Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Training Islam en homoseksualiteit

Pagina's : [1] 2 3 4

Scottie
27-11-2003, 11:07

Nou, als deze mensen moslim mogen blijven, moslim willen blijven of moslim willen worden, dan is dat pas echte winst. Dat zijn pas goeie moslims. Scotie. Training Islam en homoseksualiteit Datum: 17 november 2003 Een training voor docenten, voorlichters en jongerenwerkers. Aanleiding Docenten, voorlichters en jongerenwerkers voelen zich onvoldoende toegerust om seksuele diversiteit – en in het bijzonder homoseksualiteit - in relatie tot de Islam bespreekbaar en hanteerbaar te maken in multi-etnische groepen. Islamitische jongeren en hun ouders hebben veel vragen op het gebied van Islam en homoseksualiteit. Doelgroep De training richt zich in eerste instantie op: • Docenten in het voortgezet onderwijs (VO) en in het middelbaar beroepsonderwijs (ROC), die werken met etnisch heterogene lesgroepen in de leeftijd van 12-18 jaar (en hun ouders). • Docenten in opleiding. • Voorlichters en jongerenwerkers die werken met jongeren in de leeftijd van 12-18 jaar. • Directies, onderwijsinspecties, schooladviesdiensten en andere 2e lijnsinstellingen. Doel Het toerusten van de doelgroep met kennis en vaardigheden zodat zij leren ingaan op het thema Islam en homoseksualiteit in etnisch gemengde groepen van jongeren van 12-18 jaar. De achterliggende doelen zijn: • Het bevorderen bij (islamitische) jongeren van een tolerante en respectvolle houding tegenover homoseksuele vrouwen en mannen. • Het toerusten van jongeren in het omgaan met verschillen en met het ‘vreemde’ in zichzelf en bij de ander. Inhoud van de training De training omvat 2 dagen waarin per dag 2 thema’s behandeld worden. Islam en homoseksualiteit: een eerste oriëntatie. • Opening, kennismaking en toelichting programma. • Eigen kennis en beelden t.a.v. Islam en homoseksualiteit • Moslims van her en der: de diversiteit binnen de wereld van de islam. Omgang met culturele diversiteit. • De betekenis van verschillen • Inclusief denken en handelen: een visie op cultuurverschillen • Simulatiespel culturele verschillen Islam en seksuele diversiteit. • Teksten in de Koran over heteroseksualiteit, seksuele diversiteit en losbandigheid. • Centrale waarden in de Islam en mensenrechten, ruimte voor emancipatie van homo’s? Omgaan met lastige situaties • Collegiale intervisie op basis van de ingebrachte praktijksituaties • Praktijksituaties van lastige lessituaties. Onder leiding van: drs. Omar Nahas, wetenschappelijke medewerker Stichting YOESUF, en dr. Edwin Hoffman, methodiekontwikkelaar Intercultureel werken Fontys Hogeschool Sociaal Werk. Interesse in deelname? Er zijn twee trainingsvarianten waaraan u individueel, per groep, school of organisatie kunt deelnemen. Open inschrijving voor de training in Eindhoven en Utrecht. Data in 2003: 20 en 21 november (Utrecht). Data in 2004: 26 en 27 februari (Eindhoven), 22 en 23 april (Utrecht). • In company. U stelt de groep samen en kiest, evt. in overleg, een locatie. Standaardkosten per deelnemer Bij de open inschrijving zijn de kosten per deelnemer € 620,-, inclusief een lunch. Bij in company wordt de kostprijs in overleg bepaald. Organisatie en informatie De Training Islam en homoseksualiteit wordt georganiseerd door: Stichting YOESUF Slachtstraat 12-II 3512 BC UtrechtTelefoon: 030 233 17 50 Bij geen gehoor: 06 10 900 627 Email: info@yoesuf.nl Website: www.yoesuf.nl Fontys Hogeschool Sociaal Werk Theodoor Fliednerstraat 2 Postbus 347 5600 AH Eindhoven

freemale
27-11-2003, 12:57
Interessant, maar een beetje duur... Krijg je als fontysstudent geen flinke korting?

freemale
27-11-2003, 12:58
Is 17 nov niet al geweest?

Scottie
27-11-2003, 14:29
Nou, dom he? Maar ja, wie weet komt er een nieuwe cursus want ik verwacht niet dat de islam in Nederland de homobroeder en zuster snel zal omarmen ... Nou ja, misschien als ze een luchtdicht pak aanhebben ... Scottie.

appie666
27-11-2003, 14:58

Moslim en Homo is net als olie en vuur, die dingen gaan niet samen Dus pleur op met je onzin, wil je scottie :D

rnaj
27-11-2003, 15:04
Goede middag Appie, je hebt er nog steeds zin an zie ik....

Scottie
27-11-2003, 15:05
Nou, nee ik doe niet wat jij zo graag lijkt te willen. Olie en vuur? Nou, dan worden de islamitische brandstapels zeker al opgericht? Wist je dat toen Nederland nog achterlijk was er na mislukte oogsten of na een pestepidemie vaak homo's werden verbrand of door de officiele stadsbeul werden doodgeslagen? Eerst een leuke avatar van jezelf in plaats van die jeugdfoto van Ghadaffie en vriendelijk vragen. "Geachte heer Scottie, zoudt U zo vriendelijk willen zijn ... enzovoort". Homo's onzin? Kijk naar je eigen ... Scottie, zin.

appie666
27-11-2003, 15:17
Origineel gepost door Scottie Nou, nee ik doe niet wat jij zo graag lijkt te willen. Olie en vuur? Nou, dan worden de islamitische brandstapels zeker al opgericht? Wist je dat toen Nederland nog achterlijk was er na mislukte oogsten of na een pestepidemie vaak homo's werden verbrand of door de officiele stadsbeul werden doodgeslagen? Eerst een leuke avatar van jezelf in plaats van die jeugdfoto van Ghadaffie en vriendelijk vragen. "Geachte heer Scottie, zoudt U zo vriendelijk willen zijn ... enzovoort". Homo's onzin? Kijk naar je eigen ... Scottie, zin. Homo's verbrand, moet ik daar wakker van liggen? Ach en dat was vroeger! Homo zijn is een ziekte (zoals een imam al zei) en een bedreiging voor de mensheid ;)

Scottie
27-11-2003, 18:08
Nou, als homo-zijn een bedreiging is voor mensen die dingen schrijven zoals jij dan zou homo-zijn gesubsidieerd moeten worden. Dat je tegen homo's bent, dat is bin Laden ook, althans als die homo's boven de 16 zijn, maar dat jij onverschillig boodschappen in de Bijenkorf gaat doen terwijl nette homo's op de Dam worden verbrand, dat is pas erg. Ik ben benieuwd wat je doet als moslims op de Dam worden onthand, zonder verdoving, omdat ze chocoladeletters, allemaal M's en A's hadden gestolen. Dat zou geen verleden tijd zijn, dat is tegenwoordige tijd. Nou ja, tegenwoordig, daar, niet hier, hier zou dat voltooid verleden tijd zijn. Onverschilligheid, Appie, daar gaat de wereld aan ten onder. Meneer Scottie.

appie666
27-11-2003, 18:14
Een bedreiging is het wel degelijk, wat als iedereen die ziekte oploopt? DAN ZAL DE WERELD TEN ONDER GAAN. Ik vind en men moet dat ook zien dat 'homo zijn' niet als normaal moet worden gezien. En als ze worden verbrand moet ik daar nogmaals wakker van liggen, overal worden mensen vermoord!

roebla
27-11-2003, 18:20
Heel Simpel Homo-sexualiteit mag gewoon niet in de Islam en nee de Moslims zullen een Homo-Imam niet accepteren ! Al moet ik eerlijk zeggen dat er in de Islam nog ergere zonden zijn dan Homo sexualiteit maar dat praat het nog niet goed En buiten de ziektes om klopt het gewoon niet Hele simpele uitleg Man + Vrouw = NAGESLACHT Man + Man = geen nageslacht (uitsterven) Vrouw + Vrouw = geen nageslacht (uitsterven) het wil nu niet zegge dat ik Homo's haat of dat ik ze geen hand geef of dat ik niet met ze praat (ieder zn eigen meug) maar zo denk ik erover KAN IEMAND DAT ACCEPTEREN ?

roebla
27-11-2003, 18:22
Origineel gepost door Scottie Nou, als homo-zijn een bedreiging is voor mensen die dingen schrijven zoals jij dan zou homo-zijn gesubsidieerd moeten worden. Dat je tegen homo's bent, dat is bin Laden ook, althans als die homo's boven de 16 zijn, maar dat jij onverschillig boodschappen in de Bijenkorf gaat doen terwijl nette homo's op de Dam worden verbrand, dat is pas erg. Ik ben benieuwd wat je doet als moslims op de Dam worden onthand, zonder verdoving, omdat ze chocoladeletters, allemaal M's en A's hadden gestolen. Dat zou geen verleden tijd zijn, dat is tegenwoordige tijd. Nou ja, tegenwoordig, daar, niet hier, hier zou dat voltooid verleden tijd zijn. Onverschilligheid, Appie, daar gaat de wereld aan ten onder. Meneer Scottie. Wat ijl jij allemaal ? Wat voor toegevoegde waarde is de naam bin laden in dit verhaal ?

guercifia
27-11-2003, 18:38
Origineel gepost door roebla Wat ijl jij allemaal ? Wat voor toegevoegde waarde is de naam bin laden in dit verhaal ? die man haalt alles doorelkaar om interessant te klinken maar inhoudelijk slaan zijn reacties nergens op dus let maar niet op hem

Scottie
27-11-2003, 19:35
Nou, jullie hebben vast gelijk. Bin Laden doet het met kleine jongetjes. Als hij tijd heeft tussen de nierdialyses. Ik weet nog niet of ze het fijn vinden wat oom Laden zoal doet en vraagt, maar het gerucht gaat. God zij dank, hij valt alleen voor jonge moslimpjes. Je vraagt je onwillekeurig af of hij het zou merken als ze een heel jong joods jongetje in z'n lappenbedstee zouden stoppen: "Nee, Moosje, zeg maar gewoon tegen die oom dat je Abu heet ..." Als alle mensen die een kind wilden hebben er een gekregen hadden dan was er voor Marokkanen helemaal geen plaats meer geweest in Nederland. Dat jullie de gelegenheid krijgen, al ruim 30 jaar hier een beetje een bestaan op te bouwen komt door homo's. Wat de islam vindt van homo's is haar probleem. Hier in Nederland mogen zij van elkaar houden, voor elkaar zorgen, om elkar geven.Als het nog zin had zou ik mijn kind in de creche van die twee leuke *******s brengen. Moslims wensten hier te wonen? Zij passen zij zich aan aan onze opvattingen. We gaan nu toch ook niet overal heuvels maken omdat zij zo slecht tegen een weiland kunnen, of van een vlak landschap klachten van depressieve aard ontwikkelen? Zij hoeven hiet toch niet te zijn? Aanpassen is jezelf verrijken. Scottie, rijk.

guercifia
27-11-2003, 19:56

Origineel gepost door Scottie Nou, jullie hebben vast gelijk. Bin Laden doet het met kleine jongetjes. Als hij tijd heeft tussen de nierdialyses. Ik weet nog niet of ze het fijn vinden wat oom Laden zoal doet en vraagt, maar het gerucht gaat. God zij dank, hij valt alleen voor jonge moslimpjes. Je vraagt je onwillekeurig af of hij het zou merken als ze een heel jong joods jongetje in z'n lappenbedstee zouden stoppen: "Nee, Moosje, zeg maar gewoon tegen die oom dat je Abu heet ..." Als alle mensen die een kind wilden hebben er een gekregen hadden dan was er voor Marokkanen helemaal geen plaats meer geweest in Nederland. Dat jullie de gelegenheid krijgen, al ruim 30 jaar hier een beetje een bestaan op te bouwen komt door homo's. Wat de islam vindt van homo's is haar probleem. Hier in Nederland mogen zij van elkaar houden, voor elkaar zorgen, om elkar geven.Als het nog zin had zou ik mijn kind in de creche van die twee leuke *******s brengen. Moslims wensten hier te wonen? Zij passen zij zich aan aan onze opvattingen. We gaan nu toch ook niet overal heuvels maken omdat zij zo slecht tegen een weiland kunnen, of van een vlak landschap klachten van depressieve aard ontwikkelen? Zij hoeven hiet toch niet te zijn? Aanpassen is jezelf verrijken. Scottie, rijk. je moet niet vergeten SCOTTIE dat die gastarbeiders nederland hebben helpen opbouwen. dus ze hebben net zoveel rechten als de nederlandse burgers die zich toendertijd te goed voelden om het vuile werk te doen. TIP: je moet eerst goed informeren over een onderwerp, voordat je je mond open trekt.zo kan ik het ook wel.gewoon onzin uitkramen

Pagina's : [1] 2 3 4