Bekijk originele versie : offer/suikerfeesten moeten officieel zijn
offer/suikerfeesten moeten officieel zijn
dat vind ik . het aantal moslims is groot genoeg vind ik, om ook recht te hebben op 2 dagen vrij per jaar.
ong. 1 miljoen moslim hebben ook recht op vakantie, nu mogen studenten thuis het feestvieren.. het zou prettiger zijn als de kinderen samen met hun (werkers) ouders samen kunnen vieren..
wat vinden jullie van de stelling:
offer/suikerfeesten moeten officieel zijn!?.
Nou, onzin, er zijn 17.000.000 Nederlanders waaronder 920.000 geregistreerde moslims, waarvan er nog geen 300.000 van ouders afstammen die ooit uit Marokko gekomen zijn. Er zijn meer Surinaamse Nederlanders, namelijk ruim 500.000 en hoor je die zeuren over een feestdag?
Ik ben voor een officieel islamfeest, mits ontdaan van discriminatie en uitsluiting en van ongelijkwaardigheid. Dus mannen moeten ook eten maken, niet alleen die vrouwen, en moslimhomo's moeten ook aan het feest kunnen deelnemen.
Een roze suikerfeest.
Na een referendum.
Voor je het weet geef je die moslims een vrije dag en in plaats van een integratief suikerfeest ondernemen ze staatsondermijnende activiteiten.
Eerst een eed op de Grondwet en dan kijken we nog wel eens.
Scottie, geteld.
Nou, ik ben niet tegen, ik heb jaren geleden al ergens gezegd dat moslims ook een mooie feestdag moeten hebben.
Nu ben ik wat terughoudender met betrekking tot moslims en ik denk ook, mijn Hindoestaanse buren branden braaf kaarsjes voor hun Nieuwjaar, maar een feestdag?
Vragen ze niet om, en er zijn meer Hindoe-gelovigen dan moslimgelovigen.
Ik zeg "gelijke monniken, gelijke kappen", dan allemaal een heilige dag.
Ik denk dat het goed is voor de integratie, en ramadan is al zo bekend bij Nederlanders en het suikerfeest, we weten er alles van dus als daar een feestdag gevonden moet worden, prima, vooral doen, maar Sint blijft en ik zet gewoon m'n schoen ...
Scottie, voor alles.
Zelfkritiek
24-11-2003, 23:42
Origineel gepost door abdarrahman
nou . nou :D:D niet echt een "feest dag' maar gewoon een dagje vrij!
Idereen die full-time werkt (wit werkt bedoel ik), heeft recht op minimaal 20 vrije dagen per jaar. Dus als je wilt, kun je 20 dagen lang het suikerfeest vieren! Tenzij je natuurlijk persee al je vrije dagen in 1 keer op wil maken tijdens de zomer, maar dat is je eigen keuze!
appie666
25-11-2003, 00:23
Origineel gepost door Scottie
Nou, ik ben niet tegen, ik heb jaren geleden al ergens gezegd dat moslims ook een mooie feestdag moeten hebben.
Nu ben ik wat terughoudender met betrekking tot moslims en ik denk ook, mijn Hindoestaanse buren branden braaf kaarsjes voor hun Nieuwjaar, maar een feestdag?
Vragen ze niet om, en er zijn meer Hindoe-gelovigen dan moslimgelovigen.
Ik zeg "gelijke monniken, gelijke kappen", dan allemaal een heilige dag.
Ik denk dat het goed is voor de integratie, en ramadan is al zo bekend bij Nederlanders en het suikerfeest, we weten er alles van dus als daar een feestdag gevonden moet worden, prima, vooral doen, maar Sint blijft en ik zet gewoon m'n schoen ...
Scottie, voor alles.
Misschien vragen de Hindoes er niet om, maar wie zegt dat ze het niet zouden willen. Hoe kan jij nou spreken voor de hele Hindoegemeenschap, laat staan dat je zelf geen hindoe bent! ;)
appie666
25-11-2003, 00:25
Origineel gepost door Zelfkritiek
Idereen die full-time werkt (wit werkt bedoel ik), heeft recht op minimaal 20 vrije dagen per jaar. Dus als je wilt, kun je 20 dagen lang het suikerfeest vieren! Tenzij je natuurlijk persee al je vrije dagen in 1 keer op wil maken tijdens de zomer, maar dat is je eigen keuze!
De stelling was of het wel zou kunnen een officele dag ervan maken. Waarschijnlijk ben je tegen maar heb je ook argumenten waarom?
Zelfkritiek
25-11-2003, 00:42
Origineel gepost door appie666
De stelling was of het wel zou kunnen een officele dag ervan maken. Waarschijnlijk ben je tegen maar heb je ook argumenten waarom?
Een heel belangrijk argument -althans, in mijn ogen- is dat je nooit precies weet wanneer de ramadan afgelopen is, en dus op welke dag precies het suikerfeest valt. Moet je soms als tandarts gedurende een periode van een paar dagen geen afspraken met patienten maken, omdat het misschien net op een van die dagen suikerfeest is? Dat werkt dus niet!
Zelfkritiek
25-11-2003, 00:48
Wat wel intressant kan zijn voor bepaalde bedrijven, is dat werknemers kunnen kiezen uit 'paketten' van feestdagen, al naar gelang van hun godsdienst. Op die manier weet een ondernemer dat hij erop kan vertrouwen dat sommige werknemers tijdens bijvoorbeeld de kerstdagen normaal (dus zonder toeslagen) doorwerken (service monteurs, call centers, etc), omdat sommige geloven geen kerst kennen.
Op die manier kun je van de nood een deugd maken, toch?
Nou, appie, niet zo schreeuwen. Als moslims behoefte hebben aan een officiele feestdag, dan hebben Hindoes dat ook. Alleen die mensen zitten niet de godganse dag met hun mond vol over Allah hier en Allah daar.
Zij vieren hun religiezue feestdagen zonder maatschappelijke onrust te veroorzaken.
Als Hindoes een feestdag willen dan krijgen ze die van ons. En gelet op hun aantal: van zichzelf.
Moslims een feestdag, een Suikerfeest met officieel vrij? Prima!
Scottie.
Scottie.
In verband met het toenemend tandbederf kun je beter een Suikervrije-feest houden.
Origineel gepost door abdarrahman
hahaahahaha
Jupiter.
:D:D denk JIJ dat suikerfeest echt iets te maken heeft met suiker?!
***zucht***
appie666
25-11-2003, 17:58
Nou, appie, niet zo schreeuwen. Als moslims behoefte hebben aan een officiele feestdag, dan hebben Hindoes dat ook. Alleen die mensen zitten niet de godganse dag met hun mond vol over Allah hier en Allah daar.
Zij vieren hun religiezue feestdagen zonder maatschappelijke onrust te veroorzaken.
Als Hindoes een feestdag willen dan krijgen ze die van ons. En gelet op hun aantal: van zichzelf.
Scottie.
1)Nogmaals je kan niet spreken voor de gehele hindoegemeenschap, je oordeelt terwijl je misschien een paar Hindoes kent.
2)En Hindoes die hun mond vol hebben over Allah zal je zeker weinig tegenkomen aangezien ze geen moslim zijn. :zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.