Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik wil een moslim worden..help me!!!

Pagina's : [1] 2

LZN
21-11-2003, 11:38

Ik zal me eerst even voorstellen aan jullie. Ik ben Roos en zoals je al aan mijn naam kunt lezen een Nederlander. Ik ben 18 jaar oud en woon in Utrecht. Ik heb speciaal voor mijn vraag aan jullie hier aangemeld. Het zit namenlijk zo, ik heb altijd veel Marokaanse vriendinnen gehad. Ook heb ik relaties gehad met Marokaanse jongens (er is nooit wat gebeurd als jullie dat denken, ik ben zelfs nog maagd.) Ik ben eigenlijk daarom heel erg in de islam gaan interesseren omdat ik er steeds meer mee te maken kreeg. Ik heb zelfs de vertaalde koran gehaal, wat ik allemaal heb gelezen heeft me toch aangegrepen. Ik loop al 1 jaar met het idee om inshallah ( zoals jullie dat zeggen) moslim te worden maar omdat ik toen nog bij mijn ouders woonde ook volgens hun gewoontes moest leven, zij zijn het er namenlijk niet mee eens. Ik ben toen op mezelf gaan wonen, en wil nu echt moslim worden. Nu weet ik dat dat niet zomaar eventjes kan , ik heb het aan mijn maroc 'vriendinnen' gevraagd maar zij nemen mij niet serieus, zij denken dat ik het gewoon voor de jongens doe, ik heb mijn vriendschap met hen stopgezet. Ik doe trouwens ook mee met de ramadan, de hele maand ik heb mijn haren geverfd (ik weet dat dat er niks mee te maken heeft maar toch) in bruin, ik had namenlijk blond haar. Ik weet ook dat je naar een Imam moet maar ik weet echt niet hoe en wat verder!! Dus wie kan mij helpen???!!!! alvast bedankt!!.

just_a_girl19
21-11-2003, 11:42
je kan het beste met je vriendin en haar broer of vader naar de moskee gaan en met de imam praten.... je kan ook deze site bezoeken voor meer info http://www.moslima.nl/nwmoslimas/moslimas.html ik hoop dat je er wat aan hebt.

naadje83
21-11-2003, 11:53
Ga meteen naar de dichtsbijzijnde moskee, en leg je verhaal neer bij de imam.....Je zult van harte worden opgenomen in de moslim maatschappij....

Kawtarina
21-11-2003, 11:55
ja bent met naadje eens, je moet gewoon alleen of met je tante naar een moskee en daar moet je even naar de imam luisteren. Je hoeft echt niet perse met een maroc persoon te gaan.

just_a_girl19
21-11-2003, 11:56

ja doen meid ze zullen je echt verwelkomen.... ik wens echt veel succes meissie en je mag me altijd pm als je hulp nodig hebt of vragen ik zal mn best doen om je te helpen.

achie25
21-11-2003, 11:57
Salaam, Je kunt kijken op www.al-islaam.com kijken. Je kunt ze mailen en ik weet zeker dat ze je kunnen/zullen helpen. Zij kunnen je precies uitleggen wat je kunt doen om een moslima te worden. Succes en moge Allah je weg naar het ware geloof vergemakkelijken..

Ficha
21-11-2003, 11:59
U noemt zich al moslima, dat is een stap in de richting van uw geloof in Allah. U dient te getuigen dat er geen god is behalve ALLAH en dat Mo7ammad ZIJN profeet = Alles in het leven is een beproeving.

naadje83
21-11-2003, 12:11
Dan moet je naar je naar de gemeente toe, er hangt wel een bepaald prijskaartje aan hoor...En je achternaam hoef je niet te veranderen.....Good luck!!!

sahab
21-11-2003, 12:30
van harte gefelicitterd , en welkom tot de ISLAM, ik ben echt blij voor je subhana Allah

misSanae
21-11-2003, 12:39
He meid, ben blij voor je, we hebben er weer een nieuwe zuster bij subhanallah. Ik wens je inshallah veel geluk toe meid ;)

oemDua
21-11-2003, 15:00
Salaam aleikum zuster Ik ben zelf ook een bekeerde muslima, en ik ken er ook heel veel. Als je hulp nodig heb kan je me altijd een prive berichtje sturen inshAllah. liefs Aya

RisLaine
21-11-2003, 15:49
Origineel gepost door moslimia9 Ik zal me eerst even voorstellen aan jullie. Ik ben Roos en zoals je al aan mijn naam kunt lezen een Nederlander. Ik ben 18 jaar oud en woon in Utrecht. Ik heb speciaal voor mijn vraag aan jullie hier aangemeld. Het zit namenlijk zo, ik heb altijd veel Marokaanse vriendinnen gehad. Ook heb ik relaties gehad met Marokaanse jongens (er is nooit wat gebeurd als jullie dat denken, ik ben zelfs nog maagd.) Ik ben eigenlijk daarom heel erg in de islam gaan interesseren omdat ik er steeds meer mee te maken kreeg. Ik heb zelfs de vertaalde koran gehaal, wat ik allemaal heb gelezen heeft me toch aangegrepen. Ik loop al 1 jaar met het idee om inshallah ( zoals jullie dat zeggen) moslim te worden maar omdat ik toen nog bij mijn ouders woonde ook volgens hun gewoontes moest leven, zij zijn het er namenlijk niet mee eens. Ik ben toen op mezelf gaan wonen, en wil nu echt moslim worden. Nu weet ik dat dat niet zomaar eventjes kan , ik heb het aan mijn maroc 'vriendinnen' gevraagd maar zij nemen mij niet serieus, zij denken dat ik het gewoon voor de jongens doe, ik heb mijn vriendschap met hen stopgezet. Ik doe trouwens ook mee met de ramadan, de hele maand ik heb mijn haren geverfd (ik weet dat dat er niks mee te maken heeft maar toch) in bruin, ik had namenlijk blond haar. Ik weet ook dat je naar een Imam moet maar ik weet echt niet hoe en wat verder!! Dus wie kan mij helpen???!!!! alvast bedankt!! Alsof De Kleur Van Je Haar Te Maken Heeft Met Je Geloof. :rolleyes: Succes Verder. :)

angelrifia
21-11-2003, 16:42
Origineel gepost door RisLaine Alsof De Kleur Van Je Haar Te Maken Heeft Met Je Geloof. :rolleyes: Succes Verder. :) misschien wou ze als een moslima eruit zien en niet dat mensen geloven of zien dat ze en nederlander was. iedereen zijn eigen ding he

cheb_papa
21-11-2003, 17:45
hey leuk op dit te lezen!!!! ik zou naar de moskee gaan en met die mensen gaan praten maar je moet eerst eens kijken op www.maroc.nl en dan moet je maar eens gaan kijken over islam en dan krijg je ook uit gelegd hoe je het gebedt moet leren maar ja als je er niet uit komt wil ik je het wel leren maar ja veel plezier en insallah wordtje meselem!!!!!!!

RisLaine
21-11-2003, 18:49

Origineel gepost door angelrifia misschien wou ze als een moslima eruit zien en niet dat mensen geloven of zien dat ze en nederlander was. iedereen zijn eigen ding he Als Dat Haar Doel Was, Dan Is De HoofdDoek Het Enige Geschikte. :rolleyes:

Pagina's : [1] 2