Bekijk originele versie : Duitsers moeten joden eigendom teruggeven
Duitsers moeten joden eigendom teruggeven
Uitgegeven: 27 november 2003 00:06
POTSDAM - Honderden Duitsers moeten binnenkort hun huis of stuk grond aan joden teruggeven. Dat is volgens deskundigen af te leiden uit een gerechtelijke uitspraak woensdag.
De hoogste administratieve rechtbank van de Bondsrepubliek, het Bundesverwaltungsgericht, gaf een groep erfgenamen van joodse nazi-slachtoffers gelijk. De nabestaanden eisten een stuk grond in een dorp bij Berlijn op.
De rechtbank erkende dat de vroegere joodse eigenaar in 1936 onder het nazi-bewind gedwongen was geweest zijn eigendom te verkopen. De huidige bezitter, het gemeentebestuur van Teltow-Seedorf, beweerde dat de toenmalige eigenaar een eerlijke vergoeding had gekregen.
De gemeenschappelijke klagers claimen nog ruim zevenhonderd andere objecten in het dorp. De stukken grond, veelal bebouwd, hebben een waarde van naar schatting 250 miljoen euro, meldden de Duitse media. Het gaat grotendeels om percelen van een landgoed dat de joodse eigenaar vanaf 1933 verkocht of moest verkopen.
oplichterij?.
Origineel gepost door abdarrahman
oplichterij?
Zouden de Palestijnen ook hun gronden in Palestina kunnen terugeisen of maken de Joden gebruik van de democratische spelregels in Duitsland om hun gelijk te halen om ze dan vervolgens zelf in Palestina aan hun laars te lappen!
Het anti-semitisme kan er alleen maar wel bij varen in Europa, doe zo verder hoerenzonen van Zion en probeer de schuld maar in de schoenen te schuiven van moslimjongeren!
Denk jullie nu echt dat de rest van de mensheid zo dom is als een gemiddelde Amerikaan?
:zwaai: Sword
Met de allergrootste verbazing las ik dit bericht vanochtend in de krant,contradictie ten top.
Aan de ene kant van de wereld een heel land inpikken en de inheemse bevolking verjagen en vernederen.
En aan de andere kant van de wereld grond opeisen omdat het zogenaamd verkocht LET wel VERKOCHT is onder "dwang".
Het lijkt er op dat een bepaald of een deel van een bepaalt ras bezig is om een soort van derde rijk te stichten.
P.S.
Aanstaande zondag op de VPRO bij Tegenlicht een hele goede docu over de vredelievende soldaten bij de checkpoints in voormalig palestina
Verbazen doet het me niet . Het is eens een intelligente jood die het weer voor elkaar krijgt door in het slachtofferrol te duiken.
Oh, Hart breaking :rolleyes:
mvg
Danielle2
27-11-2003, 11:06
Origineel gepost door sword
Zouden de Palestijnen ook hun gronden in Palestina kunnen terugeisen of maken de Joden gebruik van de democratische spelregels in Duitsland om hun gelijk te halen om ze dan vervolgens zelf in Palestina aan hun laars te lappen!
:zwaai: Sword
Ik vind zeker dat de palestijnen het recht hebben hun grond terug te eisen. Ik bid dat recht zal geschieden. Maar jij en vele anderen schijnen nog steeds te denken dat alle joden in Israel wonen en dat een jood hetzelfde is als een israeli. Nog steeds woont de meerderheid van de joden niet in Israel. Waarom heeft een jood uit Brazilie, waarvan de voorouders zijn omgekomen in de holocaust, geen recht op compensatie? Waarom moet hij zich bezig houden met hetzelfde onrecht dat de palestijnen is aangedaan? Hij is geen israelisch burger, nooit in Israel geweest, waarom is hij dan hypocriet als hij zijn recht wil halen?
Er moet door jou en anderen echt eens onderscheid gemaakt worden tussen een jood en een israeli!
Nou, het zou inderdaad fijn zijn als de Duitsers van nu aan de joden van toen hun leven van nu konden teruggeven.
Soms, denk ik, kent de wereld geen schaamte.
Duitsers wel. President Schmidt betuigde spijt. De grootste joodse gemeenschap woont in Duitsland.
Scottie.
Origineel gepost door Danielle2
Ik vind zeker dat de palestijnen het recht hebben hun grond terug te eisen. Ik bid dat recht zal geschieden. Maar jij en vele anderen schijnen nog steeds te denken dat alle joden in Israel wonen en dat een jood hetzelfde is als een israeli. Nog steeds woont de meerderheid van de joden niet in Israel. Waarom heeft een jood uit Brazilie, waarvan de voorouders zijn omgekomen in de holocaust, geen recht op compensatie? Waarom moet hij zich bezig houden met hetzelfde onrecht dat de palestijnen is aangedaan? Hij is geen israelisch burger, nooit in Israel geweest, waarom is hij dan hypocriet als hij zijn recht wil halen?
Er moet door jou en anderen echt eens onderscheid gemaakt worden tussen een jood en een israeli!
Eindelijk iemand die het begrijpt. Er is een groot verschil tussen Jood zijn en Zionisme. Chapeau.
Origineel gepost door klonbyz
Met de allergrootste verbazing las ik dit bericht vanochtend in de krant,contradictie ten top.
Aan de ene kant van de wereld een heel land inpikken en de inheemse bevolking verjagen en vernederen.
En aan de andere kant van de wereld grond opeisen omdat het zogenaamd verkocht LET wel VERKOCHT is onder "dwang".
Het lijkt er op dat een bepaald of een deel van een bepaalt ras bezig is om een soort van derde rijk te stichten.
P.S.
Aanstaande zondag op de VPRO bij Tegenlicht een hele goede docu over de vredelievende soldaten bij de checkpoints in voormalig palestina
Nou, jouw reactie laat zien hoe weinig jij lijkt te weten van de Europese geschiedenis.
De Europese geschiedenis mag dan voor Marokkanen begonnen zijn toen zij besloten naar Nederland te komen, maar dat betekent niet dat die geschiedenis niet al veel langer bezig was geschiedenis te worden.
We spreken 1940-1945, we spreken 1970(?0 2003.
Jouw reactie is dom. Je hebt wel gelijk als het gaat om rechtvaardigheid, maar rechtvaardigheid heeft altijd een achtergrond.
Dat Israeliers het land dat misschien van een ander volk was hebben ingenomen kan waar zijn, dat joden in 5 jaar systematisch zijn uitgeroeid is al lang aangetoond.
Eerst lezen, dan denken, en dan misschien oordelen.
Hoe gaat het trouwens met dat tentenvolk in de woestijn van Marokko?
Scottie.
arabchrstn
27-11-2003, 21:43
een gemiddelde amerikaan is niet dom
wel een zombie.
men moet hem wakker maken / schudden.. en goed informeren
Waar woon'tie gemiddelde Amerikaan? Ben net een week terug uit de VS, maar ik heb hem volgens mij niet rond zien lopen...
Hoe zie'tie eruit?
IFRIQUIA
27-11-2003, 23:15
JODEN EN GELD EN BEZITTINGEN JE ZEGT HET ZELF SCOTTIE NOG EVEN EN WE HEBBEN EEN 4E RIJK MET GENOEG RECRUTEN
Krom !
ze hebben met dwang land "gekocht"/gestolen van palestijnen
en vertellen dat zij onder dwang land is afgepikt !
Zie hoe snel de mens vergeet wat hen is overkomen
Of misschien een leugen !
Maar als ze het kunnen aantonen hebben ze recht op hun eigendommen
zo ook de palestijnen :) die hebben nog papieren sleutels van huizen etc. etc. etc.
Origineel gepost door Scottie
Nou, jouw reactie laat zien hoe weinig jij lijkt te weten van de Europese geschiedenis.
De Europese geschiedenis mag dan voor Marokkanen begonnen zijn toen zij besloten naar Nederland te komen, maar dat betekent niet dat die geschiedenis niet al veel langer bezig was geschiedenis te worden.
We spreken 1940-1945, we spreken 1970(?0 2003.
Jouw reactie is dom. Je hebt wel gelijk als het gaat om rechtvaardigheid, maar rechtvaardigheid heeft altijd een achtergrond.
Dat Israeliers het land dat misschien van een ander volk was hebben ingenomen kan waar zijn, dat joden in 5 jaar systematisch zijn uitgeroeid is al lang aangetoond.
Eerst lezen, dan denken, en dan misschien oordelen.
Hoe gaat het trouwens met dat tentenvolk in de woestijn van Marokko?
Scottie.
Dom?Hmzz,van geschiedenis heb jij zeker geen kaas gegeten.Ik zou jou willen aanraden om het boek "The holocaust industrie"(trouwens een joodse schrijver) te lezen,en dan pas te komen met ongefundeerde reacties.
hahahaha
tentenvolk?
noem jij mij volk tentenvolk?
moge allah je vergeven :D:D:D:D
ze wachten nog op een oplossing van de VN.
hopelijk kunnen ze de kwestie oplossen..maar bij marokko blijven ..is onze hoge priorteite
Nou, nee, ik noem jouw volk geen tentenvolk, maar die bedoeinen die daar in die woestijn in tenten wonen. En die door dat Marokkaanse leger worden beschoten. Gaan jullie daar nog wat aan doen?
Trouwens, het ging over joden die misschien hun spullen terugkrijgen en hup, gelijk gaat het weer over de Palestijnen.
Het is echt een obsessie bij jullie, he?
Koerden, krijgen die hun land terug? De Ieren, de Basken en de Tibetanen?
Scottie.
Origineel gepost door klonbyz
Dom?Hmzz,van geschiedenis heb jij zeker geen kaas gegeten.Ik zou jou willen aanraden om het boek "The holocaust industrie"(trouwens een joodse schrijver) te lezen,en dan pas te komen met ongefundeerde reacties.
Nou, moet ik komen met ongefundeerde reacties? Zeg ji maar waar ik het mis heb?
En wat is de kern van het door jou aangehaalde boek? Wil je daar iets over zeggen?
Natuurlijk is de jodenvervolging een eigen leven gaan leiden, maar die vervolging heeft plaatsgevonden en het terecht dat de overlevenden hun bezittingen, wat daar nog van over is, terugkrijgen. Uiteindelijk zijn die bezitingen geroofd. Maar dat geldt ook voor Nederland, dat heeft de joodse burgers die de kampen hebben overleefd nooit of pas na processen hun bezittingen teruggegeven.
Het is inderdaad waar dat joodse burgers onder dwang bezittingen moesten verkopen. Mede als het ging om kunst of andere waardevol bezit was het voor zo'n nazi beter als hij kon zeggen het te hebben gekocht in plaats van geroofd, wat op hetzelfde neerkwam want een nazi kon bieden wat hij wilde. verkocht de eigenaar niet dan ging hij en z'n familie zeker naar Auschwitz.
Scottie.
Is toch normaal dat ze hun eigendommen terug krijgen. Is tevens ook een goede waarschuwing naar Joden in Israel dat ze later hun gestolen goederen terug moeten en zullen moeten geven aan de Palestijnen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.