chouroek
20-11-2003, 12:58
A Salama 3aliekoum , Dit weekend keek ik naar het programma van Amr Khaled op Iqraa en ik hoorde daar een waargebeurd verhaal dat ik graag met jullie wil delen! Het verhaal gaat over een jonge meid uit Libanon die met haar ouders verhuist naar Nieuw-Zeeland. Jaren leven ze daar....dan opeens scheiden haar ouders. Ze verwaarlozen haar en zij komt letterlijk op straat terecht. Wanneer ze wat ouder is wil ze studeren aan de Universiteit van Nieuw-Zeeland maar ze heeft geen geld. Daarom besluit ze part-time te gaan werken in een bar...waar ze regelmatig alcohol drinkt en andere dingen doet die ALLAH verboden heeft. Het is een mooie meid, ze is miss Nieuw-Zeeland geweest en zou meedoen aan miss-world verkiezingen. Maar toch voelde het voor haar alsof ze iets miste in haar leven. Ze denkt dat het komt doordat ze haar roots niet kent, libanon niet, geen arabisch en ook niets over haar voormalige religie, de Islam. Ze besluit er meer over te gaan leren en neemt contact op met een ander libanees gezin in Nieuw-Zeeland. Toen ze een keer bij hen thuis aan het eten was zag ze het programma van Amr Khaled op tv. Ze schreef zijn email-adres op en besloot hem te mailen. Ze vertelde hem dat ze graag info wilde over de islam. Die kreeg ze en ze was zo geinteresseerd dat ze meer wilde weten. Een dag vroeg ze hem of hij haar wat sorats wilde sturen die in latijnse letters staan geschreven voor de uitspraak en met betekenis erbij. Hij stuurde haar sorat al-baqarah en sorat youssouf. En sobhan ALLAH heeft ze de sorats binnen een nacht geleerd. Amr Khaled stond versteld. Ze zegde haar baantje op en haar levenstijl ook en besloot haar leven te wijden aan de Islam alhamdulilah. Ze deed ook niet meer mee aan de miss-verkiezingen. Drie weken later schreef ze Amr Khaled dat ze hijaab wilde dragen, hij vertelde haar dat ze niet te snel alles moest doen, maar ze was standvastig subhan ALLAH binnen zo'n korte tijd. Ze leerde bidden en en ze leerde hoe ze du3a's moest maken. Ze had alleen een ding waar ze nog vanaf wilde, een tatoeage op haar rechterborst. Ze ging naar de dokter om het weg te laten laseren. Na een bloedtest bleek dat ze bloedkanker had, net voordat ze zich had bekeerd tot de islam. Ze zou in een korte tijd overlijden. Ze vroeg vergeving aan ALLAH, voor haar vroegere daden en bad elke nacht. De nacht voordat ze stierf mailde ze Amr Khaled:"Ik heb leiding van mijn Heer ontvangen, hij heeft me geleid naar de waarheid, AL-Islam alhamdulilah, alleen ik heb het gevoel dat ik te veel zondes heb, dus inch allah maak du3a voor mij." Amr Khaled en zijn vrouw hebben drie keer al-Umrah voor haar gedaan en inch ALLAH heeft ALLAH haar haar zonden vergeven. Toch vertel ik jullie dit omdat dit een mooi verhaal is van een jong meisje wie ALLAH leiding heeft gegeven in haar hart. En inch ALLAH zullen jullie du3a voor haar doen. O, ALLAH vergeef haar en wees genadig, scheld haar kwijt en schenk haar vergiffenis en betoon goedheid aan haar tekortkomingen en maak het graf waar zij ingaat ruim en reinigt haar met water,sneeuw en ijs. Reinig haar van haar fouten zoals witte kleding door het wassen van vuil gereinigd worden en schenk haar een huis dat beter is dan haar tegenwoordige huis en laat haar het paradijs binnengaan en bevrijd haar van de straf van het vuur, amien ya rab al'alamien. Inch ALLAH maken jullie deze du3a en bidden twee rak'aa voor haar. Salama 3aliekoum Wara7mat ALLAH ta3ala wa barakatoe