Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mijn oma vanuit Marokko naar Nederland halen?????

Pagina's : [1] 2

ikgeeflicht
31-01-2008, 19:31

Salaam allemaal, Ik heb namelijk een vraag. Ik wil graag mijn oma uit marokko naar nederland halen voor altijd. Ik heb op de site van ind gekeken maar wordt er niet wijzer van. Wie kan mij helpen, wat is het beste wat ik kan doen en moet doen. Wie heeft er meer ervaring mee? wat kan ik allemaal verwachten. Mijn oma meskiena heeft niemand in marokko en wil haar graag hier naar toe halen zodat ze met ons kan leven. Moge Allah SWT jullie belonen. Ma3asalama

marinasmir
31-01-2008, 21:11
het gaat hier echt moeilijk, zelfs voor vakantie... Mijn neef in belgie heeft heel zijn familie hier naar toe gehaalt. zonder problemen. Succes meid, en geef niet op

ikgeeflicht
31-01-2008, 21:49
dankjewel

Bad_s
01-02-2008, 02:10
Salaam allemaal, Ik heb namelijk een vraag. Ik wil graag mijn oma uit marokko naar nederland halen voor altijd. Ik heb op de site van ind gekeken maar wordt er niet wijzer van. Wie kan mij helpen, wat is het beste wat ik kan doen en moet doen. Wie heeft er meer ervaring mee? wat kan ik allemaal verwachten. Mijn oma meskiena heeft niemand in marokko en wil haar graag hier naar toe halen zodat ze met ons kan leven. Moge Allah SWT jullie belonen. Ma3asalama ---- salaaam ik heb medelijde, ik ga zeker na vrage voor jou, ik ga j iets late weten, ikben van belgie, ma toch via belgie na nederland is nie moeilijk

Supermom34
01-02-2008, 08:50

Ik hoop voor je dat het je gaat lukken!

knappeberbe
01-02-2008, 14:40
Alleen als ze in marokko niemand heeft om voor haar te zorgen, dan kan het wel.

Faicell
01-02-2008, 14:47
Inchallah gaat het je lukken, ik was ook enige tijd van plan om mijn oma uit marokko te halen. Achteraf heb ik me gerealiseerd dat het onbegonnen werk is, waar moet ik haar laten :S Je vader gaat het echt niet op prijs stellen om met zijn schoonmoeder samen te gaan wonen, jouw eigen man gaat het al helemaal niet op prijs stellen om met jou en zijn schoon-oma samen te wonen. En de kans dat zij hier financieel wordt onderhouden door de staat is praktisch uitgesloten, mocht dat wel het geval zijn of mocht je zelf de financiele middelen hebben kan je haar nog niet in een eigen huis stoppen. Realiseer je je wel dat je oma haar eigen huis waarschijnlijk niet uit zal kunnen. Ik bedoel waar moet ze heen ? Met wie moet ze hoe communiceren, die ene keer dat jij of je zus met haar een 2-uurig ritje gaan houden is voor haar ook niet alles.... Ik wens je sterkte meid, maar bezint eer gij begint...

Parfummetje
01-02-2008, 16:47
Als je je oma uit Marokko naar nederland wilt halen is er sprake van verruimde gezinshereniging. Sinds 2001 is dit bijna onmogelijk. Je moet kunnen aantonen dat er altijd al een gezinsband is geweest en dat deze nooit verbroken is. En dat je oma ook altijd tot jullie (dus je vaders) huishouden heeft behoord (dus dat jullie haar financieel onderhouden hebben). En dan nog zullen ze zeggen, ze heeft altijd in Marokko gewoond, waarom kan ze daar nu niet blijven wonen. Je kunt het echter altijd proberen. Wat je allereerst moet doen is een mvv (machtiging tot voorlopig verblijf) voor haar aanvragen. Deze formulieren kun je downloaden van de IND site (en dan kies je dus voor verzoek/aanvraag om advies machtiging voorlopig verblijf-verruimde gezinsherenging). Op dat formulier staat wat je allemaal moet inleveren. Reken erop dat het een heleboel papierwerk is. De IND zal dan hier toetsen of ze recht heeft om naar Nederland te komen. Pas als de IND akkoord is, hoeft je oma naar de ambassade. Reken er niet al teveel op, zoals ik al zei, sinds 2001 is het bijna onmogelijk om ouderen naar NL te halen. Veel succes ermee.

ikgeeflicht
01-02-2008, 17:28
Inchallah gaat het je lukken, ik was ook enige tijd van plan om mijn oma uit marokko te halen. Achteraf heb ik me gerealiseerd dat het onbegonnen werk is, waar moet ik haar laten :S Je vader gaat het echt niet op prijs stellen om met zijn schoonmoeder samen te gaan wonen, jouw eigen man gaat het al helemaal niet op prijs stellen om met jou en zijn schoon-oma samen te wonen. En de kans dat zij hier financieel wordt onderhouden door de staat is praktisch uitgesloten, mocht dat wel het geval zijn of mocht je zelf de financiele middelen hebben kan je haar nog niet in een eigen huis stoppen. Realiseer je je wel dat je oma haar eigen huis waarschijnlijk niet uit zal kunnen. Ik bedoel waar moet ze heen ? Met wie moet ze hoe communiceren, die ene keer dat jij of je zus met haar een 2-uurig ritje gaan houden is voor haar ook niet alles.... Ik wens je sterkte meid, maar bezint eer gij begint... Ik zou alle ghair voor mijn oma willen doen. Het is een vrouw met een groot hart en ik zal er alles voor over hebben om haar hier binnen te halen amilie dat ze haar laatste jaren met haar familie kan doorbrengen. Tuurlijk heb ik er ook aan gedacht waar zou gaan wonen en financien. Wat mijn oma voor ons gedaan heeft kunnen we met z'n allen niet terug geven. Enigste wat we voor haar kunnen doen is dat ze gelukkig is en bij haar kinderen is. Maar inshallah komt het wel goed. Als het hier niet lukt dan maar overwegingen in belgie.

Schimmpie
01-02-2008, 17:31
volgens mij is dat in nederland Mogelijk .! beste manier is gewoon een vreemdelings advocaat inschakelen gewoon uur ..alles vragen hoe en wat ? hij geeft of t moeite waard is of niet ? reken op shie 100 euro

BlackDiamant
01-02-2008, 18:04
Ik zou alle ghair voor mijn oma willen doen. Het is een vrouw met een groot hart en ik zal er alles voor over hebben om haar hier binnen te halen amilie dat ze haar laatste jaren met haar familie kan doorbrengen. Tuurlijk heb ik er ook aan gedacht waar zou gaan wonen en financien. Wat mijn oma voor ons gedaan heeft kunnen we met z'n allen niet terug geven. Enigste wat we voor haar kunnen doen is dat ze gelukkig is en bij haar kinderen is. Maar inshallah komt het wel goed. Als het hier niet lukt dan maar overwegingen in belgie. Tbarkkellah 3liha. - Ik ben 't ook helemaal met je eens. Insha Allah, zal het je lukken.

riffiameiske
31-03-2008, 10:51
Mijn vader is ook sinds enige tijd mee bezig om mijn grootmoeder naar Belgie te halen. Hij is eerst naar advocaat gegaan om te vragen hoe de hele procedure in elkaar zit en welke papieren hij in orde moet brengen. En nu stuurt hij elke maand geld op naar mijn grootmoeder zodat ze kunnen zien dat hij haar onderhoudt. Haar dossier is in behandeling in Brussel en we wachten af op het resultaat. Normaal zou het moeten lukken want er zijn heel veel mensen hier in Belgie die hun moeder naar hier hebben gehaald.

Faicell
31-03-2008, 12:03
Ik zou alle ghair voor mijn oma willen doen. Het is een vrouw met een groot hart en ik zal er alles voor over hebben om haar hier binnen te halen amilie dat ze haar laatste jaren met haar familie kan doorbrengen. Tuurlijk heb ik er ook aan gedacht waar zou gaan wonen en financien. Wat mijn oma voor ons gedaan heeft kunnen we met z'n allen niet terug geven. Enigste wat we voor haar kunnen doen is dat ze gelukkig is en bij haar kinderen is. Maar inshallah komt het wel goed. Als het hier niet lukt dan maar overwegingen in belgie. Snap je wel wat ik zeg meid, ik hou verschrikkelijk veel van mijn oma. Maar zolang het je oma van je moeder haar kant is is het praktisch uitgesloten dat ze ergens huisvestiging kan krijgen. Mijn vader zit er in elk geval niet op te wachten om zijn schoonmoeder in huis te halen.

Globi
31-03-2008, 12:48
Hallo, Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb een vakantie aanvraag gedaan voor mijn oma, ze is nu bij ons alhamdoulillah, maar de volgende dag zei ze gelijk dat ze wil blijven, omdat er niemand in Marokko is die voor haar kan zorgen (mijn moeder is enigkind). Ik weet dus nu ook niet of het mogelijk is om een MVV aanvraag te doen. Heb jij dat al gedaan? In ieder geval moet zij eerst terug naar Marokko. Als zij daar is kun je de aanvraag starten.

Faicell
31-03-2008, 13:16

Nou mijn vader heeft dat wel gedaan. Dus er zijn best mannen die hun schoonmoeder in huis halen. Waarom wel je eigen moeder, maar niet de moeder van je vrouw??? Heeft zij geen recht op verzorging?? Tuurlijk heeft ze daar wel recht op, wel degelijk. Maar ik hoef je vast niet te vertellen wie de baas in huis is bij de vorige generatie.

Pagina's : [1] 2