Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : ISLAM......berust op cultuur.......?????????

EMIEN
03-09-2002, 20:12

Ik hoor af en toe mensen roepen dat een deel van de Islam ook deels o de oude cultuur berust.....net als alle andere geloven........ Wat vindt jij daar van..........???????????????????

Dida
03-09-2002, 20:15
wat ik er van vind.. nou eerst wat in me kop kwam.. lees de koran..en volg gewoon wat daar staat..wat wel mag en niet mag.. en geen lariekoek van een cultuur van vroeger.. Ciao Baby ;)

Jemal2002
09-09-2002, 12:05
Origineel gepost door EMIEN Ik hoor af en toe mensen roepen dat een deel van de Islam ook deels o de oude cultuur berust.....net als alle andere geloven........ Wat vindt jij daar van..........??????????????????? De islam en Cultuur De belijdenis van de islam wordt ook bepaald door de cultuur van een land. De islam in Marokko is anders dan in bijvoorbeeld Turkije, Indonesië, Maleisië, Somalië. Cultuur is je identiteit als jij je cultuur los laat (verliest) dan weet je niet meer wie je bent. ……zo denkt men. Cultuur is dus essentieel voor mensen Daarom zie je ook dat in bijna alle landen cultuur en geloof gemengd wordt. Sommige mensen kunnen cultuur en geloof niet meer uit elkaar halen. Dat is gewoon eng.

MueZli
09-09-2002, 12:08
Cultuur is gebasseerd op Islam.

Jemal2002
09-09-2002, 12:47

Origineel gepost door MeuslitriX Cultuur is gebasseerd op Islam. Niet altijd....... kan een paar dingen opnoemen die echt cultuur geboden zijn en hebben niks met de islam te maken. Wil je zeggen dat de islamitische cultuur van Marokko hetzelfde is als die in Somalië??

MueZli
09-09-2002, 12:51
Ik wil niets zeggen. Islam is 1, geen 3. Drom wordt cultuur verandert en geshaped door de Islam.

Jemal2002
09-09-2002, 13:03
Origineel gepost door MeuslitriX Ik wil niets zeggen. Islam is 1, geen 3. Drom wordt cultuur verandert en geshaped door de Islam. Je begrijpt me verkeerd De islam is 1 ja Het uitvoeren van het geloof is anders…… En dat is wel cultureel geboden…..

ferozkalloe34
15-01-2003, 14:08
het is inderdaad waar dat veel mensen denken dat cultuur ook islam is terwijl er heel veel dingen tegen elkaar ingaan . maar iedereen heeft ongeveer de zelfde gebruiken van de islam

Tijn
15-01-2003, 14:28
"DE" islam bestaat niet, deze is namelijk afhankelijk van de interpretatie van de Koran en die interpretatie wordt grotendeels door de cultuur bepaald. ....zodoende is Islam altijd cultuurgebonden!