Bekijk originele versie : Is het NIET aanbidden van God ook n zonde ?
Aloha, peeC,Salaam, Sjalom ..
Ik wilde safira's topic niet onnodig verpesten en dus dach ik laat ik es een nieuwe topic beginnen..
Ten eerste is mijn vraag wat wordt verstaan onder aanbidden van God, of wat versta JIJ eronder..
En het nalaten ervan, is dat n zonde ? in jou opinie..
Motiveer je antwoord, let the brains crunch :p
Grtjes TriXie
Salaam Truus,
Welke topic van Safina bedoel je? Plaats ns n link, dan ga ik dat eerst lezen.
Slpjes troeg.
:zwaai:
Het niet aanbidden van God kan toch geen zonde zijn als je God niet kent?
Wat ik onder aanbidden versta? Respect tonen naar God toe, en Hem bedanken voor alles wat je hebt, en vertrouwen in Hem hebben. En proberen zo te leven zoals Hij dat volgens jou gewild zou hebben....
NL-girl
Jemal2002
02-09-2002, 12:18
Origineel gepost door MeuslitriX
Aloha, peeC,Salaam, Sjalom ..
Ik wilde safira's topic niet onnodig verpesten en dus dach ik laat ik es een nieuwe topic beginnen..
Ten eerste is mijn vraag wat wordt verstaan onder aanbidden van God, of wat versta JIJ eronder..
En het nalaten ervan, is dat n zonde ? in jou opinie..
Motiveer je antwoord, let the brains crunch :p
Grtjes TriXie
Het aanbidden van god = ik neem dat bidden er mee bedoeld wordt.
Bidden is een van de 5 zuilen, Zuil 2: Salaat (gebed) om precies te zijn, dus ik neem aan dat het haram is als je het niet doet.
Ik heb bewijs gevonden dan het toch haram is om niet te bidden.
De Profeet (vzmh) zei:
"Het verbond tussen ons (de Profeet en de gelovigen) en hen ( de ongelovigen) wat Allah Ta'ala heeft ingesteld, is de Salaat (het gebed). ledereen die het niet verricht is ongelovig."
Qu’raan 19:59
"Toen heeft hen een nageslacht opgevolgd dat de gebeden opgaf (ze lieten de gebeden verloren raken, door het niet verrichten ervan of in het niet juist verrichten ervan of het niet op de goede tijd verrichten ervan) en hun lusten volgden. Dus worden zij in de hel gegooid.
Behalve degene die spijt betuigt..."
Sadaqa allahu adziem
Aanbidden is dat alleen bidden ?
Origineel gepost door Ramzi
Salaam Truus,
Welke topic van Safina bedoel je? Plaats ns n link, dan ga ik dat eerst lezen.
Slpjes troeg.
:zwaai:
RamziUhhh...Lolz :D jij ook hier..
Link plaatsen effe wachten hoor.
Hier is ie dan : :) (http://community.marokko.nl/forums/showthread.php?s=&postid=273286#post273286)
Origineel gepost door nl-girl
Het niet aanbidden van God kan toch geen zonde zijn als je God niet kent?
Wat ik onder aanbidden versta? Respect tonen naar God toe, en Hem bedanken voor alles wat je hebt, en vertrouwen in Hem hebben. En proberen zo te leven zoals Hij dat volgens jou gewild zou hebben....
NL-girl
Zowat iedereen is bekend met het fenomeen God ( klinkt een beetje oneerbiedig..astagfierullah ) behlve misschien in midden-groenland-amerika-afrika azie..
Okej, dan blijft erover keuze wel of niet geloven in God..
Is het niet proberen te leven zoals Hij dat wil..?
Aanbidden is het gedenken van God
En dat kan op allerlei manieren
ehh .. en ja, bidden is een PLICHT, en als je dat dus nalaat, bega je een zonde..
Origineel gepost door MeuslitriX
Is het niet proberen te leven zoals Hij dat wil..?
Is ook zo, maar daarover verschillen de meningen nogal....... ;) Daarom zeg ik maar zoals je denkt dat Hij dat wil..... Ieder persoon heeft daar zelfs andere ideeën over. De kerngedachte is dezelfde maar de rest verandert dikwijls. Iedereen legt zijn prioriteiten ergens anders
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.