Bekijk originele versie : UIt liefde respect en geen Nederlands aan tafel
Ik heb samen met m'n zus besloten geen Nederlands meer aan tafel te spreken. Ik vindt dat ik m'n ouders buitensluit terwijl ze best mee kunnen praten over een bepaalt onderwerp. Ze verstaan het wel een beetje, het is net als of wij duitsers horen spreken en er maar een paar worden uit kunnen pikken. Zo zit het ook bij me ouders dus hebben we besloten geen nederlands meer te spreken als we aan tafel zitten
Mijn vraag: herkennen jullie deze situatie ook bij jullie zelf?
jaaaaaaaaaaaaaa maar mijn geval is nl en berbers tegelijk
wollah dan komen we niet een toe aan een discussie want dan liggen we in een deuk
maar als we echt serieus bezig zijn dan ist berbers
maar meestal is mijn vader gespreksleider( ofso )
en dan praten we ook gewoon berbers
en niet alleen aan tafel gewoon overal
ik kan beter berbers dan mijn broer dus dan ga ik opscheppen tegenover mijn ouders hoe goed berbers ik kan en dan wil mijn broer ietszeggen maar dan ist ie het woord kwijt en dan bewijs tie mijn gelijk weer eens :D
DESPERADA
01-09-2002, 18:36
Salaam aleikom....
Ik herken deze situatie niet bij me zelf thuis, mijn ouders verstaan wel Nederlands.... :( HelaaS.... (Maar heb nu wel geheimtaaL met me BRada, wat ze niet verstaaN :) ) Maarre ik merk het wel bij kennisen, en natuurlijk in Marokko probeer ik zo veel mogelijk uit respect voor mijn familie daar geen Nederlands te praten met me ouders, broertje... Ze trekken dan vaak de conclusie dat je het over hun hebt.... Of dat we ruzie maken.... want Nederlands klinkt geweldadig in hun oreN.... ZaL wel aan de Gggg ligen die er vaak in voorkomt.....
Origineel gepost door chemie
jaaaaaaaaaaaaaa maar mijn geval is nl en berbers tegelijk
wollah dan komen we niet een toe aan een discussie want dan liggen we in een deuk
maar als we echt serieus bezig zijn dan ist berbers
maar meestal is mijn vader gespreksleider( ofso )
en dan praten we ook gewoon berbers
en niet alleen aan tafel gewoon overal
ik kan beter berbers dan mijn broer dus dan ga ik opscheppen tegenover mijn ouders hoe goed berbers ik kan en dan wil mijn broer ietszeggen maar dan ist ie het woord kwijt en dan bewijs tie mijn gelijk weer eens :D
ja dit heb ik ook met m'n broers en zus dit is echt erg bij mij Mijn berbes is echt een dikke NUL woorden verkeerd uitspreken dus om eerlijk te zijn mix ik drie dingen berbers, arabische en Nederlands en dan wrijft me vader met zijn handen over z'n hoofd :D :D
SweetRose
01-09-2002, 18:38
ik heb dat ook aan tafel soms...dan wil ik iets zeggen...dan word mijn zin gewoon een mengeling van nederlands en berbers tegelijk...
maar mijn berbers is perfect..(of toch bijna) dus...als het moet dan is het geen probleem om dat alleen te praten...:D
xxx
Origineel gepost door jay
ja dit heb ik ook met m'n broers en zus dit is echt erg bij mij Mijn berbes is echt een dikke NUL woorden verkeerd uitspreken dus om eerlijk te zijn mix ik drie dingen berbers, arabische en Nederlands en dan wrijft me vader met handen over zijn hoofd :D :D
mijn vader zucht dan en zegt : noesied rha tamyouth nie roemiyen en schudt van nee
maar aangezien u berbers nix is betekent dat we zijn naar een nietmoslims land gekomen :D
neej bij mij hoeft dat gelukkig niet...mn ma spreekt vloeiend nl...mn pa ook...en ik kan vrij goed arabisch...dus de ene keer praat ik nl..andere keer arabisch...maar ik begrijp je helemaal...zou ik ook doen in jou situatie...:goedzo:
mijn vader zucht dan en zegt : noesied rha tamyouth nie roemiyen en schudt van nee
maar aangezien u berbers nix is betekent dat we zijn naar een nietmoslims land gekomen :D
hahah jij weer he :rolleyes:
maar om heel eerlijk te zijn ben ik er wel een beetje op vooruit gegaan :D :D kan me wel redden m'n arabische is beter dan m'n berbes maar ik ga er hard aan werken een jaartje in arif ;) wonen dan komt het wel goed insha allah
hahah jij weer he :rolleyes:
maar om heel eerlijk te zijn ben ik er wel een beetje op vooruit gegaan :D :D kan me wel redden m'n arabische is beter dan m'n berbes maar ik ga er hard aan werken een jaartje in arif wonen dan komt het wel goed insha allah
khoop het voor jou anders kun je niet met da meske dat je uit een boeren gat in maroc haalt niet praten :D
khoop het voor jou anders kun je niet met da meske dat je uit een boeren gat in maroc haalt niet praten :D
ouli dat zou echt erg :confused: zijn maar gelukkig gebeurt da nie :D
ouli dat zou echt erg :confused: zijn maar gelukkig gebeurt da nie :D
da weet je niet
je weet niet wat de toekomt brengt:D
da weet je niet
je weet niet wat de toekomt brengt:D
ik heb pas geleden een topic geopend het heet: durf jij het je ouders te vertellen, dan zul je begrijpen wat ik bedoelde met gelukkig gebeurd dat niet
ik heb pas geleden een topic geopend het heet: durf jij het je ouders te vertellen, dan zul je begrijpen wat ik bedoelde met gelukkig gebeurd dat niet
oh ik ken die topic niet
wat staat erin???
oh ik ken die topic niet
wat staat erin???
ik heb net wat toegevoegd hij staat er nu je kunt hem zo zien op de eerste pagina
ooooooooooooh okey dan :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.