Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Van haramrelatie tot (haram)huwelijk?

Pagina's : [1] 2

LZN
28-11-2003, 22:34

Salaam alaikoem, Zoals je al uit de titel al kunt afleiden had ik eerst een haramrelatie voor ik trouwde. Maar op dat moment was mijn man nog (en nog steeds) niet echt gelovig en ik toen ook niet. Ik ben getrouwd met mijn neef uit Maroc, heb een kind. Echter, ik begin me steeds meer en meer te interesseren om de Islam echt te praktiseren maar dan moeten wij veel dingen laten en mijn man wil niet mee met mij. Ook mag ik mij niet kleden hoe ik wil (lees: islamitisch kleden). Ik weet het allemaal niet meer, hoe meer tijd ik passeer met hem, lijkt het dat hij altijd zo zal blijven. Ik wil ook niet scheiden omdat we elkaar heel graag zien en we ook een kind hebben. Wat moet ik doen? O ja ik zit niet te wachten op reacties van zie je wel haramrelatie blablabla want ik was vroeger zelf ook niet echt praktiserend. Nog een tip voor de maskes: als je ooit wilt trouwen kijk dan aub eerst naar de imaan van je toekomstige, dat is het belangrijkste Wa alaikoum salaam.

sneakynawal
28-11-2003, 22:37
Als het bij jou is goed gekomen... dan komt het bij hem toch ook wel goed? Maar je moet hem niet gaan dwingen... dat werkt averechts!

chicamaroquia
28-11-2003, 22:41
Imaan is het belangrijkste binnen een huwelijk van twee moslims. Hij mag jou niet belemmeren in het uiten van je geloof en jij mag (kan) hem niet dwingen om meer aan de islam te doen, omdat hij het moet doen voor Allah (swt) en niet voor jou. Ik raad je aan om op een luchtige, nonchalante manier het onderwerp islam te laten vallen. Zet bijvoorbeeld een islamitsiche zender op en kijk samen met hem neer Amr Khaleed of een religieuze film. Zet af en toe een cd van de koran op. Probeer met subtiele hintjes duidelijk te maken dat zijn imaan vergroot moet worden... Succes!

ChOcOtOfFfF
28-11-2003, 22:44
Hem proberen erbij te betrekken, zorg dat hij je ziet als je bidt enz. Zeg hem hoe belangrijk het is om Allah te gehoorzamen omdat het leven maar zo kort is. Misschien is hij lui of heeft hij geen zin, maar wat als Allah geen zin heeft om hem 1 dag geen zuurstof te geven? Sowiezo moet je je niet laten weerhouden in je geloof. Je moet je man gehoorzaam zijn, mits dit niet in strijdt is met de Islam. Zorg wel dat je het tactisch aanpakt Insha Allah want netzoals SneaKy zegt, zou hij zich er alleen maar tegen verzetten. Wees dus het goede voorbeeld, Insha Allah opent hij zijn ogen dan ook. xxx Sou

ChOcOtOfFfF
28-11-2003, 22:46

Origineel gepost door naadiah Inschallah komt het ooit wel goed. Maar als vrouw steeds tegen je man moeten zeggen dat hij moet bidden, niet naar muziek luisteren en nog zoveel andere dingen, ik weet niet hoor. Ik wil hogerop geraken met mijn imaan en niet terug naar achter, die tijd is voorbij hamdoellillah. Maar het is wel soms moeilijk om met zo een persoon te leven. Want automatisch doe je dan ook mee. Zo is het maar net!:goedzo: je moet wel een hele sterke Imaan bezitten wil je hierdoor zelf ook niet afzakken.

sneakynawal
28-11-2003, 22:59
Misschien een hele domme vraag van mij (maar mijn baas van de Edah zegt... dat domme vragen NIET bestaan :D ).. Maar is je Imaan, je ziel?

chicamaroquia
28-11-2003, 23:01
je imaan is je geloof... De mate waarin je gelooft is de grootte van je imaan...

sneakynawal
28-11-2003, 23:05
Origineel gepost door chica*******a je imaan is je geloof... De mate waarin je gelooft is de grootte van je imaan... Thanks... maar je geloof bepaalt je ziel... oh wat een mooie quote van mij... ' je geloof bepaalt je ziel' ... :)

krimmie
28-11-2003, 23:06
Origineel gepost door naadiah Salaam alaikoem, Zoals je al uit de titel al kunt afleiden had ik eerst een haramrelatie voor ik trouwde. Maar op dat moment was mijn man nog (en nog steeds) niet echt gelovig en ik toen ook niet. Ik ben getrouwd met mijn neef uit Maroc, heb een kind. Echter, ik begin me steeds meer en meer te interesseren om de Islam echt te praktiseren maar dan moeten wij veel dingen laten en mijn man wil niet mee met mij. Ook mag ik mij niet kleden hoe ik wil (lees: islamitisch kleden). Ik weet het allemaal niet meer, hoe meer tijd ik passeer met hem, lijkt het dat hij altijd zo zal blijven. Ik wil ook niet scheiden omdat we elkaar heel graag zien en we ook een kind hebben. Wat moet ik doen? O ja ik zit niet te wachten op reacties van zie je wel haramrelatie blablabla want ik was vroeger zelf ook niet echt praktiserend. Nog een tip voor de maskes: als je ooit wilt trouwen kijk dan aub eerst naar de imaan van je toekomstige, dat is het belangrijkste Wa alaikoum salaam Je mag niet met een man trouwen die niets doet aan de islam heeft Allah in de koran voorgeschreven zo voorkom je veel problemen en obstakels die je nu al hebt ;)

chicamaroquia
28-11-2003, 23:07
Nefs is je ziel, imaan is je geloof. Dat die twee met elkaar te maken hebben is denk ik wel duidelijk, maar het is inderdaad een mooie quote... ;)

Selina
28-11-2003, 23:09
Origineel gepost door krimmie Je mag niet met een man trouwen die niets doet aan de islam heeft Allah in de koran voorgeschreven zo voorkom je veel problemen en obstakels die je nu al hebt ;) Zij is al getrouwd en ze hebben al een kind :rolleyes:

ChOcOtOfFfF
28-11-2003, 23:14
Origineel gepost door Selina Zij is al getrouwd en ze hebben al een kind :rolleyes: :D

Najib26
29-11-2003, 03:08
Is het toegestaan om in huwelijk te treden met iemand die niet bid? Vraag: Salaam moualaikoum warahmatoullahi wabarakatoehou, Op dit moment ben ik bezig met een partnerkeuze. Er is een man die mij ten huwelijk heeft gevraagd, maar ik heb hem afgewezen omdat hij niet bid (dit zegt hij zelf). Voor mij is de Islam heel belangrijk en ik vind het een goede rede om zo’n man niet te trouwen. Is dat juist? Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle, voorts: Het is niet toegestaan om met zo’n man te trouwen. In de voorgaande edities van “Wij Moslims” heeft u kunnen lezen hoe belangrijk het gebed is in de Islam. Iemand die niet bid treed buiten de oever van de Islam en wordt gezien als een ongelovige. In het boek “Fatáwa al-Mar-ah al-Moeslima” (Fatwa’s over de moslimvrouw), deel 2, pagina 747, lezen we de volgende fatwa; Er werd gevraagd aan Shaykh Moehammed Ibn al-‘Oethaymien: ‘mijn man vast niet in de Ramadan en hij bidt niet. Sterker nog, hij weerhoudt mij van alle goede daden. Hij wantrouwt mij zelfs zo erg dat hij thuis blijft van zijn werk om mij te controleren. Wat moet ik doen?’ De fatwa van de Shaykh luidt: ‘het is niet toegestaan om bij deze echtgenoot te blijven, omdat hij door het in de steek laten van zijn gebeden een kafir (ongelovige) is geworden. Het is een moslima niet toegestaan om bij een kafir te blijven. De Verhevene heeft gezegd in Soerat Al-Moemtah’anah, aayah 10: “…en zij (de ongelovige mannen) zijn niet toegestaan voor hen (de gelovige vrouwen)…” Het huwelijk tussen jou en hem is ongeldig; er is geen huwelijk tussen jullie twee, behalve als Allah (Geprezen en Verheven is Hij) hem recht leidt en hij berouw heeft en terugkeert naar de Islam…’ De fatwa gaat verder, maar tot zover heeft het betrekking op het nalaten van het gebed. Als zelfs een huwelijk niet meer geldig is, dan is het niet toegestaan om een huwelijk aan te gaan met een man die zijn gebeden niet verricht. Het is dus een geldige reden (en zelfs een verplichting) om zo’n man af te wijzen. Het is wel te adviseren om deze man uit te nodigen om zijn gebed te verrichten en hem te waarschuwen voor het gevaar van het nalaten van het gebed. Misschien weet hij dit niet en gaat hij met deze kennis zijn gebeden weer verrichten. Moge Allah (Verheven en Geprezen is Hij) hem leiden op het Rechte Pad. En Allah weet het beste. Cyber-imam Het team van al-Islaam.com

Najib26
29-11-2003, 03:18
Origineel gepost door Selina Zij is al getrouwd en ze hebben al een kind :rolleyes: De islam is belangrijker. wat als hij haar meesleurt? En hoe moet het met hun kind later?

Selina
29-11-2003, 06:18

Origineel gepost door Najib26 De islam is belangrijker. wat als hij haar meesleurt? En hoe moet het met hun kind later? Ik heb nog niet gezegt :confused:

Pagina's : [1] 2