verder hebben wij 4 busjes klaarstaan om goederen af te geven en eventueel installeren. Ik praat dan over tv's witgoed bruingoed. Als je goede contakten hebt met een winkel bij jou in de buurt, dan kun je dat winkel als showroom gebruiken. ook voor het ophalen van de goederen. Ik werk in een familie bedrijf ( niet mijn fam) en 1 familielid die runt 3 zaken en 1 doet het via internet. Hij gebruikt dus deze winkel als showroom en ophalen van de spullen. De garantie loopt dan niet via de winkel maar dan moet de consument zelf contact opnemen met bijvoorbeeld Sony.

khebsgijt
18-02-2008, 02:33
Hartstikke bedankt. Maar stel dat ik niet over een showroom beschik en verzenden via de post de enige oplossing is. Hoe wordt er dan gerekent per product. En is getekend versturen hetzelfde als rembours? Het gaat namelijk van producten tussen de €15,- en €120,-. Als het met rembours moet dan komen er kosten bij en zullen de prijzen hoger worden. Dus word het ook minder aantrekkelijk voor de consument.

Lynn
18-02-2008, 21:19

daarom moet je de verzendkosten altijd in je prijs verrekenen ;) en groots inkopen zodat je meer korting kunt geven. je moet sowieso eerst een goede reputatie opbouwen en vertrouwen winnen. Scherp zijn in je prijzen. Ik weet nie hoe het zit met je verzend kosten .. geloof mij maar dat consumenten sowieso aan verzendkosten gebonden zijn, zeker als het via inet is.