Bekijk originele versie : zwarte maandag op de beurzen.
Palestine
21-01-2008, 13:06
http://koersen.beurs.nl/koersen/indicesgroot.aspx?fundcode=12272
De beurzen zakken en zakken steeds verder die in het rood. Het tijdperk van kopen met leningen is volgens mij voorbij.
iliass18
21-01-2008, 13:12
Nah....................Geloof ik nog niet. De Euro is een sterke munteenheid, en geliefder als de $.
Europa heeft helemaal niets aan de dure Euro. Het zal me niets verbazen als we een herhaling van 1929 weer gaan meemaken.
http://koersen.beurs.nl/koersen/indicesgroot.aspx?fundcode=12272
De beurzen zakken en zakken steeds verder die in het rood. Het tijdperk van kopen met leningen is volgens mij voorbij.
Niet gooed voor mn beleggingshypotheek ...
iliass18
21-01-2008, 13:33
Men moet zowel in Europa als in de V.S. het allerlaagste rentetarief invoeren. Zo nodig de rente tijdelijk afschaffen! Dan komt er gegarandeerd geen crisis. Zo kan men zonder al te grote schade orde op zaken stellen. Een economische crisis kan tot veel ellende leiden! Beter is het om de schade zo min mogelijk ontwrichtend te laten zijn!
Juist ja, de rente. Dat is de boosdoener en daarom is rente ook haram in de Islam. In veel gevallen van een financiƫle crisis is rente de oorzaak.
Juist ja, de rente. Dat is de boosdoener en daarom is rente ook haram in de Islam. In veel gevallen van een financiƫle crisis is rente de oorzaak.
Klopt:goedzo:
Die rente speelt een hele grote rol.......
iliass18
21-01-2008, 14:06
Klopt:goedzo:
Die rente speelt een hele grote rol.......
En Allah(swt) weet wat voor jullie goed is en wat voor jullie slechts is. ;)
Alles wat Allah(swt) verboden heeft, heeft een reden. Helaas zien veel mensen dat niet.
Men moet zowel in Europa als in de V.S. het allerlaagste rentetarief invoeren. Zo nodig de rente tijdelijk afschaffen! Dan komt er gegarandeerd geen crisis. Zo kan men zonder al te grote schade orde op zaken stellen. Een economische crisis kan tot veel ellende leiden! Beter is het om de schade zo min mogelijk ontwrichtend te laten zijn!
Rente is niet de oorzaak van het probleem.
Wanbeleid (omdat de rente laag stond) heeft geleid tot gebrek aan vertrouwen in de financiele wereld. Als je dat combineert met een naderende recessie van de VS (en ook EU) dan heb je een groot probleem. Bijkomend element is dat niemand graag openheid van zaken geeft, waardoor het vertrouwen alleen maar erger wordt.
Als je nu de rente zou verlagen en daarmee de economie een stimulans zou geven, zorg je er alleen maar voor de de inflatie veel te hoog zal worden.
En Allah(swt) weet wat voor jullie goed is en wat voor jullie slechts is. ;)
Alles wat Allah(swt) verboden heeft, heeft een reden. Helaas zien veel mensen dat niet.
Veel geleerden gaan ervan uit dat 'Riba' woeker rente betekent.
Is er al duidelijkheid over ?
Heeft er iemand meer ervaring met : http://www.bilaa-riba.nl
Of alternatieven hierover ?
Anouar23
23-01-2008, 23:33
Vage theorie....zeker geen economie gehad op school. Geen rente betekent onbeperkt kunnen lenen, teveel geld in het systeem brengt weer deflatie met zich mee (denk aan Japen jaren 70). Geloof me ik heb liever inflatie dan deflatie!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.