Bekijk originele versie : Terroristen?
Gelukkig zijn moslims vreedzaam en tolerant en niet zo wraakzuchtig want anders zou de wereld op zijn kop staan, immers de laatste 10 jaar zijn meer dan 500.000 ja je leest het goed, een half miljoen Moslim broeders en zusters gedood door Christenen en Joden.
Dit jaar herdenken wij o.a.:
Onze 211.237 onschuldige Iraakse moslim-babies, onze broertjes en zusjes, die, sinds de golfoorlog door het embargo en de sancties van het overwegend christelijke Amerika tegen Irak, de laatste jaren gestorven zijn door gebrek aan voedsel en medicijnen en per maand komen er circa 8.000 dode broertjes en zusjes bij (Cijfers van World Health Organisation).
Hun land is trouwens ook vernietigd.
Onze 31.202 op beestachtige wijze vermoorde onschuldige Afghaanse broeders en zusters, pasgeleden gebombardeerd door de christelijke Amerikaanse bombardementen die tevens hun land hebben verwoest.
Onze 5.078 Tsetsjeense broeders en zusters gedood door de christelijke Russische bombardementen.
Onze 3039 Palestijnse broeders en zusters gedood door de joodse Israelische soldaten
Onze 6.048 Indiase broeders en zusters, de afgelopen maanden vermoord in het departement Gujara in India door de Hindis.
Onze 1.261 Indonesische broeders en zusters, vorig jaar door christenen vermoord in de provicie Maluku.
Ook herdenken wij, weliswaar wat laat, onze 3.500 Palestijnse opas en omas en zusters en hun kinderen(immers de mannen waren er niet) die in 1982 in de vluchtelingenkampen Shabra en Shatila in koelenbloede vermoord werden onder het oog van de Israelische soldaten.
Onze 7.441 broeders uit Screbrenica, die nadat ze eerst ontwapend waren door de Nederlandse militairen, in opdracht van de VN, in 3 dagen afgeslacht werden door de christenen.
En daarbij komen nog de circa 100.000 tot 150.000 gedode broeders en zusters in Irak gedurende de laatste 2 oorlogen in Irak, ook gedood door voornamelijk Amrikaanse christenen.
Toen op 11-09-2001 de aanslag in New York met 2.500 doden plaatsvond stond de hele Christelijke en Joodse wereld op zijn kop, en ik schaam mij om het te zeggen, maar veel Islamitische organisaties stonden op de voorste rij bij de honderden herdenkingen, dit jaar en vorig jaar.
Door de aanslag op 11 september veranderde de hele wereld er werd steeds meer met scheve ogen naar moslims gekeken. Misschien is je Islamitische buurman wel een terrorist.
Echter het aantal van circa 500.000 (half miljoen) door christenen en joden gedode moslims steekt schril af tegen de 2.500 doden die in New York vielen.
babyvanbelisma
20-11-2003, 12:30
Ach shut up......
heel volwassen hoor, steeds maar de volledige schuld op een ander blijven schuiven.
Ik dacht dat het overbodig was om aan te geven hoe je zou moeten reageren op een topic. Blijkbaar hebben sommige het nodig.
je moet doden niet vergelijken met de "andere" doden. Elke onschuldige slachtoffer is er één teveel.
Voor de duidelijkheid, elk mensenleven is kostbaar in mijn ogen, of het een gelovig persoon is of niet, geaardheid, noem maar op.
Niemand heeft het recht om het leven van een ander te beïndigen. Al hetgeen dat gebeurt, neem de zelfmoordaanslagen als voorbeeld, ben ik ook niet mee eens.
Dit bericht is geplaatst om een chronologische weergave te geven van de gebeurtenissen van het afgelopen 10 jaar.
De reden dat ik dit heb gedaan is omdat er vandaag al vele berichten over dit onderwerp zijn geplaatst.
Pistache ik ben niet één of andere gek, omdat het lijkt alsof het terroristen dag is en ik vandaag deze mailtje heb ontvangen. Wilde ik kijken (met mischien mijn domme kop) hoe er hierop gereageerd zou worden. Blijkbaar prikkelt het de mensen toch om te reageren.
Elberfeld
20-11-2003, 13:00
Ah! de Molukken! Hier even een citaat van www.mensenrechtenindonesie.nl:
Sinds het geweld in januari 1999 begon is het dodental opgelopen tot officieel 5000. Officieuze schattingen van kerkelijke organisaties spreken over 10.000 mensen. Honderden dorpen zijn verwoest, kerkgebouwen, moskeeën, scholen en universiteiten afgebrand. Vijfhonderdduizend mensen verblijven in vluchtelingenkampen in Sulawesi of zijn gevlucht naar dorpen in veiliger gebied.
De Molukken zijn inmiddels volledig gesegregeerd. Het is voor christenen levensgevaarlijk in moslimwijken te komen en andersom. Hulporganisaties zijn georganiseerd naar religie en gevestigd in wijken of dorpen met de ‘juiste’ religie.
Op veel eilanden met een van oorsprong christelijke meerderheid is de moslim-minderheid verjaagd. Die heeft haar toevlucht gezocht in ‘moslimgebied’, waar de aanwezige christenen op hun beurt verdreven zijn. Vluchtelingenkampen in Sulawesi zitten vol met duizenden mensen, ook hier weer opgedeeld naar religie.
dus als ik het goed begrijp zitten daar 1.261 Indonesische moslimbroeders en zusters tussen. Dus 5000 (laagste schatting totaal) -1261 moslims = 3739 christenen.
Wie had het hier over christengeweld?
Dan hebben we het nog totaal niet gehad over de doden vielen door corruptie van Saddam Hoessein, die het geld dat hij verdiende NIET gebruikte voor gezondheidszorg, of de doden in de oorlog tussen Irak en Iran of Saddams terreur (laagste schatting 800.000 doden), of de terreur van het Talibanregime...
Nou, Maleyka, je hebt een manier van een stukje plaasten die irritatie oproept.
Wat voor soort reacties wil je nou horen?
Ja, Christenen moeten dood?
Nee, sommige moslims zijn ook terroristen?
Wat wil je nou horen: "Ja, de moslims zijn braafste en de mooiste?"
Daarnaast, het optellen van doden is een beetje ziek. Zeker als je de indruk wekt dat die doden jou niet zoveel kunnen schelen. Je praat wel over broedertjes en zustertjes maar dat is nogal onecht. Jij hebt de mensen niet gekend en zij jou ook niet. Het klinkt te sentimenteel om echt te zijn.
Jij telt die doden niet uit bewogenheid maar alleen die christenen die jij van de dood van die mensen beschuldigd in hun gezicht te slaan. Jouw motieven deugen niet.
Daarom gaan andere mensen ook eens tellen en komen dan bijvoorbeeld uit bij de doden die, met name voor het plezier van zoon Oudai, zijn vermoord.
En de ruuim 250 Amerikaanse soldaten die inmiddels zijn omgekomen en de Irakezen die ook bij die aanslagen omkomen.
Als jij je gelijk wilt halen, dat de islam mooi en braaf, dan zul je dat toch anders moeten doen.
Scottie.
Elberfeld
20-11-2003, 13:08
Overigens waren de moslims in srebrenica niet afgeslacht in opdracht van de VN, zoals Maleyka schrijft.
Ook vreemd: ineens zijn Hindoes ook christenen/joden geworden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.