PrinceMysterio
23-01-2008, 09:46
http://img86.imageshack.us/img86/3391/misbruik1nq6.jpg Voor degenen die dit hebben meegemaakt als eerste moge Allah jullie bijstaan en verder helpen en jullie het beste geven. Amin Hoe mee om te gaan Het is moeilijk om erover te praten omdat niemand die dit niet mee heeft gemaakt erover kan praten maar ik zal mijn best doen om degene te helpen doormiddel van Kennis te geven. Als eerste moet je weten wat jou heeft getroffen is niet ongezien gebleven.Weet dat Allah alles gezien heeft en de Engelen alles hebben genoteerd.Mischien is het vroeger gebeurd,mischien is het pas,maar weet dat je op de Dag des Oordeels vergoed zal worden.Degene die jou dit heeft aangedaan zal het volgende meemaken. De keuze aan jou Op de Dag des Oordeels zal Allah jou de keuze geven of je deze persoon wilt vergeven of zijn goede daden afpakt.Dus weet dat Allah jou deze kans zal geven. Degene die iemand onrecht heeft aangedaan zal ookal zou diegene bidden en goede werken doen, blut kunnen zijn op de Dag des Oordeels als degene geen berouw heeft getoond en als Allah Hem niet heeft vergeven. De Vrees voor de dader Op het moment dat dit gebeurde werd er angst in je gekweekt,je durft met niemand erover te praten,je bent bang dat je verstoten wordt of dat mensen denken dat het jou schuld is.Mischien is het wel een familielid,mischien is het gewoon een bekende. De shaytan is degene die jou de vrees influistert..hij fluistert "Je bent niets,je bent verloren,niemand wil je meer,je bent vies etc etc." Weet dat je niet de dader moet vrezen ,maar je moet je overgeven aan Allah. Wat is die dader?Hij is niks! Hij is niet eens een zandkorrel,vergeleken met wat Allah is.Allah zal hem vernietigen als Hij wil. Allah zegt: En vertrouw op Allah, en Allah is voldoende als Beschermer. soerah al ahzab 33:3 Confronteer de dader met dit Telkens als je hem ziet krijg je angst,en je probeer te doen alsof er niks is gebeurd.Weet dat hij jou zo verder in zijn macht kan krijgen. Wat jij moet doen is confronteer hem met Allah en met zijn slechte daden . Zeg tegen hem dat Allah hem zal straffen en dat je niet bang bent voor hem, dat je alleen Allah vreest. Immers onthou dat Allah jou verder gaat helpen,wanneer je dit tegen hem zegt, zeg eerst La Ilaha Ila Allah, of Allah Ou Akbar..en confronteer hem ermee. Vertellen aan een familielid of voor je houden en aan Allah over laten Je kunt het aan een familielid vertellen en als ze je niet geloven weet dat Allah de waarheid kent,en zeg dit ook tegen hen. Maar wanneer jij denkt dat er situaties ontstaan die je niet aan kunt dan hou het voor je en laat het verder aan Allah over. Want Hij zal jou zeker ermee helpen,niemand zal onrechtvaardig worden behandelt op de Dag des Oordeels. Allah zegt: Dachten degenen die slechte daden verricht hebben, dat Wij hen hetzelfde zouden behandelen als degenen die geloofden en goede daden verricht hebben,zowel in hun leven als in hun sterven? Slechts is dat wat zij vermoeden! soerah al djatsijah 45:21 http://img147.imageshack.us/img147/8616/misbruik2nw6.jpg Bid, heb geduld.geloof en hou je sterk en Allah doet de rest van jou werk Wanneer jij bid heb je contact met Allah,zoek hulp door het gebed. Wanneer jij geduld heb zal Allah jou belonen. Wanneer je gelooft heb je vertrouwen dat Allah je zal helpen. Wanneer jij je sterk houdt zul je de winnaar/winnares zijn! Moet ik het aan mijn aanstaande vertellen? Weet dat er geen 'moet" is, dit is iets tussen jou en Allah dus je bent nergens aan toe verplicht,maar wanneer jij denkt dat dit een belemmering is voor bijv. sex na het huwelijk dan kun je hiermee met je aanstaande over praten.Zodat hij je beter begrijpt.En weet dat ook Allah jou hierbij zal helpen indien je geduld en doe3as verricht. Schuldgevoel Er zijn sommige die een schuld gevoel hebben,was het toch mijn schuld? Lokte ik het uit,of waarom deed ik toen niets of... nee! Weet dat je de schuld niet bij jezelf moet leggen.Een mens verstijfd in zo geval en kan niks doen.En mischien dat je toen uitdagend gekleed was en dit gebeurde,weet dat de mens fouten kan maken dus geef jezelf niet de schuld.Allah is Vergevensgezind,en niemand heeft het recht om een ander te misbruiken! Tenslotte Tenslotte beste zuster,Tawakkoel Allah ( vertrouw Allah ). Hij heeft alles gezien,alles genoteerd,en vrees niet de dader, ookal is het een bekende.Vrees hem niet.Je hebt Allah, Hij is je Beste Vriend en Hij zal jou niet in de steek laten.Indien je geduld hebt en gelooft en je sterk maakt zal Hij jou inshallah belonen met een goede man die goed voor je zal zorgen. Moge Allah jullie helpen, amin. Prince Ik sluit af met wat Allah zegt : En aan Allah behoort wat er in de hemelen en op de aarde is : opdat Hij degenen die kwaad verrichten zal vergelden voor wat zij deden en opdat Hij degenen die goed deden zal belonen met het beste ( het Paradijs) soerah an nadjm 35:31