Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Zalm wil via omweg verbod op moslimscholen

Pagina's : [1] 2 3

LZN
29-11-2003, 17:21

Uitgegeven: 29 november 2003 15:59 Laatst gewijzigd: 29 november 2003 16:00 VELDHOVEN - Minister Zalm van Financiën wil de stichting van Islamitische scholen via een omweg verbieden. Nieuwe scholen waarop te veel achterstandsleerlingen dreigen te komen, krijgen geen geld meer van de overheid, waardoor de oprichting dus onmogelijk wordt. Zalm zei dat zaterdag in Veldhoven tijdens de algemene ledenvergadering van de VVD. Hij liep vooruit op een kabinetsvoorstel van minister Van der Hoeven van Onderwijs over dit onderwerp. ‘Onbegrijpelijk’ ”Het is mijn rotsvaste overtuiging dat islamitische scholen slecht zijn voor de integratie”, zei Zalm. Hij vindt het ’onbegrijpelijk’ dat ouders hun kinderen naar zo'n school sturen. ”Dan kan je als kind alleen nog iets bereiken in de maatschappij ondanks je ouders en niet dankzij je ouders.” Zalm zou zijn eigen kinderen in het buitenland nooit naar een Nederlandse school sturen. “Segregatie komt niet voor integratie. Dat heeft in Zuid-Afrika niet gewerkt, en dat werkt ook in Nederland niet.” ‘Gezeur’ Zalm omzeilt met zijn voorstel de heikele discussie over artikel 23 van de Grondwet, die de vrijheid van onderwijs regelt. Met haar voorstellen voor tegengaan van nieuwe moslimscholen kreeg de VVD in de Tweede Kamer onlangs ruzie met coalitiegenoot CDA. Die partij ziet de VVD-plannen als een aanval op artikel 23 van de Grondwet, waarin de vrijheid van onderwijs is vastgelegd. Met zijn idee van zaterdag stelde Zalm ook af te zijn van ‘gezeur rond artikel 23.’ Nu krijgen scholen die veel achterstandsleerlingen hebben per leerling extra geld van de overheid. Scholen met allochtone leerlingen met een achterstand ontvangen het meest. Zalm wil dat deze criteria worden benut om de oprichting van moslimscholen tegen te houden. Zij mogen geen bekostiging van de overheid krijgen. Hoeveel achterstandsleerlingen een school nog mag hebben om nog wel voor bekostiging in aanmerking te komen, wilde Zalm niet zeggen. Hij voegde eraan toe dat aan de andere kant bijzondere scholen ook alle kinderen moeten opnemen. Dat komt erop neer dat witte scholen ook zwarte leerlingen toe moeten laten. Stabiliteitspact Zalm kwam in zijn toespraak ook terug op de nederlaag die hij heeft geleden over het stabiliteitspact. Hij wil proberen dat te veranderen. Landen als Duitsland en Frankrijk die niet aan de Europese begrotingsregels voldoen moeten hun stemrecht hierover verliezen. “Alleen de landen die de afspraken naleven, hebben nog stemrecht.” Zalm gaat er niet vanuit dat zijn voorstel op een meerderheid kan rekenen omdat ‘de partners in crime’ elkaar ook over een eventueel stemverbod de hand boven het hoofd zullen houden. men moet hevig gaan reageren tegen verbod op islamistische scholen het zijn de enige scholen die islamistische identiteit beschermen. volgens mij .. zal het niet lang duren voordat ik er een aanslag in nederland plaatsvindt. hopelijk niet op het gebouw ministerie van onderwijs!!.

Solid
29-11-2003, 17:26
ik wil inschallah mijn kinderen goed islamitisch opvoeden en ik wil ze bij een islamitische school hebben...... Moge Allah die functie van Zalm wegnemen

an3sdej
29-11-2003, 17:41
Zalm heeft nog weleens goede ideeën! :-)

Scottie
29-11-2003, 17:44
Nou, er is geen "islamitische identiteit". Er zijn net zoveel islams als er christelijke stromingen zijn. Voor moslims zou goed onderwijs en voorbereiding op de Nederlandse samenleving voorop moeten staan. Aan mensen met een "islamitische identiteit" alleen hebben we niet zoveel en zij ook niet. Het is beter als kinderen een Nederlands identiteit zouden ontwikkelen want die bestaat wel. Pas als bewezen is dat scholen die aan kinderen van moslimouders goed onderwijs bieden, dan misschien. Als ik de interviews van die zwarte scholen zie, hoor ik wel kinderen prten over de koran alsof die onder hun kussen ligt, maar fatsoenlijk Nederlands spreken kunnen ze niet. En die kinderen moeten dan over 20 jaar de intellectuele voorhoede van Nederland worden ... Wat een gezeur toch, waarom gaan kinderen waarva de ouder(s) het moslimgeloof aanhangen niet naar een katholieke school? Een dreigen met een aanslag geeft aan hoe weinig je geintegreerd bent Rahman anders zou je weten dat in Nederland verschillen van mening worden opgelost zonder geweld, behalve verbaal geweld. Scotie. Godsdienstles kan ook na de gewone les.

Bidawi_Mazlot
29-11-2003, 18:27

Zalm en consoorten kunnen zich beter focussen op de onvrede die in Hollanda heerst.....ze gaan zich bekommeren over nagerechten terwijl ze niet eens het hoofdgerecht smakelijk kunnen presenteren.....er heerst onvrede bij de ''rokers die hun nicotineverslaving niet meer kunnen lessen in openbare gelegenheden zoals op het perron'' t/m ''de ouwe vandagen die hun laatste dagen/maanden/jaren willen slijten zonder lastig te worden gevallen door here DenHaag''......terwijl die onschuldige gesluierde meisjes en krullebollende jongetjes gewoon eventjes naar een school willen gaan om de Koran bv te bestuderen en uit hun hoofdjes te kennen......ze zitten allemaal heel lief achter hun tafeltjes en kijken met hun zwart glimmende oogjes naar voren.....de kinderen die les volgen op islamitische school zijn vaak de kindertjes die gedisciplineerd in de samenleving terrecht komen want ''heb geduld en respect voor uw medemens'' wordt met de paplepel ingegoten......tja Zalm wil dat uiteraard niet horen of zien nee hij wil zijn hart persoonlijk luchten ''islamitische scholen zijn weerstanden voor de integratie''......terwijl deze statige man nog nooit een stap heeft gezet in zo'n school......hij stuurt een groep informanten naar zo'n school en laat hen alles rapporteren......wat blijkt ''deze scholen maken zich niet schuldig aan datgene waar Zalm en consoorten zich druk om maken......kwaliteit van de scholen is dermate goed dat ze niet hoeven te verdwijnen en men kon zelfs Bin Laden nergens bekennen in de kelders.....wat een opluchting dacht men toen! :D Het is treurig om te weten dat de onschuldige kindertjes van jongsaf aan worden geconfronteerd met haat en onbegrip van volwassen kant.....weet je hoeveel impact het heeft op zo'n kind om tijdens de les opgeschrikt te worden door een massa mensen die je les komen verstoren......je bent Koran aan het reciteren en ineens vallen ze je klas binnen alsof ze te maken hebben met Bin Laden himself!......ze zullen schrikken en zich afvragen wat die mannen en vrouwen met strenge blik in hun klas komen de doen, de sfeer van vrede en rust wordt hen ontnomen.....hun leraar moet zich op dat moment verantwoorden en opeens komt de directeur ook even een kijkje nemen en opeens krijgen de kindertjes te horen ''jullie mogen naar huis toe want ik moet deze mensen het één en ander uitleggen''.......stomverbaast kijken de kindertjes elkaar aan en denken ''ja het zal allemaal wel, we kunnen lekker naar de speeltuin toe om te spelen jippieeeeee'' Thuis aangekomen vragen de ouders zich af waarom Faat of Mo zo vroeg uit zijn en vragen dit ook direct aan hun kroosten ''Mo waarom ben je vandaag zo vroeg uit, jij spijbeld toch niet he?!''......''nee mamma we kregen vrij omdat een groep nederlandse mensen onze klas binnenkwamen en meneer Mohammed zei dat we naar huis toe mochten''......moeder denkt ineens ''Hhm, het zullen toch niet de controleurs zijn van de heer Zalm, toevallig gisteren nog op Nova een reportage over gezien''.....moeder legd dit verhaal uit aan de kinderen waardoor hun dag verpest wordt en vragen zich dan af ''zijn wij Moslims slechte mensen?''...... De schijn gaat inderdaad op dat Moslims as van het kwaad zijn en hier moeten ook onschuldige kindertjes met hoofddoekjes en krullebolletjes voor boeten......

tetouani79
29-11-2003, 19:38
ik snap de discussie niet eigenlijk. ik snap ook niet waarom men van de islamitische scholen af wil komen?? hoe wordt de les gegeven in die scholen?? ik neem aan dat het in een algemeen beschaafd nedelands toch. en de vakken die er worden gegeven zijn erkend door de instelingen die het onderwijs in de gaten houden toch. er wordt nedelnads geven, wiskunde, topografie, en ,,,,,,,,,,,, en,,,,, en. al deze vakken krijg je ook op een niet islamitische school toch?? het enig veschil die er is is dat er op de islamitische scholen meer aandacht wordt besteedt aan het geloof zelf. dat er koran wordt gelezen en lessen over de profeet. dit zijn nog steeds vakken die ook in het nederlnads worden gegeven waar is het probleem dan??? hoe kan men spreken van een taal achterstand???? hoe kan het de inegratie tegen houden?? moet je je geloof los laten om geintegreerd te zijn in nederland. als dat zo is dan hoeft het voor mij niet. of zijn we stiemken bang dat daar de toekomstige "terroristen" worden opgeleidt. mens doe even normaal en laat de gene die zijn geloof wil behouden in zijn waarde. wat ze beter moeten doen is ervoor zoregn dat goede lessen worden gegeven. daar heb je de onderwijs inspectie voor, die moeten hun werk goed doen.

an3sdej
29-11-2003, 19:44
Zalm en consoorten kunnen zich beter focussen op de onvrede die in Hollanda heerst.....ze gaan zich bekommeren over nagerechten terwijl ze niet eens het hoofdgerecht smakelijk kunnen presenteren..... Zijn de rel- en criminele Marokkanen niet het hoofdgerecht?

HeyoanQT
29-11-2003, 19:57
Nogmaals STAAT en RELIGIE gescheiden. ALTIJD ,geen uitzonderingen , je bent op school om je voor te bereiden op je toekomst, leren over Allah doe je in de Moskee.

tetouani79
29-11-2003, 20:20
Origineel gepost door HeyoanQT Nogmaals STAAT en RELIGIE gescheiden. ALTIJD ,geen uitzonderingen , je bent op school om je voor te bereiden op je toekomst, leren over Allah doe je in de Moskee. leg jij maar eens uit wat voor megatieve invloed het heeft op de samenleving. je toekost heeft alles te maken met je geloof of je moet een heidne zijn, maar dan heb je een ander verhaal. als die scholen voldoen aan de eisen van de sholen comissie en het niveou van het onderwijs waarom niet dan. waarom dan moeilijk doen???

MELILLENSE
29-11-2003, 20:36
Origineel gepost door HeyoanQT Nogmaals STAAT en RELIGIE gescheiden. ALTIJD ,geen uitzonderingen , je bent op school om je voor te bereiden op je toekomst, leren over Allah doe je in de Moskee. Allemaal mooi in theorie...de praktijk wijst uit dat het anders is. Iets dat de mens gecreëerd heeft tegen de godsdienst, is gedoemd om te verdwijnen omdat het gewoon tegen de essentie is van het mens-zijn, of men het nou verdringt of niet, doet niets terzake. Iemands toekomst wordt bepaald door verschillende factoren; studie, ouders, omgeving, financiële toestand....religie. Het duidelijkste bewijs, Nederlandse moslims leven in een land waarin staat en religie ogenschijnlijk gescheiden zijn, maar niemands leven is dagdagelijks meer doordrongen door religie dan deze van een moslim; immers elke daad die hij stelt is religie en maakt hem/haar al dan niet tot ware moslim. Overigens, moest de staat het in haar hoofd halen om religieus onderwijs te verbieden, dan staan de keppeldragers als eerste om moord en brand te schreeuwen voor het afschaffen van elke wet of wetsvoorstel dat hen zou verbieden om Talmudonderwijs te volgen....en aangezien de Nederlandse wet ondergeschikt is aan de de wetten van de Talmud, zal de Nederlandse politicus gedwee haar wetjes terug inslikken. Conclusie: staat en religie zijn nog nooit zo dicht bij elkaar geweest, getuige de heibel die hieromtrent wordt veroorzaakt. MELILLENSE :belgie:

rytje
29-11-2003, 22:49
Origineel gepost door tetouani79 leg jij maar eens uit wat voor megatieve invloed het heeft op de samenleving. je toekost heeft alles te maken met je geloof of je moet een heidne zijn, maar dan heb je een ander verhaal. als die scholen voldoen aan de eisen van de sholen comissie en het niveou van het onderwijs waarom niet dan. waarom dan moeilijk doen??? Dat is een argument die bv katholieke scholen ook gebruiken...dus als moslim scholen ook aan dezelfde criteria kunnen voldoen....what's the difference? Geen woord echter gerept over katholieke scholen..Meneer zalm is niet consequent bezig....je kan niet selectief tegen godsdienstonderwijs zijn...anders torn je aan het gelijkheidsprincipe, gefundeerd in de grondwet... ik ben zelf tegen godsdienstonderwijs, maar wou ff de inconsequentie naar voren halen...

tetouani79
29-11-2003, 23:01
Origineel gepost door rytje Dat is een argument die bv katholieke scholen ook gebruiken...dus als moslim scholen ook aan dezelfde criteria kunnen voldoen....what's the difference? Geen woord echter gerept over katholieke scholen..Meneer zalm is niet consequent bezig....je kan niet selectief tegen godsdienstonderwijs zijn...anders torn je aan het gelijkheidsprincipe, gefundeerd in de grondwet... ik ben zelf tegen godsdienstonderwijs, maar wou ff de inconsequentie naar voren halen... het is een waardig argument vind ik. zolang de scholen lessen geven die voldoen aan de eisen en in het nederlands dan vidn ik dat het moet kunnen. en zeg nou eerlijk, hoeveel kinderen lopen nou een talachterstand als de meeste marokkanen hier naulijks marrokkaans kunnen. elke marokkaan spreekt beter nederlands dan marokkaans. laat staan de generatie die op komst is.

HeyoanQT
30-11-2003, 00:22
Alle scholen dienen los van religie te staan, MULTICULTURELE samenleving is daarbij het sleutelwoord, jullie denken dat Islam de meest volmaakte religie is, leuk echter je hindoese, christelijke,boedistische,joodse,protestantse,stre ng gereformeerde,jehova getuige , denkt precies hetzelfde. Dat wordt dus flink knokken in de klas he? , ik dacht het niet. Oprotten met je religie in de school, vecht het maar ergens anders uit in de coelissen, je moest je schamen als je jezelf op nationalistische manier op een voetstuk plaatst, daar hebben we WW2 door gehad en ervan geleerd dat je geen moer meer voorstelt dan een ander,het verschil tussen wijsheid en dwaasheid: een wijze man maakt een fout en stelt alles in het werk om de tweede keer te voorkomen, een dwaas maakt telkens dezelfde fout, ik hoef geen WW3 omdat jullie denken zo fantastisch te zijn. Maak er maar fantaste dwaas van, die tijd is allang voorbij, moet de jeugd dezelfde fout maken omdat ze ook zo stom willen zijn? Nee, het is zaak om van je geschiedenis te leren, het leert dat alleen als iedereen van alles en iedereen houdt , de rust en vrede terugkeert. Daar heb je Allah niet voor nodig om dat te weten. Daarom geen religie op scholen, die lessen volgen ze maar in hun tempels,moskeeen,synagogen en kerken , de staat IS onafhankelijk van religie, zo moet het zijn , want je leeft met je (anders denkende) medemens en daar moet je mee leven.

tetouani79
30-11-2003, 10:02
Origineel gepost door HeyoanQT Alle scholen dienen los van religie te staan, MULTICULTURELE samenleving is daarbij het sleutelwoord, jullie denken dat Islam de meest volmaakte religie is, leuk echter je hindoese, christelijke,boedistische,joodse,protestantse,stre ng gereformeerde,jehova getuige , denkt precies hetzelfde. Dat wordt dus flink knokken in de klas he? , ik dacht het niet. Oprotten met je religie in de school, vecht het maar ergens anders uit in de coelissen, je moest je schamen als je jezelf op nationalistische manier op een voetstuk plaatst, daar hebben we WW2 door gehad en ervan geleerd dat je geen moer meer voorstelt dan een ander,het verschil tussen wijsheid en dwaasheid: een wijze man maakt een fout en stelt alles in het werk om de tweede keer te voorkomen, een dwaas maakt telkens dezelfde fout, ik hoef geen WW3 omdat jullie denken zo fantastisch te zijn. Maak er maar fantaste dwaas van, die tijd is allang voorbij, moet de jeugd dezelfde fout maken omdat ze ook zo stom willen zijn? Nee, het is zaak om van je geschiedenis te leren, het leert dat alleen als iedereen van alles en iedereen houdt , de rust en vrede terugkeert. Daar heb je Allah niet voor nodig om dat te weten. Daarom geen religie op scholen, die lessen volgen ze maar in hun tempels,moskeeen,synagogen en kerken , de staat IS onafhankelijk van religie, zo moet het zijn , want je leeft met je (anders denkende) medemens en daar moet je mee leven. jij snapt nog steeds niet dat het leven van een moslim bepaald wordt door zijn relegie. en waar haal je ww3 vandaan? dus volgens jouw als je je relegie blijft behouden dan kom je in oorlog. komop man je weet wel beter. wij moslims weten dat ons geloof de volmaakte is, en ja de anderen denken dat hun geloof dat is. iedereen mag deneken en geloven wat hij/zij wilt. echter zijn er ook genoeg scholen die daar niets aan mee doen. dus geen lessen over het geloof of wat dan ook. je knt als ouder kiezen waar je je kind naar toe stuurt. als die kinderen naar een islamitische school gaan wil niet zeggen dat ze achter gaan lopen, en als dat het geval is nu dan ligt het aan de lessen en de les stof. want er wordt gewoon nederlnase les gegeven en ook wel in het nederlands. ik snap niet waaropm zo een heisa om niks eigenlijk. laat iedereen in zijn waarde. laat een mens kiezen voor wat ie wilt als het maar niet buiten de nederlandes wetgeving valt. zie je dat iemand/ school verkeerd bezig is dan kan je die gene/school aanpakken en niet gelijk alle scholen sluiten of een poging waget tot.

rytje
30-11-2003, 22:43

Hey, kan iemand mij vertellen wie die gozer met die baard is? Of is het weer zo een nep Sint, die kindertjes wil wijsmaken dat ie kadootjes voor ze heeft?

Pagina's : [1] 2 3