Bekijk volle/desktop versie : Hoe kan ik mijn partner naar belgie halen?



Pagina's : 1 2 3 [4] 5

29-06-2008, 18:35
Maar ook als je partner illegaal is?
dat is het probleem

30-09-2008, 18:37


Geplaatst door sanisaatjuh
Ik ben zelf ook bezig,nu ongeveer een half jaar.
Aangezien jij grensarbeider zal worden en ik in Belgie werk weet ik het niet precies maar het belangrijkste is dat je allereerst een huis in Belgie heb en dat je een huurcontract kan laten zien,in sommige gemeentes vragen ze ook een werkcontract en volgens mij als je grensarbeider word sowiezo.
Bij mij is het zo gegaan:ik heb een huis gezocht,heb me laten uitschrijven in Nederland en ben met het huurcontract naar mijn gemeente in Belgie gegaan,daar kreeg ik een een maand verblijfskaart,die na een maand als het goed is word verlengt naar 5 maanden.Na vijf maanden roepen ze je op dan moet je ook een werkcontract van onbepaalde tijd hebben ,als je dat heb krijg je een 5 jaren kaart en als je die heb kan je trouwen en een aanvraag voor hem doen.
Als die aanvraag doorgaat krijgt hij eerst een 5 maanden kaart ,in die 5 maanden krijgt hij conrole van een wijkagent maar deze maakt geen afspraak,jou vriend is dus verplicht op doordeweekse dagen op kantoortijden thuis te blijfen.Als deze goedgekeurd is krijgt hij zijn 5 jaren kaart.
Nogmaals zo zit het bij mij ik weet niet hoe het zit in andere gemeentes.
Een ding wil ik je zeggen:Bedenk heel goed waar je aan begint want je zal een hoop stress krijgen en dit zal je relatie zeker niet makkelijker maken.
Je moet echt heel veel voor hem over hebben en zeker met teleurstellingen om kunnen gaan want die zal je met papieren,contracten etc. echt heel veel krijgen.
Als laatste,ik weet dat je er niet om gevraagd heb maar andere meiden die gereageerd hebben hebben wel gelijk.Ik heb echt veel meisjes gezien die papieren hebben gemaakt en 8 van de 10 word gebruikt de andere 2 van de tien menen het mischien wel echt.
Verder wil ik je veel succes wensen.


ik had een vraag aan je. Toen jij je insgeschreven in belgie bij de bovolkings register. moest je ook een uitschrijving hebben uit nederland. of had je alllen je huur contrakt van belgie nodig LAAT HET MIJN A.U.B weten zo snel mogelijk

alvast bedankt

18-12-2008, 23:19
hoi schat

Kan je echt met een vijfmaanden kaart een visum aanvragen?? Ik hoop het, dan hoef ik niet zo lang te wachten voordat ik het kan aanvragen..

En nog een vraagje..

moet je een arbeidscontract hebben van onbepaalde tijd? Of kan het ook met een jaarcontract plus verklaring van werkgever met intentie van verlengen?

Bedankt..

Als iemand de antwoord op mijn vraag heeft,, dan hoor ik het graag.

27-12-2008, 21:29
Hoi jamal

IK weet het niet zeker maar je kunnt met een 5 maanden kaart een visum aan vraagen maar je moet wel kunnen laaten zien dat je een vaste contract hebt en geen contract van 1 jaar
maar als je meer wilt weeten moet je googlen en in typen wat is de wet voor vremedelingen zaaken .

veel succcccccses

gr,

Citaat door OIUAM:
hoi schat

Kan je echt met een vijfmaanden kaart een visum aanvragen?? Ik hoop het, dan hoef ik niet zo lang te wachten voordat ik het kan aanvragen..

En nog een vraagje..

moet je een arbeidscontract hebben van onbepaalde tijd? Of kan het ook met een jaarcontract plus verklaring van werkgever met intentie van verlengen?

Bedankt..

Als iemand de antwoord op mijn vraag heeft,, dan hoor ik het graag.

27-12-2008, 21:57



Citaat door daan007:
ohw oke.
Dus ik moet er eerst een paar maanden ingeschreven staan voordat ik een visum kan toesturen?
Weet je ook ongeveer hoeveel maanden?

Moet ik per se naar Marokko om een trouwakte te maken of kan ik alvast hem hiernaartoe halen op grond van samenwonen?

graag meer info a.u.b.


Eerst "burger" worden, dan trouwakte, dan stadhuis belgie...

26-02-2009, 14:21
wat neemje allemaal van nl als je in belgie wilt gaan inschrijven?

26-02-2009, 14:39

Citaat door Taouzani:

je moet ook voldoende bestaansmiddelen (inkomen) hebben. +/- 1200 €!
Onjuist, circa 850 is voldoende.

26-02-2009, 14:40

Citaat door nadia112:
wat neemje allemaal van nl als je in belgie wilt gaan inschrijven?
Je moet eerst een woning in Belgie hebben, vervolgens kun je je inschrijven en na een positief bezoek van een wijkagent krijg je Bijlage 19 oftewel je 5 maanden kaart. Een geldige paspoort of id is voldoende.

26-02-2009, 14:42

Citaat door Miss Sabah:
Hoi jamal

Ik weet het niet zeker maar je kunnt met een 5 maanden kaart een visum aan vraagen maar je moet wel kunnen laaten zien dat je een vaste contract hebt en geen contract van 1 jaar
Contractduur is inderdaad niet van belang. Mits je een inkomen hebt van circa 850 euro per maand.

26-02-2009, 14:43

Citaat door sanisaatjuh:
Maar ook als je partner illegaal is?
dat is het probleem
Voor Belgie is het niet van belang of hij illegaal is of niet. Je kunt met hem trouwen in Belgie.

26-02-2009, 14:44

Citaat door Figurante:
Contractduur is inderdaad niet van belang. Mits je een inkomen hebt van circa 850 euro per maand.


ik ga bij mij tante inschrijven dus wat moet ik dan van nl meenemen voor het inschrijven en moet ik ook voordat ik daar ga inschrijven uitschrijven in nl

26-02-2009, 14:47

Citaat door daan007:
Hallo Allen,

Ik ben een nederlandse vrouw van 24 jaar en heb een man ontmoet in Marokko. Nou heb ik al enige tijd contact met hem en wil hem nu hier naartoe halen. Helaas is het in Nederland bijna onmogelijk dus wil ik me laten inschrijven in Belgie.(daar schijnt het gemakkelijker te zijn)

Alleen helaas weet ik de procedure daar niet. Wie van jullie heeft het zelf meegemaakt en weet wat mij te doen staat? Of weet wat ze daar vragen?

Ik werk en blijf gewoon werken in Nederland...

Moet ik eerst weer naar Marokko om ons op papier te laten trouwen of hoeft dat niet? Wij zijn nog niet op papier getrouwd.


Hij zelf is nog in Marokko.

Zouden jullie mij graag willen helpen aan info?
En Tips zijn altijd welkom natuurlijk.

Dag.


Beste Daan,

Zullen we PB'en? lk ben redelijk op de hoogte van alles en nog wat over de BE-route.

Een vriendelijke groet,

26-02-2009, 14:48



Citaat door nadia112:
ik ga bij mij tante inschrijven dus wat moet ik dan van nl meenemen voor het inschrijven en moet ik ook voordat ik daar ga inschrijven uitschrijven in nl
Zoals ik al aangaf, je paspoort of id, stuk of 5 pasfoto's, formulier E106 aanvragen bij je verzekering en dat vooraf regelen, verder bewijs van uitschrijving van NL en loonstrook.

26-02-2009, 17:15

Citaat door nadia112:
wat neemje allemaal van nl als je in belgie wilt gaan inschrijven?

hoi Nadia

ik ben zins oktober naar belgie verhuist omdat mijn man geen verblijf hier kreeg in nederland ik heb het al 4 keer probeert via advocaaten en andre dingen
we zijn dus in oktober 2008 naar belgie maar ik ben wel elke dag hier in nederland want ik werk hier. mijn man en zoontje van 1 zijn daar ik ga elke donderdag naar belgie toe. dus ik weet wat ze daar ale maal vraagen .
voor dat ik naar belgie ging heb ik een huis gevonden daar.
en je moet wel weeten dat je je moet uitschrijven voor dat je daar kan in schrijven.
ik moest daar na een verzekering hebben ( ziekenfons) want dat moest ik ook in leveren mijn contrakt van mijn werk. je moet niet zegen dat je verweg werkt want anders woord het af gewezen
als je meer wilt weten stuur mijn anders een pb.

groetjes

27-02-2009, 22:57

Citaat door Miss Sabah:
hoi Nadia

ik ben zins oktober naar belgie verhuist omdat mijn man geen verblijf hier kreeg in nederland ik heb het al 4 keer probeert via advocaaten en andre dingen
we zijn dus in oktober 2008 naar belgie maar ik ben wel elke dag hier in nederland want ik werk hier. mijn man en zoontje van 1 zijn daar ik ga elke donderdag naar belgie toe. dus ik weet wat ze daar ale maal vraagen .
voor dat ik naar belgie ging heb ik een huis gevonden daar.
en je moet wel weeten dat je je moet uitschrijven voor dat je daar kan in schrijven.
ik moest daar na een verzekering hebben ( ziekenfons) want dat moest ik ook in leveren mijn contrakt van mijn werk. je moet niet zegen dat je verweg werkt want anders woord het af gewezen
als je meer wilt weten stuur mijn anders een pb.

groetjes


salam sabah,kijk ik heb mee vandaag lten inschrijven in mechelen en dat ging heel goed en makkelijk,maar nu moet ik binnen 3 maanden werkcontract hebben,en mij vraag is ken je webset's waar ik werk kan vinden.alvast bedankt

Pagina's : 1 2 3 [4] 5