Bekijk originele versie : Ook geschoolde allochtoon vaak werkloos
maghrebgirl20
23-11-2003, 00:20
dit las ik op internet ergens.
Uit de cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gisteren presenteerde, blijkt dat het opleidingsniveau van allochtonen nauwelijks van invloed is op de werkloosheid onder die groep. Hoogopgeleide allochtonen zijn bijna even vaak werkloos als laagopgeleide migranten. Zowel de laag-, middelbaar als hoogopgeleide allochtonen zijn drie keer zo vaak werkloos dan autochtonen
kan ik me niet voorstellen
maroc1984
23-11-2003, 00:24
Stel het je maar beter wel voor, want dit soort dingen hoor ik ook steeds vaker. Als een werkgever tussen een allochtoon en autochtoon kan kiezen van hetzelfde kaliber dan is het niet raar dat ie uiteindelijk toch voor de autochtoon kiest.
Zeer triest en teleurstellend, maar tegenwoordig heb je toch ook positieve discriminatie alhoewel daar weinig van te merken is :rolleyes:
:zwaai:
maghrebgirl20
23-11-2003, 00:30
Origineel gepost door maroc1984
Stel het je maar beter wel voor, want dit soort dingen hoor ik ook steeds vaker. Als een werkgever tussen een allochtoon en autochtoon kan kiezen van hetzelfde kaliber dan is het niet raar dat ie uiteindelijk toch voor de autochtoon kiest.
Zeer triest en teleurstellend, maar tegenwoordig heb je toch ook positieve discriminatie alhoewel daar weinig van te merken is :rolleyes:
erg he, maar ja doen we niks aan. ook al ben je net zo hoog geschoold of slim als een andere nederlander, wordt je nog gediscrimineert. :(
Bidawi_Mazlot
23-11-2003, 00:53
Origineel gepost door maghrebgirl20
dit las ik op internet ergens.
Uit de cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) gisteren presenteerde, blijkt dat het opleidingsniveau van allochtonen nauwelijks van invloed is op de werkloosheid onder die groep. Hoogopgeleide allochtonen zijn bijna even vaak werkloos als laagopgeleide migranten. Zowel de laag-, middelbaar als hoogopgeleide allochtonen zijn drie keer zo vaak werkloos dan autochtonen
kan ik me niet voorstellen
Ja en?......ze doen zichzelfs hiermee de das om.....iemand die niet aan de bak kan komen en hiervoor bewijzen heeft zal toch op één of andere manier betaald worden voor zijn vele studentenjaren en moeite.....hij of zij komt dan gewoon in de socialezorgstelsel te regd.....kan Jan betalen voor Mo, dit omdat de vele bazen geen Mocro willen aannemen.....leuke baas heeft Jan......zijn baas pikt gewoon een % centen af van Jan om dit af te staan aan de staat.....kan Mo legitiem genieten van zijn slimme bollie en vrije tijd......wat heeft het dan voor nut om Mo's en Faat's niet aan te nemen?.....ze bijten niet hoor ze doen gewoon hun werk van zolaat tot zolaat en zijn de volgende dag gewoon weer op hun werk met een bigsmile :D zoiets ja......laat hen gewoon met rust en behandel hen als mens zoals je ieder mens moet behandelen.....en jawel: ''Marokkanen gaan in een rap tempo plezierig werken met Jan, Mien, Carlo en Michael......resultaat is één sterk NL dat bestaat uit wederzijds respect......Mootje gaat rustig in zijn vrije tijd even naar de Moskee en onderweg knipoogt hij met respect naar Jan en waarbij Jan even stopt met zijn fiets en denkt ''He toch, waarom had ik niet eerder in kunnen zien dat die Marokkanen zo slecht nog niet zijn'' en daarbij een zucht en een glimlach tegelijk!.....en Jan fietst verder en verder :Iluvu: .....een sprookju hihihi :D
Dit is toch wat wij samen toch willen?.....tuurlijk zal er een extreem hoekje blijven dat kost wat het kost niet met het gros mee wil lopen maar die kan je gewoon negeren of straffen.....
Nou zullen we alle hier een handtekening onder zetten? :giechel:
maghrebgirl20
23-11-2003, 00:57
Origineel gepost door Bidawi_Mazlot
Ja en?......ze doen zichzelfs hiermee de das om.....iemand die niet aan de bak kan komen en hiervoor bewijzen heeft zal toch op één of andere manier betaald worden voor zijn vele studentenjaren en moeite.....hij of zij komt dan gewoon in de socialezorgstelsel te regd.....kan Jan betalen voor Mo, dit omdat de vele bazen geen Mocro willen aannemen.....leuke baas heeft Jan......zijn baas pikt gewoon een % centen af van Jan om dit af te staan aan de staat.....kan Mo legitiem genieten van zijn slimme bollie en vrije tijd......wat heeft het dan voor nut om Mo's en Faat's niet aan te nemen?.....ze bijten niet hoor ze doen gewoon hun werk van zolaat tot zolaat en zijn de volgende dag gewoon weer op hun werk met een bigsmile :D zoiets ja......laat hen gewoon met rust en behandel hen als mens zoals je ieder mens moet behandelen.....en jawel: ''Marokkanen gaan in een rap tempo plezierig werken met Jan, Mien, Carlo en Michael......resultaat is één sterk NL dat bestaat uit wederzijds respect......Mootje gaat rustig in zijn vrije tijd even naar de Moskee en onderweg knipoogt hij met respect naar Jan en waarbij Jan even stopt met zijn fiets en denkt ''He toch waarom had ik niet eerder in kunnen zien dat die Marokkanen zo slecht nog niet zijn'' en daarbij een zucht en een glimlach tegelijk!.....en Jan fiets verder en verder :Iluvu: .....een sprookju hihihi :D
Dit is toch wat wij samen toch willen?.....tuurlijk zal er een extreem hoekje blijven dat kost wat het kost niet met het gros mee wil lopen maar die kan je gewoon negeren of straffen.....
Nou zullen we alle hier een handtekening onder zetten? :giechel:
waar moet ik tekenen :)
maroc1984
23-11-2003, 00:57
Mijn handtekening heb je ;)
Nu nog die van 16 miljoen andere, maar je verhaaltje is zo goed, dat dat geen problemen meot opleveren :D :rolleyes:
Zoals Bidawi al zei
Ze kunnen toch niet om Marokkanen heen :)
en daarom sparen ze kosten noch moeite om hen zowat te veranderen in Nederlanders, dan pas worden ze geaccepteerd
Zie Hafid Bouazza & Co
aan de andere kant merk ik gewoon dat juist Marokkanen die aan hun eigen identiteit vast houden , het heel goed doen op school !
Dus uiteindelijk moeten ze wel, of de Marokkanen gaan het grote tekort aan hoogopgeleiden in andere europese landen verhelpen
(zoals in Frankrijk) daar hebben ze minder moeite met Marokkanen :)
Nou, we kunnen heel goed om Marokkanen heen, dat is ongewenst maar zeker niet onmogelijk. En daarbij geven sommige Marokkanen daar ook veel reden toe.
Waarom zou het voor 15.000.000 niet-Marokkanen onmogelijk zijn om om 300.000 Marokkanen heen te kunnen?
Neemt een MArokkaanse werkgever eigenlijk wel een Henk of een Piet aan?
In Frankrijk heeft men minder moeite met sommige Marokkanen omdat Marokkanen meestal al Frans spreken. Marokkanen in Nederland spreken slecht Nederlands.
Hafid Bouzzze is wel succcesvol schrijver, zijn boeken verkopen goed en hij wint zelfs een prijs.
Scottie.
Missy_Rose
23-11-2003, 14:32
Origineel gepost door Scottie
In Frankrijk heeft men minder moeite met sommige Marokkanen omdat Marokkanen meestal al Frans spreken. Marokkanen in Nederland spreken slecht Nederlands.
Heb je wel alles goed gelezen? Er staat duidelijk: Hoogopgeleide allochtonen zijn bijna even vaak werkloos als laagopgeleide Ik denk dat wanneer je hoogopgeleid bent, je wel goed Nederlands moet kunnen spreken.
Ezzedine
23-11-2003, 14:34
IK zal het kort samenvatten niemand mag Marokkanen geschoold noch ongeschoold
maghrebgirl20
23-11-2003, 14:42
Origineel gepost door Ezzedine
hoezo? zijn toch gewone woorden. je bent geschoold of je bent niet geschoold, of je nou marokkaan bent of nederlander.
Origineel gepost door Ezzedine
Jij generaliseert weer. Het moet zijn 'Niemand mag Ezzedine, geschoold of ongeschoold.'
De cijfers laten niet zien hoe veel studenten aan een baan komen. Veel afgestudeerden hebben bij studentenverenigingen gezeten, waar veel leidinggevenden ook bij zaten. Het belang van zulk soort kruiwagens mag je niet onderschatten. Ook de sociale omgang is belangrijk. Over het algemeen kan iemand het beste overweg met mensen die ongeveer dezelfde waarden en normen hanteren of uit hetzelfde milieu afkomstig zijn. Het kost gewoon tijd voordat nieuwkomers de subtiliteiten leren die hierbij horen.
Zelfkritiek
25-11-2003, 10:05
Een vriend van mij is van Marokkaanse komaf. Deze jongen is afgestudeerd in de politicologie, en dus hoog opgeleid. En ik ken niemand, allochtoon noch autochtoon, die het zo goed heeft gedaan op de arbeidsmarkt!!! Meneer is tijdje terug als vennoot in dienst getreden bij een groot onderzoeksbureau en verdient bakken met geld!
Trouwens, vrijwel het gehele Marokkaanse gezin waar hij uit voort is gekomen, doet het erg goed. Allemaal minimaal een afgeronde HBO studie, dus hoog opgeleid en allemaal een prima baan!
Waarom dit gezin wel en zoveel andere gezinnen geen succes? Is lastig te zeggen, maar ik denk dat het vooral aan de opvoeding ligt. Een vader en moeder die altijd naar de ouderavonden op school gaan. Een vader en moeder die hun Hollandse buurvrouw vragen om een oogje in het zeil te houden als ze door de buurt loopt. Kleine dingetjes, maar in dit geval wel het begin van het succes gebleken!
Nou zullen we alle hier een handtekening onder zetten? :giechel: [/B][/QUOTE]
Nou, Bidawi-Mazlot, ik ben dan ook blij te lezen dat jij die rare handtekening met dat geweer en de anti-joodse tekst hebt vervangen door een handtekening die wat postiever is.
Nou, ik wil ook wel mijn handtekening zetten onder zo'n intentieverklaring.
Scottie, getekend.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.