Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hou Op Met Recepten Van Internet Gekopieerd!

Pagina's : [1] 2

LZN
24-11-2003, 18:47

Mensen, ik denk niet dat mensen staan te wachten op recepten die je van het internet hebt geplukt! Het zou leuk zijn als jullie nou eens je eigen recepten zouden plaatsen, ipv al die recepten die hier al 100 x door 100 mensen zijn geplaatst! Bijvoorbaat dank!.

laboudanda
24-11-2003, 22:53
hieL is een Lecept: Hond uit de wok Omschrijving: Typisch chinees en in een oogwenk bereid. Bereidingstijd: Voorbereidingstijd: 30 minuten Bereidingstijd: 15 minuten Ingredienten: 4 grote gedroogde Chinese paddestoelen, 500 gram magere hondelapjes, 1/2 rode, 1/2 groene, 1/2 gele paprika, 1 bosje lente-uitjes, 250 gram bleekselderij, 1 teentje knoflook, stukje gemberwortel ongebeer 2 centimeter, 4 eetlepels sesamolie, 25 cahewnoten, 2 eetlepels sojasaus, 2 eetlepels rijstwijn of droge sherry, zout en peper. Bereiding: De paddestoelen in warm water leggen en 30 minuten laten wellen. Regelmatig het water verversen. in de tussentijd het hondevlees wassen, droogdeppen en in reepjes snijden. De groente wassen en schoonmaken. De paprika's in reepjes, de uitjes in ringen en de selderij in plakken snijden. De knoflook en de gember schoonmaken en fijnsnijden. De paddestoelen uit het water halen en deharde steel eraf snijden. De paddestoelen onder de kraan wassen, droogdeppen en in zeer dunne reepjes snijden. De olie in de wok verhitten. De noten hierin bakken tot ze gaan geuren, en dan uit de wok halen. Het vlees al roerend gaar bakken in de rest van de olie. De groenten, knoflook en gember toevoegen en knapperig bakken. Met de sojasaus en rijstwijn blussen, op smaak brengen en het mengsel al roerend nog ongeveer 3 minuten gaar laten worden, eventueel nog een beetje water toevoegen. Over de borden verdelen, de noten erover strooien en serveren. Shoooooo Hond KLAAL!!! Eet smakelijk.. NEXT!

Selina
25-11-2003, 07:30
Begrijp het probleem niet,wat maakt het uit waar die recepten vandaan komen ?

Kamarad
25-11-2003, 17:35
bent tagna je bent echt een loser

TwinkleEye_19
27-11-2003, 10:11

Origineel gepost door bent_alhalaal Mensen, ik denk niet dat mensen staan te wachten op recepten die je van het internet hebt geplukt! Het zou leuk zijn als jullie nou eens je eigen recepten zouden plaatsen, ipv al die recepten die hier al 100 x door 100 mensen zijn geplaatst! Bijvoorbaat dank! Mee eens!! Die van internet zijn net als die uit kookboeken.. Vaak kloppen ze niet :jammer: En dat is zonde van al die leden die dan uren in de keuken gaan staan en maar denken waarom lukt het haar wel, wat doe ik verkeerd?! Als iemand een recept maakt die hij zelf heeft gemaakt, weet je dat het een recept is die klopt!

TwinkleEye_19
27-11-2003, 10:18
Origineel gepost door esmaII Dan doen jullie toch iets verkeerd. Mijn recepten komen allemaal uit een kookboek (koekjesboek) of internet en wanneer ik echt volg wat er staat dan lukken ze ook. Welke koekjesboek gebruik jij dan? Ik heb veel boekjes thuis en bij sommige lukt het niet, terwijl ik het tot het gram afweeg en afmeet :(

TwinkleEye_19
27-11-2003, 10:22
Origineel gepost door esmaII Kijk maar bij de topic "welke koekjes heb je voor el3ied gemaakt". Die komen allemaal uit een kookboek en ze zijn echt goed gelukt. O, dank je..ik ga zeker kijken... Echt veel recepten heb ik hier vandaag...:goedzo: Echt super gewoon :Iluvu: ps: uit welke bakboek heb je ze?

TwinkleEye_19
27-11-2003, 10:29
Origineel gepost door esmaII Is een Nederlandse boek. Zal thuis kijken naar de titel, ben nu op m'n werk. Maar ik heb ook Marokkaanse recepten, uit een Marokkaanse koekjesboek. Ik ben alle boekwinkels hier in de stad afgegaan op zoek naar een Nederlandstalige Marokkaans Kook of bakboek...maar helaas..zonder resultaat... Ze hadden alleen 1 kookboek zonder plaatjes maar die vond ik echt niets :jammer:

TwinkleEye_19
27-11-2003, 10:38
Origineel gepost door esmaII Kijk hier even, daar staan titel van boeken. http://www.biblioweb.nl/arabisch_turks_thema/arabischekookboeken.htm Kan het arabisch niet verstaan :( Maar heb net weer een paar goede recepten hier vandaan kunnen halen..;)

abdeltje
02-12-2003, 15:17
wie lust hierzo GEBRADEN EKELO?????

berberia_16
07-12-2003, 13:36
e7shoemaaaaaa

Lampjuh
07-12-2003, 22:39
Origineel gepost door laboudanda hieL is een Lecept: Hond uit de wok Omschrijving: Typisch chinees en in een oogwenk bereid. Bereidingstijd: Voorbereidingstijd: 30 minuten Bereidingstijd: 15 minuten Ingredienten: 4 grote gedroogde Chinese paddestoelen, 500 gram magere hondelapjes, 1/2 rode, 1/2 groene, 1/2 gele paprika, 1 bosje lente-uitjes, 250 gram bleekselderij, 1 teentje knoflook, stukje gemberwortel ongebeer 2 centimeter, 4 eetlepels sesamolie, 25 cahewnoten, 2 eetlepels sojasaus, 2 eetlepels rijstwijn of droge sherry, zout en peper. Bereiding: De paddestoelen in warm water leggen en 30 minuten laten wellen. Regelmatig het water verversen. in de tussentijd het hondevlees wassen, droogdeppen en in reepjes snijden. De groente wassen en schoonmaken. De paprika's in reepjes, de uitjes in ringen en de selderij in plakken snijden. De knoflook en de gember schoonmaken en fijnsnijden. De paddestoelen uit het water halen en deharde steel eraf snijden. De paddestoelen onder de kraan wassen, droogdeppen en in zeer dunne reepjes snijden. De olie in de wok verhitten. De noten hierin bakken tot ze gaan geuren, en dan uit de wok halen. Het vlees al roerend gaar bakken in de rest van de olie. De groenten, knoflook en gember toevoegen en knapperig bakken. Met de sojasaus en rijstwijn blussen, op smaak brengen en het mengsel al roerend nog ongeveer 3 minuten gaar laten worden, eventueel nog een beetje water toevoegen. Over de borden verdelen, de noten erover strooien en serveren. Shoooooo Hond KLAAL!!! Eet smakelijk.. NEXT! Mag ik ipv de hond een koe of een s chaap gebruiken? en ipv van sherry nix gebruiken :confused:

a3ir
25-12-2003, 12:49
wat maakt het uit de meeste mensen vragen er tog om recept is recept :zweep:

Lady_moi
25-12-2003, 17:36
Na ja ik zet hier gewoon recepten van die ik thuis heb liggen en een miljard keer heb gemaakt..En ja die van internet zijn nie zo betrouwbaar vind ik

a3ir
25-12-2003, 22:11

kijk op andere sits voor resepten die je nog niet hebt

Pagina's : [1] 2