Bekijk originele versie : Mijn man gelooft niet dat ik maagd was
Salaam alaykoum warahmatoe lahoe wabarakatoehoe lieve zusters
Jaren terug wist ik niet beter dan dat een maagd moest bloeden tijdens haar huwelijksnacht. Dit vang je zo terloops op hier of in Marokko en zeker volgens mijn moeder ook. We hebben er eigenlijk nooit niet echt over gepraat maar ik wist wel hoe zij erover dacht. Je denkt er niet aan omdat het nog ver van je bed is dat je gaat trouwen. Maar je kent dat de jaren gaan voorbij, je komt iemand tegen, trouwt ermee en dan ...
Voor het huwelijk was ik altijd al bang, stel dat ik niet bloed, wat gebeurt er dan, zeker de verhalen die je hier en daar opvangt. Maar ik besteedde er verder geen aandacht aan omdat ik wel degelijk van mezelf wist dat ik maagd was en nooit iemand mij aangeraakt heeft dan mijn man. Voor het huwelijk praatten mijn man en ik open over vanalles en nog wat maar wat betreft sex ging het gesprek niet verder dan dat hij geen maagd weer was en ik wel maar dat maakte hem niet uit. Ik leerde ik mijn man beter en beter kennen en hadden we zo ongeveer dezelfde ideeën over huishouden, werken, weggaan, etc. En wat ik ook wist van hem is dat hij mij volledig vrijlaat in mijn keuze wat ik ook doe: al dan niet werken, al dan niet hoofdoek etc. Voor een Marokkaanse man - als ik hier soms de verhalen lees - is hij echt "modern" en net zoals ik innertijd niet echt praktiserend maar wel gewoon marokkaans, je weet wel. Dan zoals ik vreesde bloedde ik inderdaad niet op mijn huwelijksnacht, ik wist dat hij veel van mij hield maar toch zag ik de ontgoocheling op zijn gezicht. Hij voelde zich verraden omdat ik erover "gelogen" heb. Daarop werd ik boos en zei hem degelijk dat ik nog maagd was en waarom ik over zoiets zou liegen. Hij sprak er niet meer over en zei dat hij van mij hield en dat dat het belangrijkste is. Maar ik voelde mij toen op dat moment leeg want voor mij was het nog niet uitgepraat. Toen mijn moeder eens later informeerde naar de huwelijksnacht toen hij erbij zat notabene wist ik gewoon niet wat te zeggen. En hij antwoordde daarop vlug dat het ok was om mijn moeder gerust te stellen. Waarom hij dat zei weet ik niet want hij geloofde mij toch niet. We leven verder ons leven. Iedere keer als er ruzie is denk ik steeds bij mezelf waarom is het zo misschien omdat ik volgens hem geen maagd was dat hij zo doet, ik weet het niet. En als we dan eens wilden uitpraten en was het zo erg dat ik hem zei hoe wil je dat het goed gaat als jij mij niet geloofd. Hoeveel keer heb ik niet gedacht als ik volgens hem idd geen maagd meer was, waarom gaat hij dan verder met mij? Het leven ging verder maar ik zat er nog steeds mee in mijn hoofd tot ik op de islam uitkwam en gevolg daarvan dat ik nu praktiserend ben en mijn man ook. Ondertussen kwam ik ook uit op deze site enzo en andere Marokkaanse sites en dacht ik zo bij mijn eigen ik heb het wel goed getroffen met mijn man, we houden van elkaar, we zijn gelijkwaardig aan elkaar , je weet wel behalve dan dat hij mij niet gelooft.
Dan verder gezocht over dat bewuste maagdenvlies en dat je idd niet hoeft te bloeden, ook op islam sites gezocht enzo en nog steeds wil mijn man het niet geloven, hij zegt altijd: ik wil er niet over praten en ik hou van je dat is het belangrijkste.
Waaraan ligt het nu dat mijn man het niet geloofd? Doet hij alsof of is hij zo hard bijgelovig dat een maagd moet bloeden(hij komt uit Marokko en is niet van de bergen)
Soms denk ik dan ook: als hij denkt dat ik geen maagd meer was, hoe durft hij dan notabene een maagd te eisen terwijl hij het niet was. Daar was hij inderdaad mee eens voor het huwelijk over zo een soort mannen.
Ik ben nu 3 jaar getrouwd en 7 maand zwanger. Het lijkt alsof we een ideaal koppel zijn maar ik weet wel beter door die schaduw die over ons hangt. Ik heb zelfs veel gedacht om van mijn man te scheiden omdat hij mij niet gelooft maar ik hou van hem.
Ik zou zo blij zijn mocht hij mij geloven maar ik hou me vast aan 1 gedachte dat op de dag des oordeels alles uitkomt.
Wa alaykoum salaam.
Ik ben nu 3 jaar getrouwd en 7 maand zwanger. Het lijkt alsof we een ideaal koppel zijn maar ik weet wel beter door die schaduw die over ons hangt. Ik heb zelfs veel gedacht om van mijn man te scheiden omdat hij mij niet gelooft maar ik hou van hem.
Je wilt scheiden omdat je man je niet geloofd?? Zo nu weet ik waarom iedereen snel scheidt.Geeft je man je geen eten,slaagt hij je,gaat hij vreemd,kom je iets te kort,...??? Indien nee dan heb je niets te klagen en als je daarvoor al wou scheiden omdat hij je niet geloofd damm get real.
Zoals je zelf zegt hij gelooft je niet en laat het ook zo rusten je hoeft je eigen niet te bewijzen tegenover je man Alllah ziet alles.
karima001
20-11-2003, 21:00
Lieve meid, ze wil advies...
najatsaid
21-11-2003, 09:03
ik vind het heel erg voor je meid maar ik zou zeggen er is een iemand die je blijft gelofen dat is allah vertrouw erop en alles komt goed groetjes
Origineel gepost door Saniya
Lieve Fatima,
ik vindt het heel erg dat dit feit als een schaduw over je leven hangt, maar als je man er niet verder over wil praten moet je het misschien gewoon proberen los te laten
Bovendien (als ik je verhaal goed heb begrepen) zegt jouw man nergens dat hij je niet gelooft, toch? Hij wil er alleen niet verder over praten... dus wellicht wil hij helemaal niet stil staan bij het 'wel of geen maagd' gedoe (misschien wel omdat hij zelf ook geen maagd was).
In ieder geval zou mijn advies zijn om lekker te genieten van je zwangerschap en van je huwelijk en niet stil te blijven staan bij het feit dat je niet hebt gebloed op je huwelijksnacht!! Je hebt een schoon geweten en daar gaat het om!!
Liefs,
Saniya :)
:goedzo:
Zo is het maar net! Safi hij wil er niet meer over praten, dan niet toch. Niet zo zwaar aan tillen, jij weet dat je maagd was en dat is het belangrijkste. Laat je levensgeluk niet afhangen van zoiets en geniet van je leven.
Moge Allah je een mooi en gezond kindje schenken. Amien inshallah.
marocgirl18
21-11-2003, 20:14
heb je niet uitgelegd dat een meisje niet altijd hoeft te bloeden als ik jou was zou ik het uitleggen en naar de dokter gaan na de eerste dag als het bij mij was zou ik niet gelukkig leven omdat hij denkt dat ik geen maagd ben ik zou er alles aan doen om het te bewijzen xxxx
lieve meid
allereerst heel goed van je dat je je verhaal hier op het forum zet. nog een bewijs dat je tijdens je huwelijks nacht niet hoeft te bloeden. en wat betreft je man laat het gaan . ik begrijp best dat je het heel belangrijk vind dat hij je gelooft.maar om daarvoor te gaan scheiden lijkt me iets te ver gaan,maar ik snap wel dat je het een keer voor eens en altijd wilt uitpraten.komt nog insallah en voor nu geniet van de heerlijke tijd die je nu aan het meemaken bent . thallay :zwaai:
SabroenDjamiel
21-11-2003, 22:29
Het lijkt me ontzettend pijnlijk en frustrerend als de man van wie je houdt je nie gelooft op je woord....Zolang jij weet dat jij maagd was en Allah swt hierin je getuige was kan geen enkel mens jou daarin tekortdoen....Maar scheiden lijkt me te ver gaan....Probeer met 'm te praten en laat hem inzien dat hij jou verdriet aandoet door jou niet op jouw woord te geloven....
Moge Allah swt jullie een gezond baby'tje schenken en de kracht en kennis geven zodat jullie dit samen op een goede manier kunnen oplossen inchallah......
Lady_moi
23-11-2003, 15:08
wat gebeurd is ,is gebeurd laat het gaan..als hij u nie gelooft dan isda zijn probleem..jij en allah weten beter..
RitaMaria
23-11-2003, 15:28
Volgens mij ben jij meer teleurgesteld in jezelf dan hij in jou.
Je verwachtingen zijn niet uitgekomen; namelijk het bloeden tijdens
de eerste seksueel gemeenschap...Je zegt immers dat je niet beter
wist dan dat een vrouw tijdens de eerste daad bloedt..en later vraag
je jezelf af waarom je man je niet wil geloven?? hoe kun je zeker van
jezelf zijn als je zelfs 'twijfelt' ook aan bv de liefde van je man naar jou
toe. Je moet vooral doorgaan met deze achterlijke gedachtengang en
vooral vast blijven houden aan je 'idealen'. Als je doorgaat op deze
tour zal je alleen jezelf flink mee beschadigen. Stop met deze onzin en
kijk vooruit. Het zal mij niks verbazen wanneer jij een dochtertje krijgt
je je dochter dan bijbrengt dat het de bedoeling is dat zij moet bloeden
tijdens de eerste daad. Je zegt ik ben nu een praktiserende moslima,
weet je dan niet dat er nergens in de koran zoiets als bloeden wordt
voorgeschreven en al helemaal niet als 'bewijs'...je leidt je huwelijk
met open ogen naar de afgrond..terwijl dit niet zou hoeven..jammer.
Tip- vertrouw op Allah(SWT) en probeer je toekomst niet in eigen hand
te houden..de almachtige maakt en breekt! vergeet dat niet..
The_Ranya
24-11-2003, 10:23
Origineel gepost door RitaMaria
Volgens mij ben jij meer teleurgesteld in jezelf dan hij in jou.
Je verwachtingen zijn niet uitgekomen; namelijk het bloeden tijdens
de eerste seksueel gemeenschap...Je zegt immers dat je niet beter
wist dan dat een vrouw tijdens de eerste daad bloedt..en later vraag
je jezelf af waarom je man je niet wil geloven?? hoe kun je zeker van
jezelf zijn als je zelfs 'twijfelt' ook aan bv de liefde van je man naar jou
toe. Je moet vooral doorgaan met deze achterlijke gedachtengang en
vooral vast houden aan je 'idealen'. Als je doorgaat op deze tour zal je
alleen jezelf flink mee beschadigen. Stop met deze onzin en kijk
vooruit. Het zal mij niks verbazen wanneer jij een dochtertje krijgt
je je dochter dan bijbrengt dat het de bedoeling is dat zij moet bloeden
tijdens de eerste daad. Je zegt ik ben nu een praktiserende moslima,
weet je dan niet dat er nergens in de koran zoiets als bloeden wordt
voorgeschreven en al helemaal niet als 'bewijs'...je leidt je huwelijk
met open ogen naar de afgrond..terwijl dit niet zou hoeven..jammer.
Tip- vertrouw op Allah(SWT) en probeer je toekomst niet in eigen hand
te houden..de almachtige maakt en breekt! vergeet dat niet..
That´s the truth and nothing but the truth!!!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.