Bekijk originele versie : heb jij een haramrelatie?
ambition
29-11-2003, 20:01
Salam mensjes,
ik heb laatst in een boekje gelezen dat mensen die een haramrelatie aangaan, (dat wil zeggen een relatie zonder zogezegd zegening van Allah ofterwijl legale trouwakte) en die na een tijdje besluiten om met elkaar te gaan trouwen als niet geaccepteerd gehuwden worden gezien bij Allah subhanahu wa Ta3ala. ( :( zou wel zielig zijn trouwens voor die vele paren.)
Nu vraag ik me af of er mensen zijn die deze theorie kunnen onderbouwen dmv. bijvoorbeeld ahadith. :confused:
Ik ben benieuwd... ;)
Ik heb alhemdoelilah nooit een haramrelatie gehad.
Maar over jouw verhaal: het lijkt mij sterk. Ik denk dat Allah ze die zondes van de haramrelatie zal aanrekenen. Het is aan Allah of Hij ze zal vergeven als ze daadwerkelijk berouw hebben getoond.
Maar ik heb wel zoiets van: hoe kan Allah iets zegenen dat als haram is begonnen?
ambition
29-11-2003, 20:20
Origineel gepost door Najib26
Ik heb alhemdoelilah nooit een haramrelatie gehad.
Maar over jouw verhaal: het lijkt mij sterk. Ik denk dat Allah ze die zondes van de haramrelatie zal aanrekenen. Het is aan Allah of Hij ze zal vergeven als ze daadwerkelijk berouw hebben getoond.
Maar ik heb wel zoiets van: hoe kan Allah iets zegenen dat als haram is begonnen?
Allah swt is ghafoeroen rahiem, dus wat dat betreft ben ik ook van mening dat Hij die zindes zal vergeven als je oprecht berouw toont, maar in dat boekje stond dat niet, er stond alleen " Allah zal het huwelijk van diegenen die aan een buitenechtelijke relatie (zina pleegt) niet accepteren." Wallahu a3lam, dit is niet de letterlijke citaat maar daar kwam het op neer.
:)
Salamat7
29-11-2003, 20:25
Alhamdoulilah ben ik nooit een haramrelatie aangegaan.
Ik erger mij aan de gedachte die de meesten tegenwoordig hebben over het vinden van een potentiele huwlijkspartner.
De meeste jongens willen tegenwoordig, alvorens op de ouders toe te stappen eerst toestemming van het meisje om zijn status zeker te stellen. Daarnaast zou het ook prettig zijn een aantal keren af te spreken.
Dit keur ik ten strengste af. Ik ben van mening dat als een jongen mij signaleert en echt mijn hand wil komen vragen dat hij maar de nodige moeite moet doen mijn achtergrond te achterhalen en verder nodige informatie. Stap niet op mij af! Van mij zal een jongen (Insha Allah) nooit informatie krijgen.
Assalaam ou 3alaikoum!
ambition
29-11-2003, 20:30
Origineel gepost door Salamat7
Ik erger mij aan de gedachte die de meesten tegenwoordig hebben over het vinden van een potentiele huwlijkspartner.
De meeste jongens willen tegenwoordig, alvorens op de ouders toe te stappen eerst toestemming van het meisje om zijn status zeker te stellen. Daarnaast zou het ook prettig zijn een aantal keren af te spreken.
Dit keur ik ten strengste af. Ik ben van mening dat als een jongen mij signaleert en echt mijn hand wil komen vragen dat hij maar de nodige moeite moet doen mijn achtergrond te achterhalen en verder nodige informatie. Stap niet op mij af! Van mij zal een jongen (Insha Allah) nooit informatie krijgen.
Assalaam ou 3alaikoum!
Masha Allah.Goed dat jij er zo over denkt, maar tegenwoordig kan je niet zomaar aan komen kloppen om iemand de hand te vragen, als meisje wil je natuurlijk wel weten , hoe, wie ,wat en waar voordat je ouders worden geconfronteerd met het feit dat er iemand rondloopt die hun dochter wel ziet zitten.
En stel nou die persoon komt om je hand vragen wil je dan alleen contact hebben met hem via of met een moharam. Ik kan me dit zo moeilijk voorstellen dat ik de man met wie ik mijn leven ga delen alleen samen onder de mensen zie en nooit prive met hem kan spreken. :(
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit over het hoe een wat vandaar dat ik deze topic heb geplaatst. :zwaai:
Het zou zonde zijn wanneer je tot iemand aangetrokken voelt om te gelijk te gaan trouwen of verloven.Dat zou ook niet kunnen met de jongens van tegenwoordig.En daarom is zo'n Harram-relatie nodig om te kunnen tasten hoe een jongen denkt,wat hij wil, waarom hij het wil,Wanneer hij het wil!! Mocht hij toch niet degene zijn waar naar je op zoek bent DUMPEN en je familie weet nergens van.
Kost veel geld hoor verloven&onderbreken of Trouwen&scheiden.
Origineel gepost door Trudie
Het zou zonde zijn wanneer je tot iemand aangetrokken voelt om te gelijk te gaan trouwen of verloven.Dat zou ook niet kunnen met de jongens van tegenwoordig.En daarom is zo'n Harram-relatie nodig om te kunnen tasten hoe een jongen denkt,wat hij wil, waarom hij het wil,Wanneer hij het wil!! Mocht hij toch niet degene zijn waar naar je op zoek bent DUMPEN en je familie weet nergens van.
Waarom ben je dan moslim als je het beter denkt te weten dan Allah. Waarom ben je moslim als je eigenlijk meent dat in de koran een fout zit.
Geloof mij, 9 vd 10 jongens gebruiken een meisje alleen maar in een haramrelatie.
Dus voor jou is jouw familie belangrijker. Zij mogen het niet weten. En het kan je niks schelen dat Allah het wel weet.
Origineel gepost door tangerxxx
En het kan je niks schelen dat Allah het wel weet.
lef, omdat op te schrijven.
Is toch de waarheid? Ze is bang voor haar ouders, maar kennelijk niet voor Allah. Anders zou ze niet aanraden om een haramrelatie aan te gaan.
Origineel gepost door tangerxxx
Oeps ik had het verkeerd gelezen, sorry, Najib 26 je hebt helemaal gelijk, moge Allah je belonen inshallah. :zwaai:
Oke kan gebeuren.
Inchallah :)
Daar heb je wel gelijk in je mag met hem afspreken neem je broertje of zusje mee :D en als je ziet dat hij toch niets is kan je nog alles verbreken.
mohammed_b74709
04-12-2003, 13:54
Er wordt een utimatum gesteld door de ouders en dus kun je je vriend waarmee je zou mee willen trouwen gewoon zien onder het wetenschap van de ouders en als je dat stiekem voor je ouders doet is het wel wat anders heh?
Waarom denk je dat veel jongeren veel ontmaagd zijn, :confused: precies omdat ze de wetten van ALLAH overtreden en het pad van shetan volgen en dit leidt allemaal tot schande en natuurlijk kun je zeggen van ja ik ga niet ver dit en dat bla bla bla..., het is en het blijft zoewieso een schande en dan begrijp ik niet die reactie op van jou dat je DUMPEN een betere oplossing zou vinden als diegene jou niet aantrekt, terwijl het ook fatsoenlijk uitgelegd en uitgepraat kan worden en er daarmee het probleemloos opgelost wordt. :zwaai:
Miss_Honey
04-12-2003, 13:56
Ik heb nu bijna een jaar een relatie...is ook m'n eerste relatie. Ik kende hem een paar maanden voordat we iets kregen...ik heb echt lang getwijfeld, maar ik ben nu blij dat ik het heb gedaan...hij is echt de man met wie ik de rest van mijn leven wil delen.
We zijn allebei van mening dat we beter nog niet kunnen verloven en/of trouwen aangezien we nog druk bezig zijn met onze studies...maar we weten wel zeker dat we met elkaar verder willen.
Allah (swt) is vergevingsgezind...inshallah zal hij ons vergeven op de Dag des Oordeels...
NoreJihan
04-12-2003, 14:05
Weet je tegenwoordig is het moeilijk om een goed mens van een ander geslacht tegen te komen of te huwen of je nou een haram relatie aangaat of niet.
Iedereen maakt fouten en van fouten leer je
Maar Najib26 of het een haram relatie is of niet
Gebruikt worden kan ook door je echtgenoot/echtgenote en niet alleen door een vriend/vriendin
Veel gaan haram relaties aan.
Allah vergeef me,maar soms zie ik er een voordeel aan
Niemand die weet dat je een vriend hebt maar je bent wel wijzer
Neem mijn nichtje die deed het ook op islamitische manier en is na een paar jaar gewoon zonder reden gedumpt wat de meeste mannen doen
Wie wilt haar nu denkt ze,want ze is een Hezalla(gescheiden vrouw)
Het is echter moeilijk om een islamitische man te vinden,omdat iedere man een maagd wilt en geen hezzala(gescheiden vrouw)wilt
Als ze ooit trouwt dan is het importeren of met een oude vent trouwen of met een man die al een vrouw heeft dan kan zij als 2e vrouw dienen.
Ze moet maar met de eerste beste genoegen nemen en niet veel eisen en misschien is haar aanstaande dan ook op papieren uit
Je weet nooit wat allah(swt) haar geeft,maar binnen ons cultuur kom je dat vaak tegen wat fout is,misschien is dat de reden dat de marokkanen(moslims) van tegenwoordig een haramrelatie aangaan om elkaar beter te leren kennen.
Want hoe vaak leer je iemand niet kennen en denk je'' soo gelukkig is het mijn man/vrouw niet''. of als je een punt achter je relatie zet dan ben je ook opgelucht dat je niet met die persoon verder bent gegaan(trouwen),maar je hebt nog een eerlijke kans om een goede man aan te treffen waar het misschien wel lukt
Ik heb het nou niet over meiden/mannen die alles doen in haram relatie (geslachtsgemeenschap) etc,maar de stellen die dat soort dingen niet doen,maar toch bidden,vasten etc en goed zijn.
Ik heb vertrouwen in Allah (swt) en insha''allah komt het goed.
Ik raad niemand een haram relatie aan,want inderdaad zoals Najib26 al zei:'' Veel Marokkaanse jongens gebruiken je'',maar trouwen met iemand die je niet kent is ook eng
Komt goed insha allah
:zwaai:
alhoceima_chick
04-12-2003, 14:08
Origineel gepost door Salamat7
Assalaam ou 3alaikoum!
dus een jongen moet info achterhalen over een meisje. Euh waar zou hij dat moeten doen?wie/wat is een betrouwbare bron?De familieleden zullen wel positief zijn over het meisje als ze zo graag willen dat zij met de kandidaat trouwt. Dan heb je ook nog van die mensen die het meisje geen gelukkig leven gunnen en allemaal :regie: bla :hammer: fout! je hebt ook van die familieleden die bij catogorie 2 horen. Dus wat nu???
:confused:
Miss_Honey
04-12-2003, 14:09
Origineel gepost door NoreJihan
Weet je tegenwoordig is het moeilijk om een goed mens van een ander geslacht tegen te komen of te huwen of je nou een haram relatie aangaat of niet.
Iedereen maakt fouten en van fouten leer je
Maar Najib26 of het een haram relatie is of niet
Gebruikt worden kan ook door je echtgenoot/echtgenote en niet alleen door een vriend/vriendin
Veel gaan haram relaties aan.
Allah vergeef me,maar soms zie ik er een voordeel aan
Niemand die weet dat je een vriend hebt maar je bent wel wijzer
Neem mijn nichtje die deed het ook op islamitische manier en is na een paar jaar gewoon zonder reden gedumpt wat de meeste mannen doen
Wie wilt haar nu denkt ze,want ze is een Hezalla(gescheiden vrouw)
Het is echter moeilijk om een islamitische man te vinden,omdat iedere man een maagd wilt en geen hezzala(gescheiden vrouw)wilt
Als ze ooit trouwt dan is het importeren of met een oude vent trouwen of met een man die al een vrouw heeft dan kan zij als 2e vrouw dienen.
Ze moet maar met de eerste beste genoegen nemen en niet veel eisen en misschien is haar aanstaande dan ook op papieren uit
Je weet nooit wat allah(swt) haar geeft,maar binnen ons cultuur kom je dat vaak tegen wat fout is,misschien is dat de reden dat de marokkanen(moslims) van tegenwoordig een haramrelatie aangaan om elkaar beter te leren kennen.
Want hoe vaak leer je iemand niet kennen en denk je'' soo gelukkig is het mijn man/vrouw niet''. of als je een punt achter je relatie zet dan ben je ook opgelucht dat je niet met die persoon verder bent gegaan(trouwen),maar je hebt nog een eerlijke kans om een goede man aan te treffen waar het misschien wel lukt
Ik heb het nou niet over meiden/mannen die alles doen in haram relatie (geslachtsgemeenschap) etc,maar de stellen die dat soort dingen niet doen,maar toch bidden,vasten etc en goed zijn.
Ik heb vertrouwen in Allah (swt) en insha''allah komt het goed.
Ik raad niemand een haram relatie aan,want inderdaad zoals Najib26 al zei:'' Veel Marokkaanse jongens gebruiken je'',maar trouwen met iemand die je niet kent is ook eng
Komt goed insha allah
:zwaai:
Zo denk ik ook...:goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.