Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Packard Bell en geluidskaart

DinaMina
19-01-2008, 15:30

Salaam oe Ailikoum, Onlangs heb ik een Packard Bell i-start aangeschaft met daarop Windows Vista Basic. Wat ik graag van jullie wil weten is of deze computer al is voorzien van een geluidskaart. Ik heb namelijk de geluidsboxen aangesloten op de computer, maar het geluid doet het niet. Misschien vinden jullie dit een domme vraag, maar ik weet nu eenmaal heel weinig af van computers..:o Dus misschien dat iemand me verder kan helpen? Alvast bedankt! Ma'a salaam

Narutard
19-01-2008, 15:38
Mijn vader had laatst ook een packerbell gekocht, heb gelijk Xp erop gezet. Maar dat terzijde =p Ga naar de packerd bell pagina en voer daarin je serie/productnummer in. Vervolgen kom je op een pagina waar je stuurprogramma's kunt downloaden voor jouw pc. Zowel voor vista als voor xp.

DinaMina
19-01-2008, 15:43
Mijn vader had laatst ook een packerbell gekocht, heb gelijk Xp erop gezet. Maar dat terzijde =p Ga naar de packerd bell pagina en voer daarin je serie/productnummer in. Vervolgen kom je op een pagina waar je stuurprogramma's kunt downloaden voor jouw pc. Zowel voor vista als voor xp. Mag ik vragen waarom je op de Packard Bell van je vader xp hebt gezet? Zijn er slechte ervaringen met Windows Vista Basic? Zo ja, kun je me daar iets meer over vertellen? Daar ben ik wel even benieuwd naar..;) Dus als ik het goed begrijp zit er al een geluidskaart in de computer? En als ik de stappen volg die jij zojuist hebt uiteengezet dan moet ik ook gewoon geluid hebben op mijn computer? Als dat zo is --> bedankt voor je hulp :goedzo:

Narutard
19-01-2008, 15:47
Als het goed is is wat jij nodig hebt een driver voor je geluidskaart. Deze wordt gratis aangeboden op de site van packerbell. @vista: Ik vind vista zelf een slecht bestuuringsysteem. Veel flashy troep wat tenkoste gaat van je geheugen (Ubuntu is veel mooier en vreet minder geheugen). Driver support voor vista is slecht maar wordt aan gewerkt. Voor de rest vind ik dat vista geen enkele toevoegde waarde heeft aan je pc vergeleken met vista. Had zelfs een keer gelezen dan een aantal programma's beter draaien op xp dan op vista (tweakers.net).

DinaMina
19-01-2008, 15:52

Bedankt voor je snelle reactie. Stel ik zeer op prijs..:goedzo: Maar wat voor beeld moet ik me bij een 'driver' voorstellen?:o Zoals ik in mijn eerste bericht heb genoemd ben ik heel slecht op de hoogte van alles wat er bij computers komt kijken.. Zou je het voor me willen uitleggen? Excuses voor de moeite..

Narutard
19-01-2008, 15:54
een driver is een systeem bestand die de communicatie regelt tussen je windows en de geluidskaart. een stuurprogramma http://nl.wikipedia.org/wiki/Stuurprogramma

DinaMina
21-01-2008, 14:16
Ik heb de driver van de website van Packard Bell gedownload. Dat ging probleemloos, maar mijn computer kan nog steeds geen geluid produceren. :( Volgens de identificatie die op de webiste van Packard Bell wordt gegeven (nadat je je productnummer hebt ingetypt) heeft mijn monitor geintegreerde speakers. Het gaat om de Packard Bell i-start F9240. Dit betekent toch dat ik geen geluidsboxen/luidsprekers hoef aan te sluiten? Wanneer ik het volume wil testen krijg ik de mededeling dat er geen audioapparaat is geinstalleerd. Wat houdt een audioapparaat precies in? Betekent dit wellicht dat mijn monitor toch geen geintegreerde speakers heeft en dat ik luidsprekers moet aansluiten? Wie kan me helpen, ik weet me geen raad meer.. :(

Narutard
21-01-2008, 18:49
Packerdbell heeft meestal ingebouwede speakers. Je kan denk ik wel zien of je monitor wel of geen speakers heeft. Als je de driver hebt gedownload van het juiste product en hij werkt nog niet zou ik even contact opnemen met packard bell.