Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Allochtoon?!

Missrapster
22-11-2003, 20:58

Sinds mn geboorte wordt ik geplaatst in het hokje 'allochtonen'...misschien jullie ook wel...wat vinden jullie daarvan en hoe gaan jullie om met het begrip 'allochtonen'... Mijn mening hierover is dat het woordje 'allochtonen' verzonnen is...het bestaat niet...en we horen niet in deze categorie... Wat vinden jullie??

Erwin
23-11-2003, 14:49
Wat boeit jou hoe je genoemd wordt. Wat ermee aangegeven wordt is dat jij of je ouders een andere achtergrond hebben dan de westerse. Ik wordt niet in dat hokje geplaatst. Het woord wordt veel gebruikt dus bestaat. Taal is ietst wat leeft en verandert. Als jij aangesproken wordt als allochtoon, dan hoor je blijkbaar wel in deze categorie. Dat het de laatste tijd een nogal negatieve klank heeft is waarschijnlijk niet aan jou te wijten, maar dat verandert niks aan de definitie van het begrip zoals de meeste Nederlanders die hanteren. Nieuwsbericht Weg met het woord allochtoon 25 september 2003 We moeten van het woord allochtoon af, want het geeft niet weer wat er aan de hand is. Dat schrijft Gerrit Manenschijn in NRC Handelsblad. Mensen denken bij het woord allochtoon niet aan toplui van bedrijven of aan buitenlandse kunstenaars. Vaak wel aan niet-blanken die voor overlast zorgen. Volgens Manenschijn suggereren de begrippen allochtoon en autochtoon dat er grote verschillen bestaan tussen deze groepen, maar soms zijn de verschillen tussen autochtonen onderling veel groter. Het woord allochtoon noemt hij 'potjesgrieks'. Het is gevormd uit twee bestaande Griekse woorden; allos ('ander') en chtoon ('aarde, land'), samen zoiets als: uit een ander land afkomstig. 'Maar allos heeft in het klassieke Grieks ook bijbetekenissen: niet-passend, afwijkend, slecht. Dat alleen al moet ons aan het denken zetten.' Hij stelt voor, geïnspireerd door een formule uit de Bijbel, de termen 'oudgedienden' en 'nieuwkomers' te gebruiken. Ludo Permentier http://www.vandale.nl/nieuws/taalnieuws/42717

Missrapster
23-11-2003, 20:14
wat het mij boeit? hahah wat ben jij de leukste thuis ofzo...??Ik vraag het aan mensen die hier normaal op willen reageren.Dus kbegrijp jou verschijning hier nie?! Ik hoor niet tot de categorie allochtoon basta! Whether U like it or not! Ik vroeg alleen of mensen het met me eens zijn

redouan106
23-11-2003, 20:26
hoe wil je dan genoemd worden? We moeten wel een soort roepnaam hebben,we moeten wel een naam hebben die ons van het arische volk scheidt, we moeten wel een andere naam hebben, anders weten de domme nederlanders niet wie ze wel en niet moeten discrimineren(zie je het al voor je , dat een nederlander een andere nederlander discrimineert vanwege zijn afkomst): er zijn zoveel redenen waarom wij allochtonen genoemd worden Het enige wat je ertegen kan doen is: elke nederlander op zijn bek trappen, wanneer hij jou een allochtoon noemt(ik weet dan zeker dan ze je de volgende keer gaan allochtoon ga noemen) En als je er geen last van hebt(zoals ik) dan is het geen probleem. Ik noem ze ook kaaskoppen, mierenneukers,gierige volk,pedo´s etc. Dat is volgens mijn mening de categorie waar bepaalde nederlanders in horen.

Erwin
24-11-2003, 09:27

Origineel gepost door Missrapster wat het mij boeit? hahah wat ben jij de leukste thuis ofzo...??Ik vraag het aan mensen die hier normaal op willen reageren.Dus kbegrijp jou verschijning hier nie?! Ik hoor niet tot de categorie allochtoon basta! Whether U like it or not! Ik vroeg alleen of mensen het met me eens zijn Nee, ik ben niet de leukste thuis. Ik kan me ook geen grapjes herrinneren. Ik vroeg me alleen af waarom je je druk maakt. Jij vroeg om een mening, dan krijg je die toch? Wat er verder niet normaal aan mijn reactie was mag je me ook nog 's vertellen. Mijn mening hierover is dat het woordje 'allochtonen' verzonnen is...het bestaat niet...en we horen niet in deze categorie... - Inderdaad, verzonnen. Argumentatie: zie vorige post. - Fout, bestaat wel. Argumentatie: zie vorige post. - Weer mis, je hoort er blijkbaar wel bij. Argumentatie: zie vorige post. Dus kbegrijp jou verschijning hier nie?! Ik begrijp ook wel 's iets niet. Waarom je zo fel reageert bijvoorbeeld.

rytje
28-11-2003, 20:31
Origineel gepost door _RaBaTiA_1 ik ben ut met missrapster eens Ik ben het eens met de bewering: Als je een poesje en borsten hebt ben je een vrouw!!

rytje
28-11-2003, 20:33
[QUOTE]Origineel gepost door rytje [B]Ik ben het eens met de bewering: Als je een poesje en borsten hebt ben je een vrouw!!