Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : BTW-nummer.

Pagina's : [1] 2

Mevrouwtjuh_S
11-02-2008, 20:37

Hallo allemaal, Ik heb een vraagje, namelijk ik vroeg me af of iemand (ondernemer) me kan vertellen/uitleggen over de aanvraag/procedure van een BTW-nummer. Ik kan helaas niks bruikbaars op het internet vinden daarom doe ik het via deze weg. Ik hoop dat ik snel van iemand hoor die me wilt helpen. Groetjes, Mevrouwtjuh_S

2005_
11-02-2008, 20:54
Niets bruikbaars? http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/ondernemen_aanmelden/ondernemen_aanmelden-02.html#P18_1841 Neem het rustig door. Vul het formulier in, stuur het op en aan de hand van dit formulier krijg je je BTW-gegevens toegestuurd.

bent_el_magreb
11-02-2008, 21:10
binnen maximaal 5 werkdgn kun je, je btwnummer door middel van de opgaaf startende ondernemer, eenmanszaak, vof, bv etc.. ontvangen... Voor vragen kun je me berichten ;) Met vriendelijke groeten Bent_el_magreb

IlLeGal_NaDoR
11-02-2008, 22:27
Bel de belastingdienst en vraag naar de startersgids. (Ken even de naam niet precies) Dat is een boekje met alle regels waar je je aan dient te houden als ondernemer wat betreft belastingen. Daarnaast zijn er ook bijeenkomsten waar je alles verteld wordt over de belastingen en hoe je je administratie moet bijhouden. Kost 40 euro, maar die kan je weer aftrekken van je winst.

Mazlout
16-02-2008, 15:19

binnen maximaal 5 werkdgn kun je, je btwnummer door middel van de opgaaf startende ondernemer, eenmanszaak, vof, bv etc.. ontvangen... Voor vragen kun je me berichten ;) Met vriendelijke groeten Bent_el_magreb 5 dagen? wesh ben je gestoord wella? als je hem krijgt binnen 5 dagen dan mag je heeeeeeel blij zijn en in je handjes klappen. de officiele tijd die er voor staat is 6 tot 8 weken. Bel de belastingdienst en vraag naar de startersgids. (Ken even de naam niet precies) Dat is een boekje met alle regels waar je je aan dient te houden als ondernemer wat betreft belastingen. Daarnaast zijn er ook bijeenkomsten waar je alles verteld wordt over de belastingen en hoe je je administratie moet bijhouden. Kost 40 euro, maar die kan je weer aftrekken van je winst. Handboek Ondernemers. maar waar haal je die 40euro vandaan? volgens mij is zowel dat boek als het bijwonen van die startersdagen gewoon gratis.

lella_anisa
16-02-2008, 16:04
je moet op de website het formulier opgaaf startende ondernemer invullen en opsturen naar regio kantoor het duurt idd 5 WERKDAGEN is nieuwe procedure want als je na die 5 werkdagen nog niets hebt gehoord moet je bellen met belasting dienst (gratis nummer) en dan kunne ze daar bericht opmaken dat je binne 2 werkdagen wordt teruggebeld door belastingdienst..!! enne als je belt kunne ze nakijken of er al wat staat.. soms is het in behandeling en duurt t langer maar de belastingdienst is verplicht binne 5 werkdagen wat te laten weten hierover.. je kan ook bellen met belastingdienst en vragen om een afspraak voor startende ondernemers die maken ze dan via de telefoon en wordt je ook binne 2/3 werkdagen teruggebeld met een datum wanneer je kan komen en ze kunnen een starterspakket toesturen. je moet wel opletten wanneer je je gaat inschrijven bij de kvk dat bij sommige kvk kantoren je automatisch wordt ingeschreven bij belastingdienst. dus dat moet je ff daar navragen. ehmmm ff denke of ik nog meer info weet voor je.... owjaa als je t formulier download op de website moet je eve de goeie uitkiezen want het zijn er drie dus ligt eraan welke rechtsvorm je onderneming is.. als je freelancer bent valt dat onder eenmanszaken maar het klopt dus niet dat er 6/8 weken verstrijken voor je btw nummer krijgt.. want de nieuwe procedure is dus 5 werkdagen en als t langer duurt bellen zodat ze er vaart achter zetten!! (ps ik werk bij belastingtelefoon er belle iedere dag mense die ik dit verhaaltje vertell..;) als je vragen hebt hoor ik t wel..:D) groetjes Anisa

lella_anisa
16-02-2008, 16:09
owjaa als je het formulier dus hebt opgestuurd en na 5 werkdagen krijg je post er staat dan niet letterlijk in de brief BTW nummer.. het wordt ook wel fiscaal nummer genoemd of omzetbelastingnummer en je krijgt een brief met daarin ' vast stelling btwplicht' en daarin staat je btw nummer ook ehmm als t een eenmanszaak is zal je btw nummer bestaan uit je sofi nummer en je volledige btw nummer waar je dus mee moet factureren begint met de hoofdletters NL en eindigt op B01 (of B02 als je al eerder een bedrijf had) :zwaai:

IlLeGal_NaDoR
16-02-2008, 20:27
5 dagen? wesh ben je gestoord wella? als je hem krijgt binnen 5 dagen dan mag je heeeeeeel blij zijn en in je handjes klappen. de officiele tijd die er voor staat is 6 tot 8 weken. Handboek Ondernemers. maar waar haal je die 40euro vandaan? volgens mij is zowel dat boek als het bijwonen van die startersdagen gewoon gratis. Nee. Het boek is gratis, maar het bijwonen van zo'n bijeenkomst zijn kosten aan verbonden. Ik ben er een keer geweest. (Ik heb toen niet betaald omdat ik iemand ken die de bijeenkomst verzorgde, maar anderen hebben 40 euro moeten betalen) Bijeenkomst was op het belastingkantoor zelf. Startersdagen worden ook door de KVK en de Rabobank o.a. gehouden. Of daar kosten aan zijn verbonden weet ik niet.

bent_el_magreb
16-02-2008, 21:54
5 dagen? wesh ben je gestoord wella? als je hem krijgt binnen 5 dagen dan mag je heeeeeeel blij zijn en in je handjes klappen. de officiele tijd die er voor staat is 6 tot 8 weken. Handboek Ondernemers. maar waar haal je die 40euro vandaan? volgens mij is zowel dat boek als het bijwonen van die startersdagen gewoon gratis. Nou ja dat is de procedure 5 werkdgn enne het kan eventueel uitlopen tot 3 wkn, maar zoals mijn collega zei : lala_anisa na 5 wrkdgn als ze het niet ontvangt kan ze contact opnemen met ons ;) nou enne de tijd van 6 tot 8 wkn is verleden tijd. dat was voorheen walakin nu niet. MVg bent_el_magreb

bent_el_magreb
16-02-2008, 21:55
owjaa als je het formulier dus hebt opgestuurd en na 5 werkdagen krijg je post er staat dan niet letterlijk in de brief BTW nummer.. het wordt ook wel fiscaal nummer genoemd of omzetbelastingnummer en je krijgt een brief met daarin ' vast stelling btwplicht' en daarin staat je btw nummer ook ehmm als t een eenmanszaak is zal je btw nummer bestaan uit je sofi nummer en je volledige btw nummer waar je dus mee moet factureren begint met de hoofdletters NL en eindigt op B01 (of B02 als je al eerder een bedrijf had) :zwaai: :goedzo: tot spreeks/ziens schatje :D

nadortje
16-02-2008, 21:56
Nou ja dat is de procedure 5 werkdgn enne het kan eventueel uitlopen tot 3 wkn, maar zoals mijn collega zei : lala_anisa na 5 wrkdgn als ze het niet ontvangt kan ze contact opnemen met ons ;) nou enne de tijd van 6 tot 8 wkn is verleden tijd. dat was voorheen walakin nu niet. MVg bent_el_magreb ik weet wie jij bent hahahaha ik ben ook een collega van jou hahahaha

bent_el_magreb
16-02-2008, 21:58
ik weet wie jij bent hahahaha ik ben ook een collega van jou hahahaha Uhm k denk dat ik weet wie je bent, van IB toch?!

nadortje
16-02-2008, 22:07
Uhm k denk dat ik weet wie je bent, van IB toch?! ja klopt maar geen name zeggen aub. hoe is ie meid

lella_anisa
16-02-2008, 22:37
:goedzo: tot spreeks/ziens schatje :D hihihi owww jij bent t ?? mijn naamgenootje? joeehoeee lang nie gesproke heaa:D ik zie je inshaallah snel weer op werk liefje dikke kus :sjans:

Mazlout
17-02-2008, 05:54

je moet op de website het formulier opgaaf startende ondernemer invullen en opsturen naar regio kantoor het duurt idd 5 WERKDAGEN is nieuwe procedure want als je na die 5 werkdagen nog niets hebt gehoord moet je bellen met belasting dienst (gratis nummer) en dan kunne ze daar bericht opmaken dat je binne 2 werkdagen wordt teruggebeld door belastingdienst..!! enne als je belt kunne ze nakijken of er al wat staat.. soms is het in behandeling en duurt t langer maar de belastingdienst is verplicht binne 5 werkdagen wat te laten weten hierover.. je kan ook bellen met belastingdienst en vragen om een afspraak voor startende ondernemers die maken ze dan via de telefoon en wordt je ook binne 2/3 werkdagen teruggebeld met een datum wanneer je kan komen en ze kunnen een starterspakket toesturen. je moet wel opletten wanneer je je gaat inschrijven bij de kvk dat bij sommige kvk kantoren je automatisch wordt ingeschreven bij belastingdienst. dus dat moet je ff daar navragen. ehmmm ff denke of ik nog meer info weet voor je.... owjaa als je t formulier download op de website moet je eve de goeie uitkiezen want het zijn er drie dus ligt eraan welke rechtsvorm je onderneming is.. als je freelancer bent valt dat onder eenmanszaken maar het klopt dus niet dat er 6/8 weken verstrijken voor je btw nummer krijgt.. want de nieuwe procedure is dus 5 werkdagen en als t langer duurt bellen zodat ze er vaart achter zetten!! (ps ik werk bij belastingtelefoon er belle iedere dag mense die ik dit verhaaltje vertell..;) als je vragen hebt hoor ik t wel..:D) groetjes Anisa dat is na aangepast na mijn vertrek... doe ze de groeten daar in die zaal helemaal achterin (of zit je niet bij omzetbelasting?)

Pagina's : [1] 2