Bekijk originele versie : de wereld van vandaag is niet meer als toen
26herder26
22-11-2003, 21:17
salaam allochtonen en niet allochtonen
er is veel veranderd in de werleld vandaag de dag
zowel in het buitenland als hier in nederland en moielijke tijden breken aan voor iedereen maar waar gaat naar toe voor ons als alloctonen met een islamitische afkomst vooral nu er in de wereld
de islam gezien wordt als iets barbaars
sinds de aanslagen in newyork is de wereld totaal veranderd
ook voor de mensen die er niks mee te maken hebben is de wereld anders maar ook de islam wordt nu erbij betrokken
waar gaat dit heen met de wereld en hoe komt het en wat gaat er gebeuren dat wil ik jullie vragen eigenlijk
ik hoop dat jullie je mening hierover kwijt willen of je vissie er over geven of wil je gewoon iets kwijt erover kun je het hier melden ik hoop op veel reacties
Nou, het uitzicht op de wereld vanuit Nederland is heel erg veranderd, beste Herder. En niet veel mensen zijn blij en verheugd met en over dit gegeven.
Na N.Y. is de wereld niet veranderd, denk ik, maar zijn de puntjes opeens op een i gezet.
De islam wordt niet betrokken, de islam betrekt zich, erger, werpt zich op als vredebrengend geloof. Kijk om je heen en je ziet iets anders.
Waar moet het heen?
Nou, gewoon, de wereld verbeteren, samen, vanuit eenzelfde visie vanuit eenzelfde god, of vanuit een zelfde visie op mensen.
Armoe is voor een christen, hindoe en katholiek hetzelfde als voor een aan Allah-gelovige, net als pijn.
Samen, en niet anders.
Scottie, pluralis.
Origineel gepost door 26herder26
zowel in het buitenland als hier in nederland en moielijke tijden breken aan voor iedereen maar waar gaat naar toe voor ons als alloctonen met een islamitische afkomst vooral nu er in de wereld
ook voor de mensen die er niks mee te maken hebben is de wereld anders maar ook de islam wordt nu erbij betrokken
waar gaat dit heen met de wereld en hoe komt het en wat gaat er gebeuren dat wil ik jullie vragen eigenlijk
ik hoop dat jullie je mening hierover kwijt willen of je vissie er over geven of wil je gewoon iets kwijt erover kun je het hier melden ik hoop op veel reacties
Het leven is een groot examen, treden alsmaar veranderingen op, maar enkel de islam zal nooit veranderen.
Denk daar maar eens over na. :rolleyes:
Origineel gepost door Scottie
.
Na N.Y. is de wereld niet veranderd, denk ik, maar zijn de puntjes opeens op een i gezet.
.
Blijf vooral in jezelf geloven :rolleyes:
Bidawi_Mazlot
22-11-2003, 22:15
Laat de moed erin broeder, de wereld is nog niet nabij.....laat je niet kleineren door Joden of Dwalende want jij en ik weten beter.....hun eigen tekortkomingen willen ze maskeren door telkens een kandidaat aan te stellen die de klappen moet vangen.....hun geschiedenis heeft alleen maar een zwarte gloed overzich heen gehad en men wil dat bewust niet onder ogen zien.....want stel je eens voor dat mensen de werkelijkheid zouden zien?.....je zou echt medelijden met ze krijgen, uiteraard heb je respect voor anders-levende en -denkende en loopt er gewoon met een boog omheen en doet alsof je neus bloeit.....maar zij gaan er heel anders mee om, het kan liggen in hun jaloerse aard, hetzij ze zich ariers voelen en te naief zijn om hun leven eens te vergelijken met die van de gemiddelde Marokkaan(Moslim) hetzij hetzij en hetzij.....kortom waar maken Marokkanen zich druk om?.....tuurlijk is het vervelend wanneer mensen je klagend en wijzend confronteren met zgn. fouten maar ik ben daar el 7amdulilah allang uit en sta altijd klaar met mijn standaard antwoord, soms kinderlijk maar je kan ook niet anders met kinderen ''kijk in de spiegel'' zeg ik dan.....
De wereld is nog niet vergaan broeder al lijkt het zo.....wij hoeven ons nergens voor te schamen en als wij dat toch onbewust doen dan horen wij ons te richten tot Hem die deze aarde(incl inhoud) en hemelen heeft geschapen.....Hij(swt) heeft als eerste en laatste de oordeel en mogen alleen onze hoop op Hem vestigen willen wij vooruitgang creeren.....wat Jan of Ish7ak zegd boeit mij totaal niet, wij hebben gelukkig de gave van Allah(swt) gekregen om ruis te onderscheiden van helderheid.....niemand mag mij of jou uitleggen hoe wij de wereldbeeld MOETEN zien.
SabroenDjamiel
22-11-2003, 23:19
Ik vind dat moslims zich moeten verenigen waar ook ter wereld ( maar helaas merk ik hier weinig van)....We moeten een front vormen tegen de agressor, zodat ze zichzelf tegenkomen en dan is het helaas voor veel ongelovingen te laat....De Islam is na de aanslagen van 11sept. 2001 alleen maar gegroeid, mensen hebben alhamdoellilah de ware dien gevonden....Dit beangstigd de Joden en de ongelovigen en zullen er alles aan doen om de Moslims kapot te maken, maar het zal ze niet lukken, omdat de Islam inchallah zal overwinnen....Mijn respect gaat uit naar de vrijheidstrijders die in de naam van Allah swt strijden om zo de kufar duidelijk te maken dat ze zelfs hun leven opofferen voor de ware dien, en ze nooit zullen stoppen zolang Amerika en de Joden aan de macht blijven....
Moge Allah swt alle moslims de kracht geven om zich te verweren tegen de duivels op aarde en ze duidelijk laten zien wie uiteindelijk de overwinnaar zal zijn; de Islam inchallah!!....
SabroenDjamiel
24-11-2003, 12:37
Origineel gepost door Descartes
Zij die wind zaaien, zullen storm oogsten.
Verval niet in de denkfout dat de westerse rationele wereld bestaat uit watjes. Er wordt teruggeslagen , indien nodig. Afghanistan en Irak zijn al ingpakt, de rest volgt indien men niet wil sporen.
Zekers bestaat de westerse wereld uit watjes....Volgens jou wordt er teruggeslagen?....Noem jij burgerdoelen bombaderen terugslaan?....Beetje laf vind je niet?....Want dat is het geval geweest in Irak en Afghanistan....Wat hebben Amerika en de Joden bereikt met die oorlogen, maak me da nou eens duidelijk ( Texas Ranger wilde toch terrorisme uitroeiien, heeft het niet alleen maar averechts gewerkt)?....De haat jegens de Joden en Amerikanen is alleen maar groter geworden, Israel en Amerika worden terecht als een bedreiging voor de mensheid cq wereldvrede gezien....Amerika wordt gestuurd door de Joden, want eigenlijk heeft Texas Ranger Bush helemaal niks in te brengen uiteindelijk is hij zelf een pion van de Joden, want al zijn adviseurs schijnen Joden te zijn....De vrijheidsstrijders zullen doorgaan, niemand die ze zal tegenhouden, ze zullen alleen maar symphatie krijgen, want dat merk ik nu al om me heen....Veel mensen begrijpen de zelfmoordaanslagen ( ja zelfs NL'ers in mn omgeving), en kunnen alleen maar respect hebben voor deze mensen die hun leven opofferen om de bezetter duidelijk te laten merken, dat ze moeten vrezen voor hun leven op ieder moment van de dag, angstaanjagend toch?....Dus jouw theorie dat ze zullen terugslaan, is bullshit omdat dit soort aanslagen van vrijheidstrijders niet te voorkomen zijn ook niet met een oorlog, want uiteindelijk zullen de Amerikanen en Joden door het bos de bomen niet meer zien, en zullen ze zichzelf uiteindelijk in de vingers snijden!....
Want de grootste terroristen zijn nog steeds de Joden.....En alhamdoellilah beginnen steeds meer mensen dit in te zien, het is gedaan met dat zielige gedoe van de Joden....
er is veel veranderd in de wereld vandaag de dag
Dit is typisch doemdenken. Het gaat juist heel goed met wereld. Wat jij van de wereld MOET vinden, dat bepalen de media. Zij beslissen wat je wel en niet komt te weten.
Vorig eeuw zijn er meer dan 50 miljoen mensen vermoord in verschillende oorlogen. Dat was pas een verschrikkelijke tijd.
SabroenDjamiel
24-11-2003, 14:40
Origineel gepost door Defender
Het bombarderen van het wtc met burgervliegtuigen was in elk geval oorlog tegen burgerdoelen en is opgeeist door Islam. Met de woorden "beetje laf, vindt je niet" heb je precies aangegeven hoe de westerse wereld jouw, je soortgenoten en Islam is gaan zien dank zij jouw helden.
Die aanslagen op het WTC, opgeeist door de Islam?....Hmmm dan weet jij meer dan ik....Want volgens mij zijn die aanslagen niet gepleegd door de "Islam", maar blijkbaar ben jij te lomp om da te begrijpen knul.....Of die aanslagen nou zijn gepleegd, door Moslims, Joden of Christenen ( het is nog steeds niet duidelijk wie er achter die aanslagen zat) het blijft een feit dat de wereld is wakker geschud letterlijk en figuurlijk....Maar nog steeds verdenkt men de Joden ervan die aanslagen te hebben gepleegd om de Moslims in een kwaad daglicht te stellen....Maar het mooie van alles is; de Islam is alleen maar gegroeid sinds die aanslagen, mooi he, maar dat kan een Jood zoals jij natuurlijk nie hebben he :) .....
[i]Inderdaat, in jouw optiek bestaat de westerse wereld uit watjes, omdat ze niet durven wat jouw helden wel durven, het op grote schaal ombrengen van onschuldige mensen. Doe die blinddoek af, stom wicht, want met gerechtigheid heeft die niets te maken, en ga begrijpen dat wat jouw en je helden te wachten staat je eigen schuld is, en dat Allah geen vinger zal uitsteken om dergelijke genadelozen te helpen. [/B]
Mmmwahahaha, dit is een giller!.....Dombo wie brengt er onschuldige mensen om?....Is da niet Amerika en haar bondgenoten?.....Vind het niks geks dat men dan in de tegenaanval gaat, want het is OORLOG DOMBO.....En in oorlogen vallen er altijd onschuldige mensen, hoe je het ook wendt of keert.....Wees maar blij dat jij als Jood in een land als Nederland woont, anders was je allang opgeblazen in 1 van die busjes in Tel Aviv :rolleyes: ....
Origineel gepost door Nawera
Die aanslagen op het WTC, opgeeist door de Islam?....Hmmm dan weet jij meer dan ik....Want volgens mij zijn die aanslagen niet gepleegd door de "Islam", maar blijkbaar ben jij te lomp om da te begrijpen knul.....Of die aanslagen nou zijn gepleegd, door Moslims, Joden of Christenen ( het is nog steeds niet duidelijk wie er achter die aanslagen zat) het blijft een feit dat de wereld is wakker geschud letterlijk en figuurlijk....Maar nog steeds verdenkt men de Joden ervan die aanslagen te hebben gepleegd om de Moslims in een kwaad daglicht te stellen....Maar het mooie van alles is; de Islam is alleen maar gegroeid sinds die aanslagen, mooi he, maar dat kan een Jood zoals jij natuurlijk nie hebben he :) .....
Mmmwahahaha, dit is een giller!.....Dombo wie brengt er onschuldige mensen om?....Is da niet Amerika en haar bondgenoten?.....Vind het niks geks dat men dan in de tegenaanval gaat, want het is OORLOG DOMBO.....En in oorlogen vallen er altijd onschuldige mensen, hoe je het ook wendt of keert.....Wees maar blij dat jij als Jood in een land als Nederland woont, anders was je allang opgeblazen in 1 van die busjes in Tel Aviv :rolleyes: ....
En zo is het cirkeltje weer rond...de geweldspiraal weer voltooid..wanneer gaan we eens als verstandige mensen boven het cirkelte proberen te staan? Wanneer gaan we inzien dat het zo niet opschiet? Waar zijn de echte gelovigen die het wapen van liefde en geweldloosheid gebruiken...
Origineel gepost door rytje
En zo is het cirkeltje weer rond...de geweldspiraal weer voltooid..wanneer gaan we eens als verstandige mensen boven het cirkelte proberen te staan? Wanneer gaan we inzien dat het zo niet opschiet? Waar zijn de echte gelovigen die het wapen van liefde en geweldloosheid gebruiken... De wereld van vandaag is niet meer als toen...dat zeiden onze voorouders ook...de uitdaging is om steeds naar nieuwe vormen van integratie te zoeken....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.