Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : wat betekent de huwelijksakte voor jullie?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

kawtar21
29-11-2003, 00:02

Hallo broeders en zusters :confused: :confused: .. Ik had een vraagje aan jullie...Ik heb een aantal maanden een jongen leren kennen..En het klikt tussen ons, ik ben van plan om hem over een paar maanden langs te laten komen.Onze ouder weten er vanaf..Ben van plan om volgend jaar in de zomer de huwelijksakte te tekenen. We hebben nog geen huis kunnen vinden....Daarom wachten we met de bruiloft tot na mijn studie..Dat zal over een jaar zijn....Nou had ik deze week een discussie met hem over wat nu wel en niet kan zodra je de akte hebt getekend...Hij vind het wel kunnen om dan met elkaar naar bed te gaan, omdat het dan halal is...Ik ben het daar dus helemaal niet mee eens...Het is wel waar wat hij zegt...dat het dus halal is, maar het is toch raar als je pas van plan bent om over een paar jaar te trouwen..nu al met elkaar naar bed te gaan...Er zou wat mis kunnen gaan, toch? Stel je voor , je raakt zwanger...dan heb je volgens mij echt een probleem..Maar hij vindt dat niemand dat dan hoeft te weten....Ik denk dat ik hierover met hem echt ruzie zal krijgen..Ik ben iemand die van de traditie houdt dat een bruid maagd moet bliven tot aan de bruiloft!! Wat is jullie reactie hierop,dames en heren...Ik verwacht serieuze antwoorden en onbenullige reacties!! Salaam een zuster

ChOcOtOfFfF
29-11-2003, 00:05
Je bent dan toch officieel man en vrouw?Als de akte getekend is en het huwlijk bekend is gemaakt aan de omgeving. Dus mag je met elkaar het bed delen. je zegt dat je wil wachten dat je getrouwd bent? wanneer is volgens jou het huwlijk geldig dan? na een trouwfeest pas? Wa Allahu A`lem

Selina
Als je getekent hebt ben je getrouwd,en volgens mij moet je wel met hem naar bed volgens de islam mag je niet langer dan 3 maanden wachten met sex.....allah ahlam ik zal kijken of ik daliel kan vinden Moge allah mij vergeven als ik iets verkeerd heb gezegt...amien

Najiha
Natuurlijk wilt hij dat niemand dat komt te weten en als je met hem naar bed gaat en je hebt het gedaan kan hij je in schande zetten bij de hele familie en je dumpen.Ik vind dat hij totaal geen respect toont dat hij zoeits vraagt.

Najiha
29-11-2003, 00:06

En stel dat het uit raakt tussen jullie je weet maar nooit Allah is groot en dan ??? Zit je daar ontmaagd yeah right.

Najib26
29-11-2003, 00:08
1. Ik weet niet of je vaak alleen met hem bent? En of jullie elkaar aanraken. Zo ja, dan is hebben jullie op dit moment een haramrelatie. Mijn tip is om er dan een einde aan te maken. Of nu meteen een huwelijksakte af te sluiten. 2. Je bent in principe man en vrouw als je de akte hebt opgesteld. Maar wees voorzichtig. Ik ken een waargebeurd verhaal waarbij de jongen aan zijn verloofde vroeg om met hem naar bed te gaan. Na lang aandringen ging ze akkoord. Daarna ging de man naar de vader van het meisje en zei dat ze zich bij hem heeft aangeboden. Daarom zei hij niet met haar het leven te kunnen delen. De vader gaf hem gelijk en verstootte zijn dochter. Dus wees voorzichtig, want je weet het maar nooit.

ippi
29-11-2003, 00:08
Ik zou het niet doen...

tangia19
29-11-2003, 00:09
als je goed kijkt in de islam is eigenlijk een trouwfeest (van tegenwoordig haram) en men denkt dat je pas getrouwd bent als je pas een trouwfeest hebt gedaan.Meid het is je man nu en hij moet juist met jou sex hebben.Je mag al zelfs bij hem wonen al heb je nog geen feest gedaan(wat eigenlijk niet hoeft.)

Najiha
29-11-2003, 00:10
Hieronder vind je een link over deze onderwerp http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=171254&perpage=15&display=&pagenumber=2

Najiha
29-11-2003, 00:11
Origineel gepost door tangia19 als je goed kijkt in de islam is eigenlijk een trouwfeest (van tegenwoordig haram) en men denkt dat je pas getrouwd bent als je pas een trouwfeest hebt gedaan.Meid het is je man nu en hij moet juist met jou sex hebben.Je mag al zelfs bij hem wonen al heb je nog geen feest gedaan(wat eigenlijk niet hoeft.) En als hij haar dumpt als hij se x met haar heeft gedaan wat dan?

Najib26
29-11-2003, 00:11
Origineel gepost door tangia19 als je goed kijkt in de islam is eigenlijk een trouwfeest (van tegenwoordig haram) en men denkt dat je pas getrouwd bent als je pas een trouwfeest hebt gedaan.Meid het is je man nu en hij moet juist met jou sex hebben.Je mag al zelfs bij hem wonen al heb je nog geen feest gedaan(wat eigenlijk niet hoeft.) Een trouwfeest is soenna en misschien wel verplicht (dat laatste weet ik niet 100 procent zeker). Het is in ieder geval op zijn minst aanbevolen om een trouwfeest te geven. Dat heeft een reden. Want door middel van een trouwfeest laat je de gemeenschap weten dat twee mensen halal bij elkaar zijn. Zo is het duidelijk voor de mensen. Bovendien voorkom je zo roddels. Uiteraard heb je wel gelijk dat er op veel Marokkaanse feesten veel haramdingen gebeuren: vrouwen die tussen mannen dansen op muziek, etc. En het overdreven veel geld dat wordt uitgegeven.

Najib26
29-11-2003, 00:13
Origineel gepost door Najiha En als hij haar dumpt als hij se x met haar heeft gedaan wat dan? Origineel gepost door Najib26 2. Je bent in principe man en vrouw als je de akte hebt opgesteld. Maar wees voorzichtig. Ik ken een waargebeurd verhaal waarbij de jongen aan zijn verloofde vroeg om met hem naar bed te gaan. Na lang aandringen ging ze akkoord. Daarna ging de man naar de vader van het meisje en zei dat ze zich bij hem heeft aangeboden. Daarom zei hij niet met haar het leven te kunnen delen. De vader gaf hem gelijk en verstootte zijn dochter. Dus wees voorzichtig, want je weet het maar nooit.

tangia19
29-11-2003, 00:15
Origineel gepost door Najib26 Een trouwfeest is soenna en misschien wel verplicht (dat laatste weet ik niet 100 procent zeker). Het is in ieder geval op zijn minst aanbevolen om een trouwfeest te geven. Dat heeft een reden. Want door middel van een trouwfeest laat je de gemeenschap weten dat twee mensen halal bij elkaar zijn. Zo is het duidelijk voor de mensen. Bovendien voorkom je zo roddels. Uiteraard heb je wel gelijk dat er op veel Marokkaanse feesten veel haramdingen gebeuren: vrouwen die tussen mannen dansen op muziek, etc. En het overdreven veel geld dat wordt uitgegeven. dat bedoel ik ...een trouwfeest is soenna maar geen fard.Maar een trouwacte is het andersom

kawtar21
29-11-2003, 00:18
maar is het niet schijnheilig om met hem naar bed te gaan en het aan niemand anders te vertellen en dan op je bruiloft die misschien over een paar jaar is...net te doen alsoff je dan nog maagd bent...volgens mij krig je dan echt schuldgevoelens tegenover je ouders.....en als e nou zwanger raakt...wat dan...mag je dan dat embryotje weg halen...is dat dan niet haram???

Selina
29-11-2003, 00:20

Origineel gepost door kawtar21 maar is het niet schijnheilig om met hem naar bed te gaan en het aan niemand anders te vertellen en dan op je bruiloft die misschien over een paar jaar is...net te doen alsoff je dan nog maagd bent...volgens mij krig je dan echt schuldgevoelens tegenover je ouders.....en als e nou zwanger raakt...wat dan...mag je dan dat embryotje weg halen...is dat dan niet haram??? Je kan toch tegen je ouders zeggen dat je met hem naar bed gaat :confused:

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8