Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Paella met zeevruchten

LZN
23-11-2003, 16:21

Wie kent dit recept? Aub plaats hier.

Nabila25
24-11-2003, 12:28
Hoi, :zwaai: Ik zal ongeveer proberen uit te leggen hoe ik het klaarmaak. :confused: Ik doe wat olijfolie, 1 ui (fijngehakt), 3 teentjes knoflook in een pot en laat ze zachtjes bruinen. Ik hak 3 grote tomaten in blokjes en voeg deze samen bij de ui en knoflook. Nadien doe ik er ongeveer 1 liter water in en 500 gram langkorrelrijst (of minder, want 500 gram is voor 4 personen). Kruiden: peper en zout, paprikapoeder, halve saffraan, bouillonblokje, 1 laurierblad. Laat dit ongeveer 10 minuten zachtjes koken en giet er dan de zeevruchten in die ik van de vriezer heb gekocht. Nadat de vocht volledig weg is en de rijst gaar is giet ik er nog wat groentjes in van de blik (zoals mais en erwtjes, enz.). Soms doe ik er ook reepjes paprika bij. Alles goed mengen. :chef: Dan doe ik alles in een ovenschaal met deksel en laat het nog eens op 140 graden in de oven bakken (ongeveer 15 minuten). En klaar is kees. Je moet zowat vanalles proberen, ook wat betreft de kruiden, tot je je eigen smaak hebt gevonden. Zo heb ik het ook geprobeerd. Ik hoop dat ik je verder heb geholpen en dat het wat duidelijk is. Anders vraag je maar.

Nabila25
24-11-2003, 13:03
Neen, dat moet niet. Maar ik heb het ooit eens ergens gelezen, en sindsdien doe ik het. Maar soms heeft mijn man zo een honger, dat hij het van de pot eet. En het smaakt hetzelfde, dus eigenlijk weet ik niet goed waarom het in de oven moet. Doe het anders niet. Groetjes, :zwaai:

Nabila25
24-11-2003, 13:10
:D Veel geluk. Het zal heel lekker zijn, incha'Alla.

Nabila25
24-11-2003, 19:40

Als ik er zeevruchten in doe dan voeg ik er geen kip bij. Wanneer ik het met kippenblokjes of kippenpoten klaarmaak dan gebruik ik veel kipkruiden en doe ik er geen zeevruchten bij. Het is zoals je het zelf wil. :zwaai: