Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Toename hiv onder allochtonen

Scottie
26-11-2003, 15:21

Nou, gelukkig hebben de media geleerd dat het noemen van het land van herkomst leidt tot negatieve beeldvorming. Men heeft in dit artikel dan ook geen landen vermeld. Dat maakt de partnerkeuze eenvoudig. Scottie. Toename hiv onder allochtonen DEN HAAG - Het aantal mensen in Nederland dat geïnfecteerd raakt met het hiv neemt toe. Vooral het aantal vrouwen dat het virus oploopt stijgt. Onder hen bevinden zich veel jonge allochtone vrouwen, die geïnfecteerd zijn in het land van herkomst. Dat staat in een rapport van de Stichting HIV Monitoring (SHM) in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, dat op 1 december - Wereldaidsdag - wordt gepresenteerd. Volgens de stichting komt het aantal hiv-diagnoses dit jaar uit op 756. Volgend jaar wordt een toename tot circa 849 verwacht. Het aantal vrouwen met hiv is de afgelopen tien jaar meer dan verdubbeld: van vijftien tot ruim dertig procent. Van de vrouwen die via onveilige heteroseks besmet raakten, is 68 procent niet in Nederland geboren. Homoseksuele mannen vormen nog steeds de grootste groep onder de met hiv besmette bevolking in Nederland, maar relatief neemt hun aantal af. In 1996 werd nog 63 procent van de hiv-diagnose gesteld bij homoseksuelen. In 2003 was dat nog maar 44 procent. De meeste hiv-patiënten in Nederland worden nu behandeld met een combinatietherapie, die over het algemeen goed aanslaat. Ziekte en sterfte als gevolg van hiv zijn sinds 1996 dan ook sterk gedaald. Het aantal gevallen van aids dat door hiv wordt veroorzaakt, is teruggelopen van 15,3 per honderd behandelde gevallen in 1996 tot 1,8 nu. Maar resistentie en toxiciteit bemoeilijken vaak de behandeling. Wereldwijd zijn aan aids nog nooit zoveel mensen gestorven als dit jaar. Ondanks allerlei inspanningen heeft ook het aantal nieuwe infecties met 14.000 per dag een recordhoogte bereikt. Vooral Afrika baren de Verenigde Naties zorgen. Verstrekking van medicijnen is dringend nodig, stellen de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en UNAids in hun jaarrapport over de dodelijke ziekte. Volgens de twee VN-organisaties stierven dit jaar drie miljoen mensen aan aids en raakten vijf miljoen mensen geïnfecteerd. Over de hele wereld zijn naar schatting tussen de 34 en 46 miljoen mensen besmet met hiv, onder wie tussen 2,1 en 2,9 miljoen kinderen onder de vijftien jaar. Een op de twaalf volwassen Afrikanen is geïnfecteerd. Het zuiden van Afrika blijft het epicentrum van de aids-epidemie: in zeven landen heeft minstens een op de vijf volwassenen hiv of aids. Tweederde van alle aids-doden en nieuwe infecties dit jaar werden in Afrika geregistreerd. (ANP)

mohammed_b74709
27-11-2003, 21:37
raar maar waar in de islamitische wereld het minste aidsepidemie volgens de peilingen dan ook

arabchrstn
27-11-2003, 21:47
Een redelijk percentage van de mensen uit het MiddenOosten en Noord-Afrika, is gevlucht vanwege hun seksuele geaardheid. En homo's lopen nu eenmaal eerder kans besmet te raken. Onder de Iraanse mensen in Nederland zie ik best wel vaak homo's zitten...

Perez
27-11-2003, 22:05
Origineel gepost door mohammed_b74709 raar maar waar in de islamitische wereld het minste aidsepidemie volgens de peilingen dan ook Is dat waar?? Ik zag namelijk juist vandaag een artikel in de krant waarin stond dat in Noord-Afrika en het Midden-Oosten 470.000 tot 730.000 personen met HIV of aids zijn. En als ik dan naar west-europa kijk zie ik daarbij staan 520.000 tot 680.000 personen met HIV of aids. En hoe of waar het is, dat maakt niet uit, het is overal even erg. Maar proef hier een beetje hoogmoed en daarmee zou ik maar uitkijken, want als ik ken behoorlijk wat marokkaanse jongens, en sindsdien weet ik ook dat zij het met de islamitische waarden en normen wat betreft sexualiteit buiten het huwelijk niet zo precies nemen, dus het zou mij niets verwonderen als daar ook de problemen ontstaan.

Perez
27-11-2003, 22:32

Origineel gepost door Succath Ik zou het niet vreemd vinden, de allochtonen fokken zich voort als konijnen. Maar dan wel binnen het huwelijk meestal. En daar ligt nu juist bijna nooit de oorzaak van HIV of aids. Verkeerd geplaatste opmerking dus!

mohammed_b74709
27-11-2003, 22:51
[QUOTE]Origineel gepost door Perez [B]Is dat waar?? Ik zag namelijk juist vandaag een artikel in de krant waarin stond dat in Noord-Afrika en het Midden-Oosten 470.000 tot 730.000 personen met HIV of aids zijn. En als ik dan naar west-europa kijk zie ik daarbij staan 520.000 tot 680.000 personen met HIV of aids. nou er klopt er geen barst van wat je nu allemaal zegt of de nederlandse of westerse onderzoekers lopen te liegen en trouwens staat het er ook in de biologieboeken>>>dus ik denk dat ik dan eerder het onderzoek gelooft :zwaai: :zwaai: :zwaai:

IFRIQUIA
27-11-2003, 22:56
BLA BLA BLA SCOTTIE LIKE ALWAYS

IFRIQUIA
27-11-2003, 23:12
Die toename als het al dan niet waar is waar komt doe door ? hopelijk niet door multi-nationals die prijzen hoog houden met truukjes ? of bommen op een medicijnen fabriek in soedan die ze wel goedkoop kon maken voor die arme sloebers? Misschien is het de wto en is het geen taak voor de vn ?

Scottie
28-11-2003, 09:30
Nou, nu doe ik weer blah, blah. Volgens Ifriquia ... Ja, slecht nieuws komt nooit gelegen. Ik denk dat veel moslimlanden de Aidsproblematiek ontkennen. Het zou immers slecht uitkomen dat een ziekte die zo synoniem is met prostitutie, drugsgebruik, slecht bloed, onzorgvuldige controle in ziekenhuizen en bloed verkopen aan ziekenhuizen en homo's, als zo'n ziekte in een moslimland zou voorkomen. Dat zou het bankroet van het staatsgeloof betekenen. Dat geloof schrijft net als ieder ander geloof een kuise seksmoraal voor en daarbinnen past geen prostitutie, buitenechtelijke relaties, drugs, gebrekkige controle op bloed in ziekenhuizen. Homo's kan ik weglaten want dat doet dat van staatswege voorgeschreven geloof ook. Net als veel Afrikaanse landen, die ontkenden het ook en in Zuid-Afrika beweerde Mbeki dat Aids naar Afrika in was geimporteerd door een vijand zodat diens chemische industrie al die fijne middelen daar kon verkopen. Een vorm van beschaaafde virusoorlog. Net wat Ifriquai ook al zegt; het is een complot. Wel raar dat die "misdaigers" daar dan mee begonnen zijn in nette landen en bij nette belastingbetalende of studerende jonge homoseksuele mannen. Nee, Marokko en Algerije en Koeweit ontkennen Aids gewoon en zeggen liever dat de patienten aan de zwarte pest zijn overleden. Scottie, sinister.

Asdaq
28-11-2003, 10:06
Origineel gepost door Succath Ik zou het niet vreemd vinden, de allochtonen fokken zich voort als konijnen. Oude tegeltjes wijsheid: Wat niet baat, niet deert, wie niet wipt, masterbeert! Dag oude rukker!! :giechel:

Scottie
28-11-2003, 10:11
Nou, Asdaq, helaas, je link werkt niet. Wil je hem misschien maken? Scottie.

Scottie
29-11-2003, 16:08
Nou, ik had die link nog ergens staan. http://soa.maroc.nl/ Scottie.