Bekijk originele versie : Eten en hoe verschrikkelijk fout het kan gaan
Imatawen_Dmo3
20-11-2003, 19:35
Asalaam aleikoem broeders en zusters,
Ik vroeg me af wie hier wel eens met een eetstoornis te maken heeft gehad, persoonlijk of iemand die dichtbij hem/haar staat..
Het is namelijk zo dat ik een vriendin heb die een eetstoornis heeft.
Het is mijn beste vriendin en ik wil haar zo graag helpen, maar ik weet even niet meer wat ik kan doen.
Het is van erg naar verschrikkelijk gegaan:
Ze at eerst alleen geen vettige dingen (at ze ze wel, vreetkicken, dan spuugde ze het uit) en moest van zichzelf veel sporten.
Nu eet ze helemaal niets meer en wat ze wel eet (groente/fruit) spuugt ze uit EN daarnaast blijft ze sporten.
Ik weet dat jullie er ook niets aan kunnen doen ... maar toch..........
Ach, ik weet het ook niet meer..
Wa3aleikoem assalaam.
Imatawen_Dmo3
20-11-2003, 19:44
Origineel gepost door missbrabander
praat goed met dr want das het belangerijkste en je moet haar helpen om daar van af te komen .
wens je alvast veel sterkte toe
groetjes....
Hai meid hai,
Ik weet dat ik met dr moet praten, maar ik praat nu al bijna 2 jaar met haar.
Ik wil tegen haar zeggen: HOU JE KOP DICHT EN EEEEEEET!!!! :) IN GODS NAAM EEET!!
Ik wil eigenlijk niets meer van weten...
Imatawen_Dmo3
20-11-2003, 19:50
Origineel gepost door HighClassLady
Heeft ze Proffessionele hulp?
HCL.
Sinds kort wel, maar het lijkt juist averechts te werken; ze is meer afgevallen en eet nu dus helemaal niets meer.
Ze is niet meer de vrolijke meid die ik ken, ze sluit zich af van de omgeving en is zwaar depressief ... maar het lijkt alsof niemand haar kan helpen, zelfs prof. hulp niet.
Lady_moi
20-11-2003, 19:50
Origineel gepost door Imatawen_Dmo3
Hai meid hai,
Ik weet dat ik met dr moet praten, maar ik praat nu al bijna 2 jaar met haar.
Ik wil tegen haar zeggen: HOU JE KOP DICHT EN EEEEEEET!!!! :) IN GODS NAAM EEET!!
Ik wil eigenlijk niets meer van weten...
als ze het nie op ne normale manier wilt verstaan dan moet ge da ma zo ma zegge eh :)
:zwaai:
Imatawen_Dmo3
20-11-2003, 19:56
Origineel gepost door Lady_moi
als ze het nie op ne normale manier wilt verstaan dan moet ge da ma zo ma zegge eh :)
ze weet dat ik dat wil zeggen.. ze zegt het zelf: "Je wordt gek van me ik weet het en soms denk ik zelf ook dat ik gewoon me mond moet houden en moet eten! .... maar ik kan het niet :("
insha'Allah komt het allemaal goed .. :(
het helpt wel hoor als je haar schreeuwt.
kijk 1 van mijn beste vriendinnen nam afvalpillen enzv. terwijl ze heel dun was ook alles uitkotsen of als we gingen eten zei ze in zit vol ik heb net al gegeten.
dus ik en een andere vriendin hebben haar hele huis doorzocht en vonden we die pilletjes dus ik had het weggegooid ze ging zowat huilen en toen heb ik haar effe lekker geschreeuwd en omdat ze weet dat ik gelijk had kon ze nix terugzeggen en de tijd daarna heb ik steeds tijd voor haar gemaakt zodat ik elke dag haar goed in de gaten kon houden of express met haar samen naar mac of burger king enzv. en daarna is ze gelukkig bij gekomen en je moet nadat ze is bijgekomen haar complimentjes geven van so nu zie je er veel beter uit je zag er echt niet uit toen je nix at enzv. zodat ze niet terugvalt.
Imatawen_Dmo3
20-11-2003, 20:03
Origineel gepost door no_more
het helpt wel hoor als je haar schreeuwt.
kijk 1 van mijn beste vriendinnen nam afvalpillen enzv. terwijl ze heel dun was ook alles uitkotsen of als we gingen eten zei ze in zit vol ik heb net al gegeten.
dus ik en een andere vriendin hebben haar hele huis doorzocht en vonden we die pilletjes dus ik had het weggegooid ze ging zowat huilen en toen heb ik haar effe lekker geschreeuwd en omdat ze weet dat ik gelijk had kon ze nix terugzeggen en de tijd daarna heb ik steeds tijd voor haar gemaakt zodat ik elke dag haar goed in de gaten kon houden of express met haar samen naar mac of burger king enzv. en daarna is ze gelukkig bij gekomen en je moet nadat ze is bijgekomen haar complimentjes geven van so nu zie je er veel beter uit je zag er echt niet uit toen je nix at enzv. zodat ze niet terugvalt.
Het spijt me maar dit is bla :)
Ik heb het geprobeerd dat schreeuwen op het begin ----> wekenlang ontweek ze me.
Over die complimentjes:
Als je haar zegt dat ze dun is (en dus niet meer hoeft af te vallen want ze heeft haar doel bereikt), vind ze het niet leuk want eigenlijk wilt ze niet dat het te zien is en dat mensen haar dun vinden.
Als je zegt je ziet er normaal uit, vind ze dat ook niet leuk want dan voelt ze zich (nog) dik(ker).
Het is nooit goed.
Het is zo ontzettend moeilijk... zo ontzettend moeilijk om toe te kijken en neits te kunnen doen
Lady_moi
20-11-2003, 20:20
ze weet dat ik dat wil zeggen.. ze zegt het zelf: "Je wordt gek van me ik weet het en soms denk ik zelf ook dat ik gewoon me mond moet houden en moet eten! .... maar ik kan het niet "
insha'Allah komt het allemaal goed ..
inshallah
ma ey :) maak haar da echt duidelijk :rolleyes:..stamp het in haar hoofd!! :eek: ze moet eten!! :kwaad: ze maakt haar lichaam kapot :jammer: aub seg!! ik heb ook zo een vriendin die nix eet..:o en echt heel erg vermagerd is dan normaal.. ik heb heeeeeel veel geduld gehad met haar..:boos: ma kheb et haar echt duidelijk gemaakt dat het zo nie meer verder kan..:rolleyes: en jah tis wel een beetje verbeterd.. ik hoop dat het zo blijft.. en inshallah zal ze weer goed eten da meiske..amien :verdriet:
Imatawen_Dmo3
20-11-2003, 20:45
Origineel gepost door Lady_moi
inshallah
ma ey :) maak haar da echt duidelijk ..stamp het in haar hoofd!! :eek: ze moet eten!! :kwaad: ze maakt haar lichaam kapot :jammer: aub seg!! ik heb ook zo een vriendin die nix eet..:o en echt heel erg vermagerd is dan normaal.. ik heb heeeeeel veel geduld gehad met haar..:boos: ma kheb et haar echt duidelijk gemaakt dat het zo nie meer verder kan..:rolleyes: en jah tis wel een beetje verbeterd.. ik hoop dat het zo blijft.. en inshallah zal ze weer goed eten da meiske..amien
Ik wil helemaal niet flauw doen, maar ik denk neit dat het beter gaat met je vriendin.
Dat het LIJKT dat het beter met haar gaat is omdat ze je het niet meer durft te vertellen omdat ze denkt dat je boos op dr gaat worden.
Ik heb die tijden ook gehad, dan ben ik blij omdat ik denk dat het beter met haar gaat.
Maar dan blijkt achteraf dat het juist superslecht met dr ging omdat ze En die problemen had (heeft) EN nog eens de schijn moest ophouden voor mij.
Ik geloof nooit meer in verbeteringen bij haar.. als ze zegt dat het goed gaat weet ik nu bij voorbaat al dat ze liegt.
En eigenlijk is dat het ergste van allemaal.. ik geloof dr niet meer en heb amper nog hoop
3oedobilahi mina shitaan arazjiem... ik moet hoop houden toch? :(
Het spijt me maar dit is bla :)
Ik heb het geprobeerd dat schreeuwen op het begin ----> wekenlang ontweek ze me.
Over die complimentjes:
Als je haar zegt dat ze dun is (en dus niet meer hoeft af te vallen want ze heeft haar doel bereikt), vind ze het niet leuk want eigenlijk wilt ze niet dat het te zien is en dat mensen haar dun vinden.
Als je zegt je ziet er normaal uit, vind ze dat ook niet leuk want dan voelt ze zich (nog) dik(ker).
Het is nooit goed.
Het is zo ontzettend moeilijk... zo ontzettend moeilijk om toe te kijken en neits te kunnen doen
hoe bedoel je dit is bla wat zet je een topic dan als je advies ofzo wilt sorry maar kijk ik heb je gezegdt wat mij is overkomen en wat ik heb gedaan en misschien dat jij het ook kon proberen want bij mij is het namelijk wel gelukt.
je kan ook op een fatsoenlijk manier antw. geven.
ChOcOtOfFfF
20-11-2003, 21:35
hoe bedoel je dit is bla wat zet je een topic dan als je advies ofzo wilt sorry maar kijk ik heb je gezegdt wat mij is overkomen en wat ik heb gedaan en misschien dat jij het ook kon proberen want bij mij is het namelijk wel gelukt.
je kan ook op een fatsoenlijk manier antw. geven.
jij schrijft het, ik dacht het:hihi:
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF
jij schrijft het, ik dacht het:hihi:
hahahah hey hoe gaat het met jou? :giechel:
ChOcOtOfFfF
20-11-2003, 21:40
Asalaam aleikoem broeders en zusters,
Ik vroeg me af wie hier wel eens met een eetstoornis te maken heeft gehad, persoonlijk of iemand die dichtbij hem/haar staat..
Het is namelijk zo dat ik een vriendin heb die een eetstoornis heeft.
Het is mijn beste vriendin en ik wil haar zo graag helpen, maar ik weet even niet meer wat ik kan doen.
Het is van erg naar verschrikkelijk gegaan:
Ze at eerst alleen geen vettige dingen (at ze ze wel, vreetkicken, dan spuugde ze het uit) en moest van zichzelf veel sporten.
Nu eet ze helemaal niets meer en wat ze wel eet (groente/fruit) spuugt ze uit EN daarnaast blijft ze sporten.
Ik weet dat jullie er ook niets aan kunnen doen ... maar toch..........
Ach, ik weet het ook niet meer..
Wa3aleikoem assalaam.
Dit is nou typisch een westerse ziekte, en moslims die niet sterk in hun geloof zijn kunnen dit dus ook krijgen. We moeten aan een ideaalbeeld voldoen die de media ons voorschrijft, en de meeste vrouwen kunnen dit niet bereiken en daarom lijden er zoveel jonge meisjes aan anorexia of boulimia. Wees tevreden hoe Allah je geschapen heeft, en hou je bezig met belangrijker dingen in het leven ipv hoe de mannen je graag willen zien. Alleen als je extreem overgewicht hebt dan moet je op een gezonde manier afvallen, omdat je voor je lichaam behoort te zorgen. Zij schaadt haar lichaam nu en hopelijk ziet ze dit snel in Insha Allah en houdt ze op met deze uitbuiting van haar eigen lichaam.
Succes,
Sou
ChOcOtOfFfF
20-11-2003, 21:42
hahahah hey hoe gaat het met jou? :giechel:
Alhamdoulilah meid :D en met jou? :zwaai:
Lady_moi
20-11-2003, 22:17
Ik wil helemaal niet flauw doen, maar ik denk neit dat het beter gaat met je vriendin.
Dat het LIJKT dat het beter met haar gaat is omdat ze je het niet meer durft te vertellen omdat ze denkt dat je boos op dr gaat worden.
Ik heb die tijden ook gehad, dan ben ik blij omdat ik denk dat het beter met haar gaat.
Maar dan blijkt achteraf dat het juist superslecht met dr ging omdat ze En die problemen had (heeft) EN nog eens de schijn moest ophouden voor mij.
Ik geloof nooit meer in verbeteringen bij haar.. als ze zegt dat het goed gaat weet ik nu bij voorbaat al dat ze liegt.
En eigenlijk is dat het ergste van allemaal.. ik geloof dr niet meer en heb amper nog hoop
3oedobilahi mina shitaan arazjiem... ik moet hoop houden toch? :(
nee het gaat beter met mn vriendin ze zegt het zelf en ze voelt haar ook beter in haar vel en da ziet ge ook
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.