Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Het ergste wat in mijn leven kan overkomen is een scheiding.

Pagina's : [1] 2

Najiha
23-11-2003, 13:36

Het ergste wat in mijn leven kan overkomen is een scheiding. Zie titel ik denk dat ik het nooit zal verwerken zoeits en zoeits wens ik niemand toe. Als een mens zoeits meemaakt dan denk ik dat je een beteje gefaald bent in je leven en niet innerlijk zoeits kan verwerken.

Life_sucks
23-11-2003, 13:39
meid een scheiding betekend niet dat je gefaald hebt in het leven

Life_sucks
23-11-2003, 13:40
jah in het begin is het heel moeilijk om het te verwerken. Het leven gaat gewoon door. Uiteindelijk ben je weer druk bezig op school of je hebt het druk op je werk.

misSanae
23-11-2003, 13:48
Ik denk niet dat je gefaald hebt als je bent gescheiden, ik ken mensen die gescheiden zijn, en die nu het leven weer opgepikt hebben. Het is niet dat je gefaald hebt, als je niet meer met elkaar kan leven, kan je beter voor jezelf kiezen, dan heb je nog een kans op geluk. Ik ken vrouwen die gescheiden zijn omdat hun man niet goed voor hun was(kan ook omgekeerd natuurlijk) wat moet je dan, bij zo iemand blijven die je in elkaar mept, of waar je elke dag ruzie mee hebt... Het is natuurlijk niet leuk mee te maken, maar soms kan je niet anders

nadia_el3
23-11-2003, 13:55

Origineel gepost door Najiha Het ergste wat in mijn leven kan overkomen is een scheiding. Zie titel ik denk dat ik het nooit zal verwerken zoeits en zoeits wens ik niemand toe. Als een mens zoeits meemaakt dan denk ik dat je een beteje gefaald bent in je leven en niet innerlijk zoeits kan verwerken. BIJ EEN IEDER IS DE REDEN VOOR DE SCHEIDING ANDERS, MAAR MEESTAL KOMT HET EROP NEER DAT 2 PERSONEN NIET MET MEKAAR KUNNEN LEVEN, BIJ DE 1 WAT EXTREMER DAN BIJ DE ANDER. SOMS HEEFT MEN DUS GEEN KEUS DAN TE GAAN SCHEIDEN, EN DAN HEB JE ZEKER NIET GEFAALD IN HET LEVEN. SOMMIGE MANNEN EN VROUWEN DOEN ER ECHT ALLES AAN OM HET HUWELIJK IN STAND TE HOUDEN, MAAR ALS HET MAAR VAN 1 KANT AF KOMT, HOUDT HET OP EEN GEGEVEN MOMENT OP.. JE DENKT INDERDAAD DAT JE HET NOOIT TE BOVEN ZULT KUNNEN KOMEN, MAAR DAT GEBEURT DEGELIJK WEL, ALS JE MAAR GENOEG VERTROUWEN HEBT IN ALLAH SWT. JE WORDT ALS HET WARE GEDWONGEN OM WEER JE EIGEN LEVEN IN EIGEN HANDEN TE NEMEN, HOE MOEILIJK DAT IN HET BEGIN OOK IS.

SweetRose
23-11-2003, 15:23
Ewa safi..dat is ieders mektoub toch..m'n zus woont net een jaar terug thuis en tis precies of ze is nog nooit getrouwd geweest..het hangt er meerendeels af of je gesteund wordt en of je mensen hebt waar je op kan terugvallen!

Lady_moi
23-11-2003, 15:41
het leven loopt niet altijd zoals gepland..

Najiha
27-11-2003, 16:23
Origineel gepost door misSanae Ik denk niet dat je gefaald hebt als je bent gescheiden, ik ken mensen die gescheiden zijn, en die nu het leven weer opgepikt hebben. Het is niet dat je gefaald hebt, als je niet meer met elkaar kan leven, kan je beter voor jezelf kiezen, dan heb je nog een kans op geluk. Ik ken vrouwen die gescheiden zijn omdat hun man niet goed voor hun was(kan ook omgekeerd natuurlijk) wat moet je dan, bij zo iemand blijven die je in elkaar mept, of waar je elke dag ruzie mee hebt... Het is natuurlijk niet leuk mee te maken, maar soms kan je niet anders Sorry hoor maar dat noem ik geen man maar een monster en niemand verdient zo"n klojo.Maar het is gewoon hard zoeits om mee te maken en ja iedereen wilt gelukkig zijn en als je dan uit elkaar gaat moet je terug bij ouders wonen en ja moet je weet alles oppakken en dat is moeilijk en ik denkt niet dat je het volledig gaat verwerken. En de roddels in de buurt,van de omgeving,familie,...

turkgirl
27-11-2003, 16:26
Als ik gescheiden was, zou ik niet weer bij mijn ouders willen wonen, en daar zouden zij een probleem van maken :eek:

Maiami
27-11-2003, 16:47
Origineel gepost door Najiha Sorry hoor maar dat noem ik geen man maar een monster en niemand verdient zo"n klojo.Maar het is gewoon hard zoeits om mee te maken en ja iedereen wilt gelukkig zijn en als je dan uit elkaar gaat moet je terug bij ouders wonen en ja moet je weet alles oppakken en dat is moeilijk en ik denkt niet dat je het volledig gaat verwerken. En de roddels in de buurt,van de omgeving,familie,... Het is inderdaad heel moeilijk om alles weer op te pakken zoals het voor je huwelijk was, maar je komt er overheen hoor! En inderdaad zoals zin 'n midar zei, het ligt eraan of je gesteund wordt door je ouders of mensen waarop je terug kan vallen, dat scheelt een hoop ellende. en over roddels in de buurt daar heb ik geen last van en het kan me ook niet schelen ook, ik ben niet de eerste en ook niet de laatste dame die gescheiden is en over zoiets valt niet te roddelen, dat is el mektab, daar heeft niemand wat aan te doen. Wie zegt dat die roddelaars niet ooit voor een keuze komen te staan zelf te moeten gaan scheiden? Maar wie het ook een scheiding wens je je ergste vijand niet! Hoe dan ook altijd positief blijven ;)

Junkie
27-11-2003, 17:45
Als ervaringsdeskundige weet ik dat er niets zo pijnlijk is als een scheiding. Je komt er echter sterker uit en ook nog eens iets wijzer. Juist als je te lang doorgaat met een huwelijk dat niet werkt ben je bezig te falen in het leven. Suc6

Life_sucks
28-11-2003, 17:15
Origineel gepost door Junkie Als ervaringsdeskundige weet ik dat er niets zo pijnlijk is als een scheiding. Je komt er echter sterker uit en ook nog eens iets wijzer. Juist als je te lang doorgaat met een huwelijk dat niet werkt ben je bezig te falen in het leven. Suc6 juist

Life_sucks
28-11-2003, 17:20
Origineel gepost door turkgirl Als ik gescheiden was, zou ik niet weer bij mijn ouders willen wonen, en daar zouden zij een probleem van maken :eek: dat denk je nu, maar als je gescheiden bent dan heb je echt de hulp van je ouders nodig, zowel emotioneel als financieel. ik ben nu bezig met mijn studie, doordat mijn ouders mij hebben opgevangen en daar ben ik ze echt dankbaar voor. stel dat zij er niet waren dan had ik ten eerste een baan moeten zoeken, want tja je moet wel eten he. ten tweede moet je ook een huisje hebben en die dingen zijn niet makkelijk te krijgen. maar voordat je dat hebt waar wil je dan in die tussentijd verblijven???

sneakynawal
28-11-2003, 17:21
Beter dat je scheidt... dan dat je mekaar ongelukkig gaat maken, toch?

amiira
28-11-2003, 17:21

Origineel gepost door Najiha Sorry hoor maar dat noem ik geen man maar een monster en niemand verdient zo"n klojo.Maar het is gewoon hard zoeits om mee te maken en ja iedereen wilt gelukkig zijn en als je dan uit elkaar gaat moet je terug bij ouders wonen en ja moet je weet alles oppakken en dat is moeilijk en ik denkt niet dat je het volledig gaat verwerken. En de roddels in de buurt,van de omgeving,familie,... Ja de roddels. Dat lijkt me inderdaad heel erg, maar liever dat dan verder gaan in de hel Je trouwt om gellukig te zijn/ worden of te blijven( kan ook) maar niet om een boxpartijtje te ervaren. Komt dit nog voor?

Pagina's : [1] 2