Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De wereld zou nou bijna kunnen vergaan???

Pagina's : [1] 2 3 4

mohammed_b74709
27-11-2003, 21:51

Het zou mij niks verbazen als deze wereld het nog geen eens 100 jaar zou halen. Het is nu al zo een puinhoop op deze aarde kijk eens om je heen, kijk hoeveel mensen er bij komen dan er sterven en het schijnt over 50 jaar een ramp te gaan worden met overvloed van de geboortegolf. En de olie begint nou op te raken en dan zou het problematisch worden, alle bedrijven zouden failled kunnen gaan, kijk naar de broeikaseffect en kijk betreft de oorlogen op deze wereld het wordt maar erger dan minder kijk hoe de islam wordt onderdrukt deze tijd eerst was het palestina en dan afganistan en dan irak en nu dreigt zelfs iran ten onder te gaan, waar zal dit dan nu nog naar toe leiden?????? graag uw reactie hierop

Khanoussi
27-11-2003, 21:56
Tja als je kijkt naar alle oorlogen die er zijn en zijn geweest , alle natuurrampen , vliegtuigongelukken , ongelukken met veerboten , terroristische aanslagen etc etc , zou je toch bijna af gaan vragen of er wel een god bestaat

mohammed_b74709
27-11-2003, 22:27
oke budster hoezo vind je dat goed dat de islam wordt onderdrukt> verklaar dat eens

appie666
27-11-2003, 23:02
Origineel gepost door Budster_2 Zoals je misschien weet vind ik ieder geloof verdervelijk. Alle oorlogen komen voort uit religie of het nu Islam, christendom of jodendom is*. Ik denk dat iedere religie wel het hoogtepunt van achterlijkheid heeft/heeft gehad. Op dit moment staat Islam qua achterlijkheid op Nr. 1. Kijk maar eens objectief naar alle islamitische landen, of gewoon op dit forum, uitspraken die moslims doen over homo's bijvoorbeeld. * Ik geloof dat de enige levensovertuiging die niet schadelijk is voor de mensheid het boedisme is, maar ik geloof ook dat dit niet een echte religie is. En ik moet me erg vergissen maar volgens mij is het boedisme ook nooit betrokken geweest bij een of andere oorlog. Homoseksualiteit, dat is het toppunt van achterlijkheid ;)

mohammed_b74709
27-11-2003, 23:12

Sorry meneer, ik raad u eerst maar eens om de koran te gaan bestuderen voordat u zulke praatjes gaat verkopen? en dan zal je vanzelf wel zien dat het niet toegestaan is om mensen te discrimineren of ze te beoordelen, of het nou christenen, joden of homo's zijn. Er is er een die er over mag oordelen en dat is ALLAH Maar tsja je hebt mensen die zich er niet aanhouden en vele zogenaamde moslims die dat niet accepteren, maar het heeft ook niet met het geloof te maken want geen een gezin laat ook zijn kinderen om homo te worden>>> dit wordt ook nergens maar ook nergens geaccepteerd in een gezin waar dan ook, ook al geloven ze nergens in die accepteren het ook niet jongeman en dus ga niet over religies praten want daar komt het gewoon niet vandaan. Want de mens zelf is daar optegen en niet de islam er steeds bij halen.

HawkMoon269
27-11-2003, 23:26
Origineel gepost door Budster_2 Zoals je misschien weet vind ik ieder geloof verdervelijk. Alle oorlogen komen voort uit religie of het nu Islam, christendom of jodendom is*. Ik denk dat iedere religie wel het hoogtepunt van achterlijkheid heeft/heeft gehad. Op dit moment staat Islam qua achterlijkheid op Nr. 1. Kijk maar eens objectief naar alle islamitische landen, of gewoon op dit forum, uitspraken die moslims doen over homo's bijvoorbeeld. * Ik geloof dat de enige levensovertuiging die niet schadelijk is voor de mensheid het boedisme is, maar ik geloof ook dat dit niet een echte religie is. En ik moet me erg vergissen maar volgens mij is het boedisme ook nooit betrokken geweest bij een of andere oorlog. Islam achterlijke Godsdienst nr 1?? :confused: Het is alleen dat de aanhangers er verkeerd mee omgaan,en daarom denk jij dat de Islam achterlijk is. De Islam is de enige Godsdienst die de mens hier op aarde een plaats verzekerd in het Hiernamaals. Ik wil niet beledigen,maar alle andere Godsdiensten hier op aarde zijn onzin. Dat jij de Islam niet volgt is jouw pakkie an. God heeft niemand verplicht om in Hem te geloven of naar zijn wetten te handelen. Maar op de dag dat je sterft is er geen weg terug :cool:

mohammed_b74709
27-11-2003, 23:38
budster zoals je eerder bekende: JE STROOIT MAAR WAT OP HET NET!!!>>>>>HAHAHAHAHAHA ZICHZELF BELACHELIJK GEMAAKT

HawkMoon269
28-11-2003, 00:01
Origineel gepost door Budster_2 Even een ander voorbeeld: Stel ik ben tegen communisme omdat dit de persoonlijke ontwikkeling van mensen tegen houd. Dan begrijp je wat ik bedoel. toch? Toen onze Karl het communisme bedacht, heeft hij niet beseft dat dit een enorm nadeel zou kunnen zijn aan zijn plan. Je kan natuurlijk zeggen dat dit het probleem is van de aanhangers van het communisme, maar het zijn wel de regels van het communisme die allerlei ongewenste problemen in een maatschapij veroorzaken. Je zegt zelf het probleem ligt bij de aanhangers van het geloof, maar het geloof is verantwoordelijk voor het gedrag van zijn aanhangers, snappie. Overgens heel grappig om te lezen dat je andere geloven onzin vind, waarom denk je eigenlijk dat jouw geloof het enige juiste geloof is. Het enige (niet al te sterke) bewijs is een boek, dat hebben die andere geloven ook! Het geloof is helemaal niet verantwoordelijk voor de stommiteiten die diens aanhangers begaan.Het zijn meestal culturele aspecten die een grote rol spelen en die zijn in de loop van de eeuwen met de Islam vermengd.Jij ziet dagelijks Palestijnen die zich zelf opblazen,een vrouw die 100 meter achter haar man aan loopt,een broer die zijn zus met trots vermoord in Afghanistan en Pakistan,omdat ze waarschijnlijk iets heeft gedaan wat het gezin in een slecht daglicht heeft gebracht,clitorissen die bij vrouwen in Somalie en Zuid-Soedan worden afgesneden,etc,etc Maar vriend dat heeft niks met de Islam te maken,nogmaals het zijn de aanhangers die een verkeerd beeld van de Islam geven :cool:

sneakynawal
28-11-2003, 00:02
hmmZzz ik zou nu wel willen gaan... al die haat op de wereld, is geen wereld om in te leven...

mohammed_b74709
28-11-2003, 00:41
Origineel gepost door Budster_2 Even een ander voorbeeld: Stel ik ben tegen communisme omdat dit de persoonlijke ontwikkeling van mensen tegen houd. Dan begrijp je wat ik bedoel. toch? Toen onze Karl het communisme bedacht, heeft hij niet beseft dat dit een enorm nadeel zou kunnen zijn aan zijn plan. Je kan natuurlijk zeggen dat dit het probleem is van de aanhangers van het communisme, maar het zijn wel de regels van het communisme die allerlei ongewenste problemen in een maatschapij veroorzaken. Je zegt zelf het probleem ligt bij de aanhangers van het geloof, maar het geloof is verantwoordelijk voor het gedrag van zijn aanhangers, snappie. Overgens heel grappig om te lezen dat je andere geloven onzin vind, waarom denk je eigenlijk dat jouw geloof het enige juiste geloof is. Het enige (niet al te sterke) bewijs is een boek, dat hebben die andere geloven ook! ja maar het leuke is ervan dat de KORAN het boek van god is en dus altijd hetzelfde is geweest en het gebaseerd op de waarheid is en mensen die de koran nooit hebben bestudeerd>die denken meer dan dat ze doen en daardoor krijg ZE negatieve denkbeelden er door en het leuke is mensen die de koran serieus hebben bestudeerd die bekeren zich ineens tot het geloof omdat die mensen waarschijnlijk gedacht te hebben om voor einstein te willen spelen en dachten van zo dan gaan we nu de koran effe op zijn kop zetten en de fouten eruit halen die niet kunnen>>MAAR HELAAS IN DE KORAN STAAN ER GEEN FOUTEN! ER STAAT ALLEEN MAAR DE WAARHEID EN DE FEITEN DIE ZICH DOOR JULLIE ONGELOVIGE LATER PAS ONTDEKKEN EN ER NIKS VAN WISTEN DAT HET AL IN DE KORAN EN ALTIJD HEEFT GESTAAN. En bij de bijbel wordt het kennelijk elk jaar veranderd door de mensen zelf en verschillen per bijbel!

mohammed_b74709
28-11-2003, 01:05
Origineel gepost door Descartes Het is niet alleen steeds hetzelfde sprookjesboek, maar ook steeds dezelfde grijsgedraaide grammofoonplaat. Ga toch eens die grijze cellen gebruiken en daar creatieve gedachten mee ontwikkelen, in plaats van de fantasterijen van een goeroe (en daar waren er heel veel van) uit het verre verleden klakkeloos na te kakelen. Kennlijk is het pijnlijk voor je om de waarheid aan te gaan en dan kan de nederlander maar 1 ding en dat is afzeiken! :zwaai:

badr007
28-11-2003, 01:10
Sallam, Allereerst wil ik graag reageren op het feit dat we aan het begin staan van een nieuwe tijdperk. De mens evolueert en ontwikkelt zich steeds beter, met als keerzijde dat er 2 groepen zullen ontstaan: De mensen die wel goed ontwikkeld, rijk, gezond etc zijn en de ene groep die het tegenovergestelde is. Hierdoor ontstaan spanningen tussen bevolkingsgroepen, we hebben het gezien op 11 september en we zien het nu nog steeds bij de aanslagen van Irak en turkije. Het is niet de schuld van de Islam maar van de mensen die de Koran en de Islam verkeerd interpreteren en verkeerde ideeën krijgen. Ik benadruk ook het feit dat er talloze verkeerde interpretaties zijn van de Koran, we zien het ook in de Hadid( De ene 3eliem zegt iets anders dan de andere 3eliem). Verder denk ik vaak dat velen Islamieten vergeten dat wij in Nederland zijn ipv Marokko, Tunesië, Algerije of welk ander islamitisch land dan ook. Er is wel een vrijheid van meningsuiting maar wij moeten ook weer niet te ver hierin gaan. En om terug te komen op het feit dat de fosiele brandstoffen opraken, dat kan inderdaad kloppen maar zo ver is het nog niet, we praten over een tijdsbestek van enkele honderden jaren. Verder staat de techniek en de wetenschap niet stil, er komen steeds meer modernere vormen van brandstoffen(denk maar eens aan waterstof-technologie bij Bmw en Ford bijv) die steeds meer serieuzer en realistischer uitvoerbaar worden en ook steeds meer efficiënter zijn. Dat het tegenwoordig zo anders in de maatschappij is dan vroeger heeft vooral te maken met het feit dat de maatschappij, vooral in Nederland, vrijer en verloedert is geworden en geen discipline kent waardoor de burgers geen waarden en normen kent. Dit heeft met allerlei factoren te maken waarop ik helaas geen uitgebreide uitleg kan geven. Dan praten we over: Opvoeding, gedrag/instelling/mentaliteit, de media die invloed hebben etc.( er zullen wel zeker meerdere factoren zijn.) We weten dat Nederland het eerste land is met Homo-huwelijken, en de omstreden abortus-wet. Verder is het nu economisch niet echt super te noemen, maar de economie is nu éénmaal zo. We kennen natuurlijk de recessies en inflaties in het verleden die na een periode van wantrouwen in de economie weer omgebogen worden in een langzame groei in de vertrouwen van de mensen en dus de economie. Dus dat het economisch zo is, heeft vooral te maken met: -11 september -Invoer van de Euro. -Het aantreden van Bush, die de amerikaanse economie verslechterd. -Instabiliteit in het midden-oosten. -etc.(ook hier kan ik weer heel uitgebreid zijn) Kortom: De economie is net een slinger die van links naar rechts gaat en omgekeerd. Dat het nu economisch minder gaat wil niets zeggen, in het verleden zijn er ergere economische recessies geweest. De wereld is wat wij ervan maken. Badr.

mohammed_b74709
28-11-2003, 01:23
Origineel gepost door badr007 Sallam, Allereerst wil ik graag reageren op het feit dat we aan het begin staan van een nieuwe tijdperk. De mens evolueert en ontwikkelt zich steeds beter, met als keerzijde dat er 2 groepen zullen ontstaan: De mensen die wel goed ontwikkeld, rijk, gezond etc zijn en de ene groep die het tegenovergestelde is. Hierdoor ontstaan spanningen tussen bevolkingsgroepen, we hebben het gezien op 11 september en we zien het nu nog steeds bij de aanslagen van Irak en turkije. Het is niet de schuld van de Islam maar van de mensen die de Koran en de Islam verkeerd interpreteren en verkeerde ideeën krijgen. Ik benadruk ook het feit dat er talloze verkeerde interpretaties zijn van de Koran, we zien het ook in de Hadid( De ene 3eliem zegt iets anders dan de andere 3eliem). Verder denk ik vaak dat velen Islamieten vergeten dat wij in Nederland zijn ipv Marokko, Tunesië, Algerije of welk ander islamitisch land dan ook. Er is wel een vrijheid van meningsuiting maar wij moeten ook weer niet te ver hierin gaan. En om terug te komen op het feit dat de fosiele brandstoffen opraken, dat kan inderdaad kloppen maar zo ver is het nog niet, we praten over een tijdsbestek van enkele honderden jaren. Verder staat de techniek en de wetenschap niet stil, er komen steeds meer modernere vormen van brandstoffen(denk maar eens aan waterstof-technologie bij Bmw en Ford bijv) die steeds meer serieuzer en realistischer uitvoerbaar worden en ook steeds meer efficiënter zijn. Dat het tegenwoordig zo anders in de maatschappij is dan vroeger heeft vooral te maken met het feit dat de maatschappij, vooral in Nederland, vrijer en verloedert is geworden en geen discipline kent waardoor de burgers geen waarden en normen kent. Dit heeft met allerlei factoren te maken waarop ik helaas geen uitgebreide uitleg kan geven. Dan praten we over: Opvoeding, gedrag/instelling/mentaliteit, de media die invloed hebben etc.( er zullen wel zeker meerdere factoren zijn.) We weten dat Nederland het eerste land is met Homo-huwelijken, en de omstreden abortus-wet. Verder is het nu economisch niet echt super te noemen, maar de economie is nu éénmaal zo. We kennen natuurlijk de recessies en inflaties in het verleden die na een periode van wantrouwen in de economie weer omgebogen worden in een langzame groei in de vertrouwen van de mensen en dus de economie. Dus dat het economisch zo is, heeft vooral te maken met: -11 september -Invoer van de Euro. -Het aantreden van Bush, die de amerikaanse economie verslechterd. -Instabiliteit in het midden-oosten. -etc.(ook hier kan ik weer heel uitgebreid zijn) Kortom: De economie is net een slinger die van links naar rechts gaat en omgekeerd. Dat het nu economisch minder gaat wil niets zeggen, in het verleden zijn er ergere economische recessies geweest. De wereld is wat wij ervan maken. Badr. assalam oe3alaikoem wr..br.... Maar als ik de lezingen in de hadiths mag geloven zijn we wel bijna op het trefpunt van het einde van de wereld. Er zouden tekenen verschijnen op aarde, waarmee het aanduidt dat de wereld zou kunnen vergaan maar die teken beginnen zich steeds meer uitgebreider te worden. wa salaam

mohammed_b74709
28-11-2003, 01:56
Nee de koran bevat alles en wel, het is volmaakt. Maar zoals ik eerder al zei moslims die zich moslim noemen die kennen de koran ook niet. Of misschien een deels ervan. Ze zeggen dat ze moslim zijn maar de daden ervan blijven uit en wil jij mij ook niet gaan vertellen dat jij de bijbel hebt uitgelezen??? En al die regels ervan nakomt? Het is namlijk de luiheid en de laks heid van de mens die dat niet toestaat om wat te leren en daarna gemakkelijk de regels overtreed en wel ook te vaak overtreed>>> Dat zijn de zogenaamde moslims maar moslims die de hele inhoud van de koran hebben bestudeerd, die daar namlijk de moeite voor hebben genomen en echt ik ken ze, die zijn perfect kwa vriendlijkheid en hebben een hogere opgeleide studie en hebben het goed voor elkaar kortom ze hebben het gemaakt en jij wilt alleen maar de negatieve kant bekijken en van elke volk zitten er wel rotte appels. :zwaai:

mohammed_b74709
28-11-2003, 02:24

Ow??? hoe zit het dan met meneer BUSH dan?????? Maar nogmaals in de islam is het niet toegestaan en in welke vorm van oorlog voeren dan ook het is niet toegestaan om bejaarden, vrouwen,kinderen of gehandicapten te vermoorden of onschuldige mensen en dat staat letterlijk in de hadiths. En wat bin laden doet is zijn probleem en ieder voor zich en dan moet je niet verwijzen naar de koran. Want als jij die hele tijd(en) hier op deze klote onzin site zat te kletsen en in plaats daarvan de koran ging bestuderen was je nou wel een kilogram wijzer er van geworden. want nou breng ik je weer niks bij alleen maar onzin geklets en als je het echt zo graag wilt weten dan verwijs ik je toch echt naar de koran. Ik ken je het wel opsuren als jij het serieus wilt gaan bestuderen en ook in het nederlands ook nog?

Pagina's : [1] 2 3 4