Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : een vraag over de auto

leonora
29-01-2008, 08:24

ik heb voor het eerst een auto gekocht, en ik weet niet zoveel over autos, maar mijn vraag is : je moet regelmatig controleren of er genoeg olie in zit en welke andere dingen moet ik nog meer controleren? weet iemand dat ? ietst van water ofzo.......

ghataarlijk
30-01-2008, 19:45
De auto waar je in rijdt moet in orde zijn. Je moet de auto goed onderhouden. Controleer regelmatig de staat van het voertuig (banden, remmen, verlichting, oliepeil, brandstofsysteem, accu, enzovoorts). Onderhoud en controle: verplicht Je moet de auto goed onderhouden. Verder ben je verplicht om de volgende zaken regelmatig te controleren: banden (voldoende profiel, kale plekken of bulten) bandenspanning (niet te slap, niet te hard) of de auto benzine of olie lekt of de remmen (ook de noodrem) goed werken of het remvloeistofniveau voldoende is of het oliepeil van de motor (en eventueel van de automatische transmissie) voldoende is of de verlichting (dimlicht, groot licht, achterlichten, remlichten, richtingaanwijzers, kentekenverlichting, alarmlichten) het doet dat veren en schokbrekers goed zijn of de ruitenwissers het goed doen of er voldoende ruitenwisservloeistof in het reservoir zit hahah ben je lauw.. 1 keer in de half jaar moet je je auto naar de garage brengen en die moet zulke zaken controleren... het enige wat jij regelmatig moet controleren is: of je een lekke band hebt, of er genoeg olie erin zit en water uiteraard... heb je verder twijfels over iets? naar de garage brengen die handel..!!