Bekijk originele versie : Ook de Marokkanen zijn niet blij
Nou, zullen jullie zeggen, daar heb je die Scottie weer, maar lees eerst maar even voordat jullie de eerste virtuele stenen gooien.
Tijd voor een Marokkaans Reveille.
Maar die laatste regel klinkt als een bedreiging, een poging tot chantage, een zin die lijkt te zeggen: "Nog meer negatief nieuws, en we gaan terug ....' en terwijl ik dit schrijf hoor ik Crosby, Stills & Nash met hun song "Marrakech Express".
Scottie, het nieuws ligt op straat.
Ook de Marokkanen zijn niet blij
AMSTERDAM - Toen de veertienjarige zoon van de Marokkaanse Fatima Sabah laatst met een vriendje op straat stond te praten, kwam een man met een camera op hen af, die de jongens uitgebreid fotografeerde. ''Hij wees naar zijn fiets, die vlak naast de jongens stond, en zei: 'Dan weet ik tenminste wie hem gejat heeft als-ie straks weg is'.''
Het gebeurt steeds vaker, zeggen Marokkaanse Amsterdammers: de hele gemeenschap wordt aangekeken op het slechte gedrag van leden van die groep. Iedere Marokkaan wordt ter verantwoording geroepen.
Een onmogelijke opgave, vindt Sanae (21), die in een kapsalon in het winkelcentrum Magna Plaza werkt. ''Ik ken die jongens toch helemaal niet? Ik vind het erg aangesproken te worden op hun gedrag, alleen omdat zij ook Marokkanen zijn.''
Maar Sanae merkt wel veel vaker dan vroeger dat de houding jegens Marokkanen flink is veranderd. ''Er belde een dame naar de kapsalon voor een afspraak. Toen ze mijn naam hoorde, wilde ze weten waar ik oorspronkelijk vandaan kwam. Toen de receptioniste zei dat ik Marokkaanse was, wilde ze niet meer. 'Ik wil mijn haar niet door een Marokkaanse laten kleuren,' zei ze.'' Eerst moest Sanae lachen. ''Maar later bedacht ik dat al die verhalen over discriminatie waar zijn.''
Veel Marokkaanse Amsterdammers keuren het gedrag van de criminele jongeren niet goed, integendeel. Maar waarom krijgen Marokkaanse studenten zo moeilijk een stageplek? En waarom worden zij geweigerd aan de deur van cafés en discotheken?
Volgens Ahmed Dadou van de beweging Koerswijziging, die zich inzet voor een andere beeldvorming van Marokkaanse Nederlanders, zijn de gevolgen niet te voorzien.
''Marokkaanse jongetjes hebben op school soms al te maken met klasgenoten die niet met hen willen of mogen spelen. Ze zitten met pappa en mama voor de televisie en horen: 'Zie je wel hoe over ons gedacht wordt.' Zo gaan ze met een heel onnatuurlijk gevoel de straat op. Op termijn heeft dat gevolgen.''
sneakynawal
22-11-2003, 19:29
Scottie... ik ken je nie! Dus ik dacht helemaal nie... hey daar heb je dinges weer...
En gisteren is mijn fiets gejat.!!!! En ik weet nie door wie...
Origineel gepost door Scottie
Nou, zullen jullie zeggen, daar heb je die Scottie weer, maar lees eerst maar even voordat jullie de eerste virtuele stenen gooien.
Tijd voor een Marokkaans Reveille.
Maar die laatste regel klinkt als een bedreiging, een poging tot chantage, een zin die lijkt te zeggen: "Nog meer negatief nieuws, en we gaan terug ....' en terwijl ik dit schrijf hoor ik Crosby, Stills & Nash met hun song "Marrakech Express".
Scottie, het nieuws ligt op straat.
Ook de Marokkanen zijn niet blij
AMSTERDAM - Toen de veertienjarige zoon van de Marokkaanse Fatima Sabah laatst met een vriendje op straat stond te praten, kwam een man met een camera op hen af, die de jongens uitgebreid fotografeerde. ''Hij wees naar zijn fiets, die vlak naast de jongens stond, en zei: 'Dan weet ik tenminste wie hem gejat heeft als-ie straks weg is'.''
Het gebeurt steeds vaker, zeggen Marokkaanse Amsterdammers: de hele gemeenschap wordt aangekeken op het slechte gedrag van leden van die groep. Iedere Marokkaan wordt ter verantwoording geroepen.
Een onmogelijke opgave, vindt Sanae (21), die in een kapsalon in het winkelcentrum Magna Plaza werkt. ''Ik ken die jongens toch helemaal niet? Ik vind het erg aangesproken te worden op hun gedrag, alleen omdat zij ook Marokkanen zijn.''
Maar Sanae merkt wel veel vaker dan vroeger dat de houding jegens Marokkanen flink is veranderd. ''Er belde een dame naar de kapsalon voor een afspraak. Toen ze mijn naam hoorde, wilde ze weten waar ik oorspronkelijk vandaan kwam. Toen de receptioniste zei dat ik Marokkaanse was, wilde ze niet meer. 'Ik wil mijn haar niet door een Marokkaanse laten kleuren,' zei ze.'' Eerst moest Sanae lachen. ''Maar later bedacht ik dat al die verhalen over discriminatie waar zijn.''
Veel Marokkaanse Amsterdammers keuren het gedrag van de criminele jongeren niet goed, integendeel. Maar waarom krijgen Marokkaanse studenten zo moeilijk een stageplek? En waarom worden zij geweigerd aan de deur van cafés en discotheken?
Volgens Ahmed Dadou van de beweging Koerswijziging, die zich inzet voor een andere beeldvorming van Marokkaanse Nederlanders, zijn de gevolgen niet te voorzien.
''Marokkaanse jongetjes hebben op school soms al te maken met klasgenoten die niet met hen willen of mogen spelen. Ze zitten met pappa en mama voor de televisie en horen: 'Zie je wel hoe over ons gedacht wordt.' Zo gaan ze met een heel onnatuurlijk gevoel de straat op. Op termijn heeft dat gevolgen.''
Dit gedrag van de Hollanders jegens Marokkanen is puur om het feit dat de marokkanen het beter hebben.
Nou, ik hoop het, Faatima, ik hoop het. En de afdelingsarts, een erg serieus-kijkende jongeman van Marokkaanse afkomst in het Sint Lucasziekenhuis, afdeling Orthopedie, heeft het vast heel goed. Hij moet er hard genoeg voor werken.
Ik denk niet dat Nederlanders zo zeer jaloers zijn op Marokkanen, wel op Turken en Ghanezen, die hebben het ruim en goed.
Link, niet leuk, maar waar:
http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&threadid=173721
Zelf hoop ik dat het de MarokkaansNederlandse gemeenschap goed en nog beter gaat, immers, gaat het goed met hen, dan gaat het goed met iedereen.
En tegen onze Diana, godin van de jacht, zeg ik: "Grijp boog en pijl, ga op jacht en vind je fiets!
Scottie.
Nou, Corrie, mee eens. En wat een positieve voorbeelden van werk hoe het ook goed kan gaan.
En ik zeg dat het jammer is dat de goeden altijd onder de slechten moeten lijden.
Scottie.
Nou, ik hoop het, Faatima, ik hoop het. En de afdelingsarts, een erg serieus-kijkende jongeman van Marokkaanse afkomst in het Sint Lucasziekenhuis, afdeling Orthopedie, heeft het vast heel goed. Hij moet er hard genoeg voor werken.
Ik denk niet dat Nederlanders zo zeer jaloers zijn op Marokkanen, wel op Turken en Ghanezen, die hebben het ruim en goed.
.
Ga toch een blokje om.
Viel zowat bijna van mijn stoel nadat ik dit las :rolleyes:
Kort jou tekst samengevat geef je zelf toe dat Hollanders domme mensen zijn.
Ik zal jou eens vertellen waarom een Hollander jaloers is op een Turk en een Ghanees.
Op de turk omdat die een uitkering heeft en daarnaast een shoarma tent bezit :rolleyes:
Op de Ghanees omdat die hier als illigaal verblijft in een asielzoekerscentra, en allerlei wit was praktijkjes uitvoerd.
Kortom mislukkelingen, die slapend geld verdienen.
Hollanders kunnen het gewoon niet hebben hoe Marokkanen hier in Nederland een bestaan hebben opgebouwd ( lees hier gekomen als gastarbeider, gezinsherenigd )
MAROKKANEN WERKEN VOOR HUN GELD.
Origineel gepost door Corrie
Nee, dat geloof ik dus echt niet.
Niemand heeft problemen met een goed functionerende marokkaan, daar word vaak zelfs tegen gezegd, maar jij bent anders...
En dan heb ik het niet over iemand die alles van zichzelf laat vallen, gewoon iemand die goed functioneerd.
De marokkanen bij mijn man op het werk draaien gewoon mee, niemand kijkt ze vreemd aan, niemand doet vervelend tegen ze, niemand heeft problemen met ze.
en zo ken ik wel meer voorbeelden, het zijn niet de goede waar problemen mee zijn, maar de etters die zo snerterig dominant aanwezig zijn ook al zijn ze ruim in de minderheid.
Alleen word idd vaak de hele groep aangekeken op wat wat ettertjes uitvreten.
Dat is heel erg en ik zou graag zien dat daaraan gewerkt gaat worden, door media, overheid, nederlanders, marokkanen, oftewel samen....
Zijn der wel degelijk jaloers op, want in de media hoor / lees je vrijwel nooit iets over de grote groep Marokkanen die het wel goed doet 99%.
Uit jaloezie schrijven ze altijd over die ene % die nog in de puberteit zitten.
Maar deze kleine groep beschouwen ze meteen als hele Marokkaanse gemeenschap :jammer:
In elke gemeenschap zitten rotte appels, om maar een voorbeeld te nemen: de fanatieken voelbalsupporters...........................
En deze fanatieken zijn echt geen pubers meer hoor.
Nabila20
24-11-2003, 22:56
Origineel gepost door Corrie
Nee, dat geloof ik dus echt niet.
Niemand heeft problemen met een goed functionerende marokkaan, daar word vaak zelfs tegen gezegd,[B] maar jij bent anders...[B]
En dan heb ik het niet over iemand die alles van zichzelf laat vallen, gewoon iemand die goed functioneerd.
Nou meid nu zeg je het zelf..."maar jij bent anders!"
Anders dan de doorsnee Marokkaan?! Nou sorry meid als iemand zo'n DOMME ONDOORDACHTE opmerking zou maken dan zou ik het niet als een compliment opvatten maar eerder als een belediging.
Ach schei toch uit zeg...
slimiatje
24-11-2003, 23:10
''Ik ken die jongens toch helemaal niet? Ik vind het erg aangesproken te worden op hun gedrag, alleen omdat zij ook Marokkanen zijn.''
Hier ben ik het helemaal mee eens.
Nou, ik denk dat niet helemaal waar is, immers, Hollanders die emigreren zoals recent naar Noorwegen en Zweden bouwen als allochtonen toch ook een bestaan op? En de Nederlanders die naar Australie en Amerika zijn ge-emigreerd hebben dat ook gedaan. Waarom ga je anders naar een ander land?
Hollanders kunnen het gewoon niet hebben hoe Marokkanen hier in Nederland een bestaan hebben opgebouwd ( lees hier gekomen als gastarbeider, gezinsherenigd )
De goed Turk en Marokkaan niet te na gesproken is het wel irritaant dat de mensen die de boel oplichten ook vaak overlopen van kritiek op onze cultuur en de mond vol hebben van rechtvaardigheid, Allah, diens Profeet en discriminatie.
Dat Nederlanders ook oplichters kennen klopt, maar die houden hun god, zo ze daar nog in geloven, thuis.
En helaas is het zo dat de aandacht van de pers altijd uitgaat naar waar het mis gaat. Immers, het is toch vanzelfsprekend dat mensen hun best doen en zorgen dat het goed gaat. Dat is normaal dat hoeft dus niet in de krant.
Gelet op de negatieve berichtgeving zou het nu wel op z'n plaats zijn als er wat meer mooie berichten kwamen: "Marokkaan redt hond uit vuurzee", "Marokkaanse groep ontzet meisje uit groep jongens" en zo maar door.
Scottie.
"Marokkaan redt hond uit vuurzee"
En tijdens de interviews zal die Marokkaanse held uit leggen dat hij zijn buurman altijd "hond" noemt............... :D
Zou je het kunnen vergelijken met de marketing van een bedrijf? We hebben het hier wel over een imago namelijk. Slechte ervaringen met bedrijven worden maar wat graag uitgewisseld in huiselijke kring en onder vrienden. Daar staat tegenover dat die uitmuntende service die is geboden door die andere organisatie heel normaal wordt gevonden. De Marokkanen die gewoon hun ding doen vallen niet op, maar dat m'n broertje beroofd is door Marokkanen vertelt het hele dorp door.
........
Gelet op de negatieve berichtgeving zou het nu wel op z'n plaats zijn als er wat meer mooie berichten kwamen: "Marokkaan redt hond uit vuurzee", "Marokkaanse groep ontzet meisje uit groep jongens" en zo maar door.
Scottie.
Scottie, Had je een zwak moment of denk je dit sort dingen wel vaker :rolleyes:, meestal ben je niet zo constructief
NoisySilence
28-11-2003, 17:50
Het is weldegelijk misgunning. Bepaalde groepen Nederlanders kunnen het niet slikken dat anders-gekleurde ook kunnen presteren. Als een Marokkaan eenmaal hoog heeft gegrepen en bereikt heeft dan hoor je het volgende heel vaak jij bent geintegreerd. Dit wordt door deze Marokkaan als belediging ervaren omdat hij gewoon een goedfunctionerend mens is en goedfunctioneren is geen erfgoed van Nederlanders, al zullen vele nationalisten dit wel denken. Het is maar waar je de aandacht op wil vestigen, sommige Nederlanders zijn geen knip voor hun neus waard en sommige zijn heel ruimdenkend.
Origineel gepost door Saima19
IK DENK PRECIES ZO OVER DE K UT HOLLANDERS!
Als jij het zelfde denkt dan ik dat doe, dan moesten wij maar eens daten
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.