Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Stel jezelf eens 5 vragen..

Pagina's : [1] 2 3

gwoOn_sarah
09-02-2008, 21:06

Salaamoe 3alaikom wa ra3matAllah wa barakatoe, 1. Eet jij weleens voedsel dat niet van Allah komt en aan Allah toebehoort. 2. Is er ergens op deze wereld een plaats waar jij je kunt verstoppen voor Allah. 3. Is er iemand in de wereld die Malik al-mawt kan tegenhouden wanneer jouw tijd gekomen is. 4. Is er ergens een plaats waar Allah niet regeert; waar Allah geen koning is. 5. Zal iemand jouw kunnen helpen, en de engelen tegen kunnen houden, wanneer deze jouw in de hel gooien op Yawm al-Qiyama. Is er iemand buiten Allah.. Wij weten allemaal het antwoord. Maar onze daden laten het niet altijd zien. Er is geen grotere macht dan Allah en alleen hij zal ons kunnen helpen. Alleen Hem moeten wij om hulp vragen en alleen Hem moeten wij vertrouwen. We weten het allemaal, het antwoord op al deze vragen is: NEE Waarom zondigen wij dan nog? 3alaikom salaam wa ra3matAllah wa barakatoe

Pure_Beauty
09-02-2008, 21:32
die vraag stel ik ook vaak aan mezelf :kweetnie:

gwoOn_sarah
09-02-2008, 21:45
Gair inchaAllah, :sjans:.

tanger_Hanae_
09-02-2008, 21:56
chokran zuster :) ghair inscha allah

diehard
09-02-2008, 22:18

mooi verwoord!!! thumbs up!!!

ladyzzz
09-02-2008, 22:45
shoekran oegtie moge allah je belonen. saitan verleid ons te veel :(

otaku
10-02-2008, 00:11
1. Eet jij weleens voedsel dat niet van Allah komt en aan Allah toebehoort. Eh....hoe controleer je dat? Maar goed, ik geloof niet in Allah dus ik denk dat geen enkel voedsel van Allah komt. Of bedoel je dit als metafoor? 2. Is er ergens op deze wereld een plaats waar jij je kunt verstoppen voor Allah. Overal 3. Is er iemand in de wereld die Malik al-mawt kan tegenhouden wanneer jouw tijd gekomen is. Nee, als je tijd gekomen is dan is het tijd om te gaan. 4. Is er ergens een plaats waar Allah niet regeert; waar Allah geen koning is. Bij iedereen die niet in Allah gelooft. 5. Zal iemand jouw kunnen helpen, en de engelen tegen kunnen houden, wanneer deze jouw in de hel gooien op Yawm al-Qiyama. Ik geloof niet in hemel en hel.

mocroroosje15
10-02-2008, 00:37
1. Eet jij weleens voedsel dat niet van Allah komt en aan Allah toebehoort. Eh....hoe controleer je dat? Maar goed, ik geloof niet in Allah dus ik denk dat geen enkel voedsel van Allah komt. Of bedoel je dit als metafoor? 2. Is er ergens op deze wereld een plaats waar jij je kunt verstoppen voor Allah. Overal 3. Is er iemand in de wereld die Malik al-mawt kan tegenhouden wanneer jouw tijd gekomen is. Nee, als je tijd gekomen is dan is het tijd om te gaan. 4. Is er ergens een plaats waar Allah niet regeert; waar Allah geen koning is. Bij iedereen die niet in Allah gelooft. 5. Zal iemand jouw kunnen helpen, en de engelen tegen kunnen houden, wanneer deze jouw in de hel gooien op Yawm al-Qiyama. Ik geloof niet in hemel en hel. :zwaai:

gwoOn_sarah
10-02-2008, 11:16
1. Eet jij weleens voedsel dat niet van Allah komt en aan Allah toebehoort. Eh....hoe controleer je dat? Maar goed, ik geloof niet in Allah dus ik denk dat geen enkel voedsel van Allah komt. Of bedoel je dit als metafoor? 2. Is er ergens op deze wereld een plaats waar jij je kunt verstoppen voor Allah. Overal 3. Is er iemand in de wereld die Malik al-mawt kan tegenhouden wanneer jouw tijd gekomen is. Nee, als je tijd gekomen is dan is het tijd om te gaan. 4. Is er ergens een plaats waar Allah niet regeert; waar Allah geen koning is. Bij iedereen die niet in Allah gelooft. 5. Zal iemand jouw kunnen helpen, en de engelen tegen kunnen houden, wanneer deze jouw in de hel gooien op Yawm al-Qiyama. Ik geloof niet in hemel en hel. Moge Allah jouw leiden, :jammer:. Alles op de aarde en hemel behoort tot Allah, de Almachtige, maar jullie weten het niet. [ Met jullie bedoel ik; jullie ''verdwaalde'']

otaku
10-02-2008, 21:15
Moge Allah jouw leiden, :jammer:. Alles op de aarde en hemel behoort tot Allah, de Almachtige, maar jullie weten het niet. [ Met jullie bedoel ik; jullie ''verdwaalde''] Zijn Christenen, Joden, Hindu's, Boedhisten, Shinto, Indianen, Atheisten, Agnosten allemaal verdwaald? Lijkt me sterk dat driekwart van de mensheid er naast zit? En hoe zit het met de stammen in Afrika en Zuid-Amerika die nog nooit van Allah hebben gehoord? Kun je het hen kwalijk nemen? En Waarom heeft Allah pas van zich laten horen ergens in de 15e eeuw na Christus? De aarde is tenslotte al 4,5 miljard jaar oud, dan was Allah er toch maar verrekte laat bij.... Dus al die oude culturen, oude Egyptenaren, Maya's, Inca's, Romeinen, Grieken, Germanen.. dat is allemaal voor jan lul geweest? Zij hebben nog nooit van Allah, Koran of Mohammed gehoord, die bestonden toen nog niet. Branden nu allemaal in de hel? Hou toch op zeg. Als het allemaal zo vanzelfsprekend is, waarom zijn er dan zoveel religies op deze aardbol? Dan zou Allah daar vast wel een stokje voor hebben gestoken. Vroeger dachten mensen dat de zon om de aarde draaide en dat de wereld plat was, dat donder en bliksem, mist het werk van god waren. Aangezien iedere religie roept dat het de enige juiste is, vind ik het veel aannemelijker dat ze er allemaal naast zitten en dat er simpelweg geen god is. De mens heeft god geschapen, niet andersom, om antwoord te geven op moeilijke vragen, de zin van het bestaan. Als je daar tevreden mee bent en je er je geluk uit haalt dan ben ik oprecht gelukkig voor jou. Ik geloof het zelf niet, maar dat maakt verder niet uit.

samya_II
11-02-2008, 02:25
Masha Allah!

gwoOn_sarah
11-02-2008, 21:35
Islam is de enige echte godsdienst die er is en altijd is geweest. Alle profeten die gestuurd zijn, zijn gestuurd door Allah om de mens kennis te brengen. En wat betreft je stukje van 3/4 vd. wereld gelooft het niet, dat maakt het nog geen on-waarheid. Je hebt sterkere feiten nodig, jongeman. Volgende keer dat je denkt dat er geen god bestaat denk dit dan eens: Zijn wij om niets verwerkt om 80 jaar op aarde verderf te zaaien. Er zal toch iets moeten zijn, nĂ¡ de dood. gegroet

Riiffia__
11-02-2008, 21:44
1. Eet jij weleens voedsel dat niet van Allah komt en aan Allah toebehoort. Eh....hoe controleer je dat? Maar goed, ik geloof niet in Allah dus ik denk dat geen enkel voedsel van Allah komt. Of bedoel je dit als metafoor? 2. Is er ergens op deze wereld een plaats waar jij je kunt verstoppen voor Allah. Overal 3. Is er iemand in de wereld die Malik al-mawt kan tegenhouden wanneer jouw tijd gekomen is. Nee, als je tijd gekomen is dan is het tijd om te gaan. 4. Is er ergens een plaats waar Allah niet regeert; waar Allah geen koning is. Bij iedereen die niet in Allah gelooft. 5. Zal iemand jouw kunnen helpen, en de engelen tegen kunnen houden, wanneer deze jouw in de hel gooien op Yawm al-Qiyama. Ik geloof niet in hemel en hel. ik zou zeggen verdiep je meer in de islam want tis gwn onzin wat jij zegt

otaku
11-02-2008, 22:01
ik zou zeggen verdiep je meer in de islam want tis gwn onzin wat jij zegt Verdiep je eens meer in andere geloofsovertuigingen dan de Islam. Je zult zien dat er talloze visies op de mensheid zijn. Als jij in Japan geboren was dan was je nu Shinto boedhist geweest, je geloof wordt over het algemeen bepaald door opvoeding en niet door persoonlijke overtuiging. Je persoonlijke overtuiging is in de meeste gevallen een gevolg van je opvoeding. Als ik in de bijbelgordel van Nederland was geboren dan was ik vast en zeker zwaar gereformeerd geweest nu. En ik ben blij voor je dat jij je geluk vindt in de Islam, ikzelf heb er echter niets mee.

Riiffia__
11-02-2008, 22:03

Verdiep je eens meer in andere geloofsovertuigingen dan de Islam. Je zult zien dat er talloze visies op de mensheid zijn. Als jij in Japan geboren was dan was je nu Shinto boedhist geweest, je geloof wordt over het algemeen bepaald door opvoeding en niet door persoonlijke overtuiging. Je persoonlijke overtuiging is in de meeste gevallen een gevolg van je opvoeding. Als ik in de bijbelgordel van Nederland was geboren dan was ik vast en zeker zwaar gereformeerd geweest nu. En ik ben blij voor je dat jij je geluk vindt in de Islam, ikzelf heb er echter niets mee. neee ik ga me daar niet in verdiepen omdat ik weet dat de islam de enigste goddienst is en je zei wrm liet allah pas van zich horen bij de geboorte van de profeet mohamed nou daarvoor ware ze christenen en joden toen waren zeg maar dat de moslims toen gingen ze de verkeerde kant op toen bestond de islam

Pagina's : [1] 2 3